Celusion Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 hahahaha, god stemning! Du har litt av en utfordring foran deg der hvertfall, ta det på strak arm! Jeg har vært veldig grundig nå i starten og kapret MANGE talenter uten kontrakt. Fikk egentlig formet laget mitt slik jeg ville, men mangler en solid Venstreback og Venstre ving... Angrer noe voldsomt på at jeg ikke fant frem til Ludvig Rinde. Kunne fått han gratis, der han blir verdt 600k med en gang du mottar han, han blir en stjernespiller. Anyways, hvis noen har forslag til solide og unge venstrebacker og venstrevinger som går gratis, gjerne hyl ut! Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 I min save hvor jeg startet som jobbløs nærmer jeg meg tippeligaen med Mandals Kameratene. Tre sesonger har det tatt, så ganske effektivt. Håper bare det holder helt inn, er jevnt i toppen, og tror ikke man får godt nok rep av en 2.plass til å hente gode nok spillere til å overleve i tippeligaen. Jeg tror mye forandrer seg når du kommer opp i Tippeligaen, ledelsen og fans får et helt annet syn på laget ditt og er villige til å satse litt mer. Det vil jo da si mer midler og flere muligheter på overgangsmarkedet. Tenkte jeg nå skulle starte med den ultimate utfordring, begynner med skarp som ligger i divisjon 2 avdeling 4. Det er så langt ned jeg kommer uten noen tilleggspakker, målet er å kapre så mange spillere gratis i starten som mulig så får vi se hvordan det går å spillere seg oppover. GLEDER meg!! Vel, det er sant som du sier at laget er villig til å satse litt mer. Jeg har et overgangsbudsjett på 80 millioner NOK nå, men det hjelper sørgelig lite. Det er ingen interessante spillere som koster noe i nærheten av det der. Jeg finner fremdeles de beste spillerne på gratis transfer (sikkert fordi at de er desperate). Den dyreste spillerer som er interessert i å gå til meg er en kar fra Barcelona. Unggutt. Og det kan hende at det bare er på lån han er interessert i. Problemet er at han er dårligere enn de andre midtbanespillerne mine. Og to av de er like gammel som han. Så jeg sitter med 370 000 nok i tilgjengelig lønnsbudsjett og får ikke brukt det. Det er gærmorsomt å ta 2-divisjonslag oppover til storhet i Norsk fotball! MEN - det er en bug i FM som gjør at laget som vinner 1.div får ALT for mye reputation. Blir automatisk en av de mest attraktive klubbene i Norge. Det er fint om mann klarer å vinne ligaen, ellers er det bare kjipt. Dessuten er det veldig kjipt for 15 av 16 lag i tippeligaen, som da blir ansett som mindre lag Kan hende det har vært slik på tidligere patcher. Jeg er som nevnt Jevnaker. Jeg vant Adecco og har havnet høyt oppe på tabellen i tre sesonger i tippeligaen. Jeg har fremdeles regionalt omdømme. Så jeg har absolutt dårligste omdømmet av alle tippeligaklubber. Lenke til kommentar
Thommesen Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 (endret) Fy hævette for noe piss. I min største FM prestasjon noensinne (ta ManKam fra 2.div til eliten på tre år, uten midler) så blir jeg voldtatt i analen av styret. Dere tror ikke styret har funnet ut at vi IKKE skal bli profesjonell? Å jo da. Det betyr at de eneste spillerne som vil vurdere meg er de som kommer fra: 2.div og lavere eller 1.divs klubber som er halvprofesjonelle... Heldigvis er dette "Klubbløs" saven min, så målet er jo å vinne ligagull i alle de fem store ligaene i europa. Likevel, kjipt at jeg må gi opp på en klubb som jeg har tatt så langt. EDIT Kan hende det har vært slik på tidligere patcher. Jeg er som nevnt Jevnaker. Jeg vant Adecco og har havnet høyt oppe på tabellen i tre sesonger i tippeligaen. Jeg har fremdeles regionalt omdømme. Så jeg har absolutt dårligste omdømmet av alle tippeligaklubber. Hmm, jeg har siste patch, og her er det slik (ihvertfall på den andre saven min). Endret 15. juli 2012 av Thommesen Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Fy hævette for noe piss. I min største FM prestasjon