Gå til innhold

FM12 - Football Manager 2012 - tråden for lidenskapelige managere


Anbefalte innlegg

Hadde 2 ønsker når eg begynte på FM 12 saven min med Brann. Første var å vinne CL med Brann og det Andre var å ta over Barcelona. Når eg ikkje ser noe mulighet for å ta det Brann-laget eg har nå til noe CL gull, så blir dette tilbude for godt til å avvise :)

Huske å lagre Brann saven din, tilfelle barca ikke er noe for deg i 2025! Brent meg på lignende før.

 

Håper ikkje det skjer, for det var det første eg gjorde når eg tok over. Får berre håpe eg ikkje angrer, litt surt å begynne omigjen med Brann. Da legger eg heller FM 12 på hyllen og venter til 13 kommer ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei, har kommet på en ting som kan forbedres... skulle tilby en kontrakt til en spiller som ville ha 25.000. Jeg kunne bare gi 17.000 så jeg foreslo og låste det. Spilleren kunne gå med på det, men da ville han ha en liten klausul med; lønnsøkning til 78.000 etter 5 kamper!

 

Hurr durr.

Haha, han hadde kanskje litt vel mye trua. Du får jo bare forhandle det ned igjen da, så langt du kan :)

Lenke til kommentar

Okei, har kommet på en ting som kan forbedres... skulle tilby en kontrakt til en spiller som ville ha 25.000. Jeg kunne bare gi 17.000 så jeg foreslo og låste det. Spilleren kunne gå med på det, men da ville han ha en liten klausul med; lønnsøkning til 78.000 etter 5 kamper!

 

Hurr durr.

Haha, han hadde kanskje litt vel mye trua. Du får jo bare forhandle det ned igjen da, så langt du kan :)

 

Jeg gikk ned til en lønnsøkning til 26.000 etter 15 kamper, men da nektet han å forhandle med meg. Dagen etter går styret med på å øke lønnsbudsjettet mitt med 100.000... etter at jeg har "brent broene" med 10-15 ryttere som jeg kunne tenkt meg.

Lenke til kommentar

Okei, har kommet på en ting som kan forbedres... skulle tilby en kontrakt til en spiller som ville ha 25.000. Jeg kunne bare gi 17.000 så jeg foreslo og låste det. Spilleren kunne gå med på det, men da ville han ha en liten klausul med; lønnsøkning til 78.000 etter 5 kamper!

 

Hurr durr.

Haha, han hadde kanskje litt vel mye trua. Du får jo bare forhandle det ned igjen da, så langt du kan :)

 

Jeg gikk ned til en lønnsøkning til 26.000 etter 15 kamper, men da nektet han å forhandle med meg. Dagen etter går styret med på å øke lønnsbudsjettet mitt med 100.000... etter at jeg har "brent broene" med 10-15 ryttere som jeg kunne tenkt meg.

Bare spillet selv som modererer vanskelighetsgraden for deg :grin2:

Lenke til kommentar

Vant jaggu Championship med Crewe i min 3 sesong.

 

Da har jeg gått rett opp til PL fra League 2. Knallfornøyd. Hadde en helt fantastisk sesong i wankership, der alle kjøp og lån presterte over forventet.

 

Nå har PL startet, og jeg har fått hentet inn :

 

Mohamed Bangura - £325 K fra Celtic

Chuks Aneke - Free fra Arsenal

Matt Jarvis - £1,2M fra Wolves

Gabriel Obertan - £1,1M fra Newcastle

Carl Jenkinson - £1,3M fra Arsenal

Emmanuel Frimpong - £2,3M fra Torino

Jordan Spence - £1,5M fra West Ham

Mbaye Niang - £3,3M fra Caen

Joe Cole - Free transfer

Vaclav Pilar - £325k fra Wolfsburg.

 

Er fryktelig fornøyd med Niang, da han blir enorm på dette spillet. Ellers er Bangura en spiss som jeg hadde på lån i wankership, så han er nok backup.

 

Startellveren min vil se slik ut i PL:

 

Federici

Jenkinson - Shotton - Spence - McGivern

Frimpong

Aneke - Delph

Jarvis --------------------------- Pilar

Sturridge

 

Føler meg rimelig sikker på å overleve PL. Dette blir gøy!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

BAAAH! irriternde! Baños var rett igjennom city forsvaret 1 min på overtid, han blir felt rett utenfor 16 meteren, forsvaren var så og si sistemann, Baños er en såpass god avslutter at hadde han kommet forbi hadde blitt mål og forsvarere får bare gult. Min frisparkspesialist legger skuddet rett i krysset men Hart redder (og holder O.o) ballen....

 

Jaja 0-0 borte mot City var vel et greit resultat...

Lenke til kommentar

Tenkte å gi meg ut på et lite sammendrag av min nåværende save.

 

Startet som manager i West-Ham, hvor jeg rykket opp i første sessong(kom vel på 3. plass om jeg husker rett). Leide Macheda og kjøpte Wilfried fra Vitesse for 28MNOK.

 

Havnet noe under midten de to første sessongene, mye takket være en innleid Adebayor og Andy Carrol(som jeg i 2. sessong i PL kjøpte for 90MNOK). I 12/13 hentet jeg også D. Gibson på free tranfser og Vladimir Weiss for 40MNOK

 

13/14 ble Danny Welbeck hentet, og klarte å nærme meg øvre halvdel av tabellen.

 

Etterhvert som årene gikk klarte jeg å bygge opp et lag bestående av ungfoler(newgens) i tillegg til et par storsignering(blant annet K. Papadopoulos, M. Gotze, Sarabia). For å gjøre en lang historie kort ledet jeg klubben til å bli den rikeste og største klubben i verden. Når jeg gikk av før 31/32 sessongen hadde jeg samlet blant annet 10 ligagull(hvor 8 på rad), 11 FA-cuper, 2CL(slet alltid i enkeltkamper der), 2 champions cup osvosv. Oppnådde legendestatus i klubben og fikk egen Stadio oppkalt etter meg :p

 

Fokuset var hele veien på unge spillere, og hadde sjelden en gj.snittsalder over 22 år i førsterekka. Følte jeg etterhvert hadde lagd "det perfekte laget" og oppsøkte derfor nye utfordringer.

 

Ledet i denne perioden Frankrike og Italia til VM-gull.

 

Fikk i løpet av et par uker uten lag tilbud fra Liverpool. Hentet et par spillere fra West-Ham, men ble en total fiasko. Fikk sparken relativt kjapt. Tok deretter over Wolves, hvor jeg rakk å spille en kamp(slo Chelsea 1-2), før jobben i Man. City ble ledig.

 

City har i alle mine år i West-Ham vært den hardeste nøtten, men jeg visste at hele laget nærmet seg 30+. Tok over City ca. midtveis i sessongen, hvor de hadde feilet og lå på en 9. plass. Endte til slutt på en 3. plass(1. poeng bak 2.plass) og mitt kjære West-Ham knuste all motstand min sin meget sterke stall. Dro med en seier i Champions-cupen samme sessong.

 

Jeg er nå i 2032, hvor målet er å gi City en real make-over og bygge opp et nytt storlag fra bunn av, ettersom de tidligere stjerne i klubben alle er godt over 30 år. Leder forøvrig England også, som jeg i forrige VM fikk en 3. plass med.

Lenke til kommentar

Startet på nytt og uten jobb. Fikk landet en jobb hos nyopprykkede Cambridge City i Blue Square Bet South. Klubben har en styreformann og ingen ansatte. Noen få spillere og en som tjener 16,000NOK i måneden. Lønnsbudsjett er på 81,720NOK per måned og intet overgangsbudsjett.

 

Spennende å få en sjanse til å forme en klubb på den måten :)

Lenke til kommentar

 

Fokuset var hele veien på unge spillere, og hadde sjelden en gj.snittsalder over 22 år i førsterekka. Følte jeg etterhvert hadde lagd "det perfekte laget" og oppsøkte derfor nye utfordringer.

 

 

Nice save! En liten kommentar på det med unge spillere, tror vi alle satser ungt i fm-spillene våre. Personlig prøver jeg å låne inn spillere + ha noen eldre spillere i troppen, rett og slett fordi det føles mer realistisk da. Klart, det er lettere med disse wonder-kidsa som leker oss til ligagull og CL-seier, men det blir litt kjedelig med tiden. Problemet med disse wonder-kidsa, er at om du henter de, når de er ca 15-18 år, så går de lei av klubben når de er i midten av tyve årene, så da er det dessverre bare å selge de for en massiv profit :( noen av mine beste opplevelser med fm er dog å få hentet noen av disse tilbake til klubben for nye gull-år.

 

Min update: i min "uten klubb" save, er jeg for tiden i RBK. Ligger an til en episk gullstrid mot gamleklubben ManKam.

Lenke til kommentar

Fokuset var hele veien på unge spillere, og hadde sjelden en gj.snittsalder over 22 år i førsterekka. Følte jeg etterhvert hadde lagd "det perfekte laget" og oppsøkte derfor nye utfordringer.

 

 

Nice save! En liten kommentar på det med unge spillere, tror vi alle satser ungt i fm-spillene våre. Personlig prøver jeg å låne inn spillere + ha noen eldre spillere i troppen, rett og slett fordi det føles mer realistisk da. Klart, det er lettere med disse wonder-kidsa som leker oss til ligagull og CL-seier, men det blir litt kjedelig med tiden. Problemet med disse wonder-kidsa, er at om du henter de, når de er ca 15-18 år, så går de lei av klubben når de er i midten av tyve årene, så da er det dessverre bare å selge de for en massiv profit :( noen av mine beste opplevelser med fm er dog å få hentet noen av disse tilbake til klubben for nye gull-år.

 

Min update: i min "uten klubb" save, er jeg for tiden i RBK. Ligger an til en episk gullstrid mot gamleklubben ManKam.

 

Hehe, ja. Kjørte en del ses. med midtbanerekke med 16-16-17 og 18 år. Ettersom jeg ønsket solid økonomi solgte jeg unna mye når de bikket 23-24, da jeg forutså problematikken du nevnte. Tjente noen utrolige summer på det.

 

Etter å ha lest meg opp litt i denne tråden frister det å dra i gang en norsk save igjen, men vurdere også å vente til FM13..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...