noensinne (ta ManKam fra 2.div til eliten på tre år, uten midler) så blir jeg voldtatt i analen av styret. Dere tror ikke styret har funnet ut at vi IKKE skal bli profesjonell? Å jo da. Det betyr at de eneste spillerne som vil vurdere meg er de som kommer fra: 2.div og lavere eller 1.divs klubber som er halvprofesjonelle... Heldigvis er dette "Klubbløs" saven min, så målet er jo å vinne ligagull i alle de fem store ligaene i europa. Likevel, kjipt at jeg må gi opp på en klubb som jeg har tatt så langt. EDIT Kan hende det har vært slik på tidligere patcher. Jeg er som nevnt Jevnaker. Jeg vant Adecco og har havnet høyt oppe på tabellen i tre sesonger i tippeligaen. Jeg har fremdeles regionalt omdømme. Så jeg har absolutt dårligste omdømmet av alle tippeligaklubber. Hmm, jeg har siste patch, og her er det slik (ihvertfall på den andre saven min). Ja, Jevnaker var jo semiprofesjonell de to første sesongene i tippeligaen. Fikk en god del spillere, men som jeg har nevnt så var det mange som ikke ville fornye kontraktene sine, slik at jeg ble nødt å selge dem tidligere for å få litt penger av det. Jeg fikk jo noe penger etterhvert, og da ble klubben profesjonell. Mitt problem da, som nå, er at jeg fremdeles har regionalt omdømme. Dette betyr at mange gode spillere enten ikke vil gå til meg eller fornye kontrakten med klubben min. Så jeg er fremdeles nødt til å selge spillere som etter en liten stund blir stjerner i klubbene sine. Nå har jeg akkurat slengt 9 millioner på bordet for en kjappfotet kar fra Ghana, men det er kun fordi at de andre kjappfotingene mine (som er bedre enn denne fyren) nekter å skrive under ny kontrakt med meg. Men i alle fall: det hjelper på om du tråler markedet for gratisspillere og inviterer tilbud fra agenter på prøvespill. Når det gjelder omdømme så er det litt irriterende. RBK er jo naturligvis superdominerende i tippeligaen (fordi at de kan hente mange flere fancy spillere enn meg). De er så dominerende at Jan Jönsson fremdeles er manager der i 2020. Jeg har komt med i Europa de to siste sesongene, men første året røk jeg ut mot Maritiom, og andre året var det Slask som ble min bane. Jeg har enda ikke vunnet cupen, så jeg får ikke noe omdømme den veien. I tillegg har jeg hobbyspiller-fortid. Dette beyr at jeg sliter og sliter, men har enda ikke vunnet tippeligaen. Jeg håper at jeg kan vinne den etterhvert, men når begynner lag som Swansea og lignende å bli interessert i meg som manager. Jeg har en del penger til overs, så jeg har fått styret til å forbedre treningsfasiliteter og gressmatten. Etter å ha forbedret treningsfasilitetene på min oppfordring en gang gadd de ikke vente til de var ferdigforbedret, de kjørte nye 10 millioner på forbedring. Så jeg har en sesong igjen før jeg kan nyte av mine nye treningsfasiliteter. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 15. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2012 Dæven, der ser det ut til at jeg får tak i De Rossi læll. Roma sparker Lippi fordi de ligger på 20. plass i Serie A. Jeg ser en åpning, og tar den Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Henta et par spillere på mofo på free transfer. Ble tilbudt dem fra agenter. Så et par gode stats og signerte de. Ser ut som om begge var greie. Verdt 500k ++ og, så om noen vil kjøpe takker jeg nok kanskje ja. Det verste problemet mitt er ikke bare at jeg ikke får kjøpe spillere, men det finnes ikke lønnsbudsjett heller. Mista et par spillere som kunne ha tilført klubben endel på det. Meste jeg kan gi i lønn er 2,500 kr p/u, om de får key player status. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Ai. Det høres traurig ut, DJ Dark. Men jeg har lagt merke til noe annet for et par sesonger siden. Jeg hadde en del penger til overs men hadde overskredet lønnsbudsjettet mitt og så en svært spennende spiller. Men han krevde rundt 6000 og jeg fikk han ikke med på 3750 med alt av tillegg. Jeg hadde noen millioner til overs så jeg skiftet på budsjettet og gjorde mer tilgjengelig på lønnsbudsjettet. Vips kunne jeg tilby 8000 eller noe. Men da skulle den samme nissen ha 15000 eller noe. Han var altså overhodet ikke interessert i å gå til meg. Derfor pleier jeg ikke å ta det så tungt om jeg har lavt lønnsbudsjett. De fleste spillerne som er interessert i å gå til meg er interessert uavhengig av budsjett. De krever mer enn budsjettet, men om man makser bonuser og alt slikt blir 90% med på det hele. Nå for tiden sliter jeg som sagt med at jeg har mye penger, men spillerne som er tilgjengelig er ikke gode nok. Jeg har avsluttet nok en sesong. Som på slutten av hver sesong er det alltid noen som vil til en større klubb. Deriblant min kanadiske midtbanestjerne. Han hadde også blitt homegrown om han hadde vært hos meg et år til. Men han ville til større klubb og var umulig å overtale. For å få penger igjen for han tilbydde jeg han til andre klubber for 12 millioner +25% av neste overgangssum. Så nå spiller han i den svenske serien. I tillegg ble jeg nødt å kvitte meg med Yücel ettersom jeg hadde lovet han at jeg skulle ta inn noen mer berømte spillere som skulle hjelpe laget til å nå høyere. Tettey er den mest berømte av de, men han er åpenbart ikke god nok. Så jeg solgte Yücel for 12 mill +25%. Til Brann. Som har rykket opp fra Adecco. Brann får også et par andre av mine spillere når overgangsvinduet åpner. Det er litt demotiverende å se oversikten over prisvinnerne i tippeligaen og se hvor mange av de spillerne som vinner der som jeg har blitt nødt til å sende fra meg grunnet deres ønske om en større klubb. Alle de som er merket med rødt har fortid i Jevnaker. Hentet av meg. Og bare for å gjøre det hele enda litt mer irriterende. Nå er det to andre som klager over at klubben ikke er på høyt nok nivå. En belgiske midtstopper som har blitt egenutviklet ved klubben, og spissen min som kom på andre plass over målscorere i tippeligaen. Kun Børven var over han. Vi får se når sesongen starter igjen om de er interessert i å signere nye kontrakter. Hvis ikke blir jeg nok en gang nødt til å selge unna. Stjernene forsvinner konstant og jeg hyrer inn nytt ungt blod, de blir stjerner og stikker av. Egentlig er det plagsomt. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 15. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2012 Fnis, Gai Assulin spiller i Norge? "Israels Messi"? Lenke til kommentar
The Redmen Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Han pleier jeg å hente når jeg spiller med RBK. Han pleier og være uten klubb.. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Fnis, Gai Assulin spiller i Norge? "Israels Messi"? Hehe. Åpenbart. Har ikke hørt om fyren tidligere, men han herjer i ligaen. Ellers kan jeg melde om at jeg dessverre måtte la to nye spillere gå fordi at jeg ikke kjøpte nok fancy spillere for dem. Som jeg har sagt før, utrolig irriterende. Jeg måtte la spissen min stikke, noe som irriterer meg ettersom han hadde slått gjennom i foregående sesong. Og i tillegg måtte min spillende midtstopper/reserveback også få lov til å søke nye jaktmarker. Det som irriterer meg mest er at fyren er oppfostret i klubben nå. Og dette er takken jeg får Lenke til kommentar
Celusion Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 haha, herregud har du i det hele tatt spillere igjen på laget? Synes du må la spillere gå i ett eneste kjør. Ser for meg at motivasjonen for å spille på den saven blir mindre og mindre etterhvert? 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Det er vel det store aberet med å spille med andre lag den real, city og barca det. 1 Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Tja. Klarte å holde spillerne mine med RBK etterhvert. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 haha, herregud har du i det hele tatt spillere igjen på laget? Synes du må la spillere gå i ett eneste kjør. Ser for meg at motivasjonen for å spille på den saven blir mindre og mindre etterhvert? Ja, det er litt nedtur at man ikke får dyrket frem spillerne sine slike man selv vil. Og se dem blomstre i laget over lengre tid. Regner med at på slutten av denne sesongen forsvinner vel min søramerikanske spiss som har blitt homegrown, samt mitt unge danske vingtalent (som antageligvis er på vei til å bli homegrown) samt noen av midtbanespillerne mine. Dukker stadig opp noe. Jeg fikk nettopp fingrene i en kjappfotet australsk ving, men vi får jo se hvor lenge jeg har han. Jeg tenkte jeg skulle begynne å spille med vinger igjen nå, for å se om jeg da enten kan vinne ligaen eller cupen for å kommer over Regionalt omdømme. Det er det som gjør at jeg ikke kan beholde spillere over tid. Selv spiller med Jevnaker som favorittklubb og meg som en favorittperson. Tja. Klarte å holde spillerne mine med RBK etterhvert. Hehe, du hadde vel et noe høyere omdømme enn det jeg har. RBK har ihvertfall tatt helt fyr på denne saven. De kjøper spillere for 100 millioner uten å kimse og har vunnet the Double flere ganger. Kan ikke si at jeg har fulgt med på hvordan de har gjort det i Europa, men jeg tror de har gjort det svært bra. De har bare nasjonalt omdømme, men de har rik økonomisk status. Og kjøpte nettopp Mush tilbake til Norge for 30 millioner. Ingen problem i det hele tatt... Lenke til kommentar
Rbk89 Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 HJELP!! Jeg har et problem med Football Manager 2012. dataen gjekk tom for strømm også når jeg skulle starte FM igjen så får jeg opp en feilmelding når jeg starter FM. Jeg har prøvd å sletta fm og steam også innstalert begge på nytt. men får forsatt opp denne feilmeldingen:( Dette står i den ruta jeg får opp RETT før jeg kommer inn på hovudmenyen på FM. også klikker spiller:/ XML parsing error! not well-formed (invalid token) at line 1 of last_saved_game.xml Noen som har en teori om hva som har skjedd? Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 16. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2012 Fnis, Gai Assulin spiller i Norge? "Israels Messi"? Hehe. Åpenbart. Har ikke hørt om fyren tidligere, men han herjer i ligaen. SS av career history? Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Her skal du se, Leo. Først statsene til fren (de er ikke så overmenneskelige) Så historien. Begynner med tidlig karriere Og her er sistedelen. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 16. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2012 Fnis, Rosenborg. 1 Lenke til kommentar
Rbk89 Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 HJELP!! Jeg har et problem med Football Manager 2012. dataen gjekk tom for strømm også når jeg skulle starte FM igjen så får jeg opp en feilmelding når jeg starter FM. Jeg har prøvd å sletta fm og steam også innstalert begge på nytt. men får forsatt opp denne feilmeldingen:( Dette står i den ruta jeg får opp RETT før jeg kommer inn på hovudmenyen på FM. også klikker spiller:/ XML parsing error! not well-formed (invalid token) at line 1 of last_saved_game.xml Noen som har en teori om hva som har skjedd? Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 (endret) Hmm. Jeg husker jeg fikk en spesiell feilmelding første gang jeg spilte det, men det var fordi at fm var helt elendig på å støtte fullskjerm i alle størrelser. Nå er jeg ingen programmerer, men for meg ser det ut som at fm kræsjet hos deg, og på ett eller annet vis ble det lagrede spillet korrupt. Men jeg har ikke noen ide utenom dette. Edit: og så må du slappe litt av. Det er ikke alle som sjekker denne tråden like ofte som meg, men de som er innom her en gang i blan kan fremdeles bidra med noen tanker. Men om du poster den samme posten om og om igjen på kort tid kan det kanskje oppfattes som spam. Og da er det mulig at noen ikke vil svare i det hele tatt... Endret 16. juli 2012 av Onkel Kompost Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå