Gå til innhold

FM12 - Football Manager 2012 - tråden for lidenskapelige managere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, det lurte jeg også på. Men siden jeg er i 2019 og fremdeles ikke har mer enn regionalt omdømme har jeg ingen solide midtbanespillere som er over 21 år, så det er ingen som kan mentore fyren. Han er nå 18 år og har 16 landskamper og 2 mål. Kan hende jeg får mentore fyren om noen av midtbanespillerne mine blir gamle nok :).

 

Jeg må bare drive og finne gode unge spillere, la dem spille og så forsvinner de etter en stund.

 

Edit: litt staving og slikt.

Endret av Onkel Kompost
Lenke til kommentar

Ja, jeg finner ikke noen sammenheng i det. Men men, det er greit nok det. Jeg har et annet problem også. Selv om jeg har havnet på 3. og 2. plass i tippeligaen, kommet langt i cuper og slikt, så er jeg fremdeles bare regional i forhold til anerkjennelse. Dette betyr at når jeg har fått dyrket frem noen riktig gode spillere så begynner de å gjøre seg vanskelige. Da skal de til en større klubb. Jeg selger dem, men da ofte til ganske solide priser (til Norge å være). Jeg får dermed en hel del mer penger, og automatisk går lønnstaket opp. Jo høyere lønnstaket er, jo mer krever spillerne i lønn. Samme spiller vil plutselig ha 10 000 mer. Så jeg må selge unna noen godbiter, og de nye som kommer inn er verken like billige eller gode. Her er oversikten over hva jeg har blit nødt å selge unna i Pre-Season bare for at de ikke skal gå gratis. Legg merke til at i forhold til hva spillere jeg kan få tak i er disse gode. Jeg er sikker på at dere har 10 ganger bedre spillere på deres saver. Jeg har et regionalt omdømme på det skrivende tidspunkt.

 

På høyrebacken hadde jeg fått tak i en knallgod argentiner, og han var i klubben fra den dagen han var 18. Etter litt over et halvt år begynte andre klubber å bli interessert i han, så jeg krevde 40 millioner for han. Når de så kom med det tilbudet tok styreformannen imot tilbudet. Dermed ble det exit Prieto

 

post-29517-0-38252600-1341831296_thumb.jpg

 

I mål hadde jeg en solid målvakt, om enn noe ung. Han begynte å syte om å flytte til en større klubb. På den tiden hadde han en verdi på 500k og en kontrakt som gikk ut etter året. Dermed måtte jeg selge unna han. Aafk kom inn med omtrent 5 millioners bud. Pavlovlic ut.

 

post-29517-0-95997300-1341831293_thumb.jpg

 

På midtbanen hadde jeg to spillere som vekslet mellom rollen som sentral midtbanespiller, defensiv. Müller var hovedspilleren ettersom han var innenfor EU og alt slikt. Men igjen ble klubben for liten.

 

post-29517-0-61699300-1341831291_thumb.jpg

 

Boumsong var jo en meget habil backupspiller, men jeg solgte nå han fordi han var utenfor EU og jeg trodde jeg hadde Müller.

 

post-29517-0-55987400-1341831284_thumb.jpg

 

I angrep hadde jeg tippeligaens toppscorer med 38 mål eller noe slikt (han hadde hatt seg en lei måltørke i 7 kamper, så derfor ble det ikke flere. Dette var den mest høytlønnede spilleren min, og han ble veldig lei seg når jeg ikke ville selge han for et par millioner mer enn det jeg kjøpte han for. Jeg endte med å selge han for rundt 40 millioner.

 

post-29517-0-06734200-1341831287_thumb.jpg

 

Assistkongen var portugisisk. Men han var også sabla vanskelig av seg, og ville ikke signere ny kontrakt. Dermed sendte jeg han avgårde til Brann for i underkant av 5 millioner.

 

post-29517-0-36935800-1341831289_thumb.jpg

 

Så dette etterlater meg med et par suringer, noen andre som ønsker seg til en stor klubb men har kontrakt i to sesonger. Dette igjen innebærer at jeg har måtte hengi meg til overgangsmarkedet. Blir jo ikke akkurat samspilte av det. Så det blir vel nok en RBK-seier i tippeligaen denne sesongen også...

 

Edit: mens jeg skrev denne kom det to innlegg til. Jeg ser ikke helt bortifra at dere kan være innpå noe slikt, Jevnaker er jo et litt lugubert sted som tvinger spillerne til å vokse opp rundt 18-års alderen. Men merkelig nok bare midtbanespillerne. Vi får se om det skjer noe slikt i denne sesongen.

Endret av Onkel Kompost
Lenke til kommentar

Merkelige greier, men solide spillere da. Tenker jeg skal holde et øye med de og snappe de opp før de blir verdt så utrolig mye :) Du må ha ganske god økonomi for å kjøpe de der, eller ble de plutselig verdt så mye mens du hadde de i klubben? Og hvilken klubb spiller du med?

 

Slenger med et bilde av "Ukens lag" i 1.Divisjon, ser ut som spillerne mine har gjort en god jobb denne uka :p

 

post-98130-0-52987600-1341858884_thumb.png

Endret av Celusion
Lenke til kommentar

Merkelige greier, men solide spillere da. Tenker jeg skal holde et øye med de og snappe de opp før de blir verdt så utrolig mye :) Du må ha ganske god økonomi for å kjøpe de der, eller ble de plutselig verdt så mye mens du hadde de i klubben? Og hvilken klubb spiller du med?

 

 

Du finner dem nok ikke på ditt spill ettersom de er newgens. Når det gjelder verdi må du huske at jeg kjører norske kroner, så det er ikke så masse penger. Jeg følger jevnlig med på hva som finnes på fri transfer samt driver og leter aktivt. I tillegg kommer disse agentene ofte med gode spillere. Den dyreste spilleren jeg har kjøpt er vel Prieto. Jeg la ut 10 millioner norske kroner på han.

 

Jeg spiller med Jevnaker. Jeg har slept dem opp i fra andre divisjon til tippeligaen og har så langt en 3. og en 2. plass i tippeligaen. Jeg kvittet meg også med den assisterende manageren før sesongen startet. Statsene til han gamle var ikke særlig gode, men det ser ut som han var flinkere enn min nye assistent-trener til å få spillerne mine til å prestere på et jevnt nivå.

Lenke til kommentar

Nja, jeg spiller også med norske kroner og har for øyeblikket et overgangsbudsjett på kr 0. Nå er jeg kun i sesong to av min bærum save da, målet er å gjøre det samme som deg. Dra klubben opp i tippeligaen og etterhvert kanskje prestere i Europa også. Har du fått kvalifisert deg til noe europaspill enda?

 

Har selv plukket ut nesten hele laget mitt på free transfer, har heller ingen midler til å kjøpe spillere. Har hittil kjøpt spillere for kanskje 40000 totalt, håper virkelig økonomien blir mer stabil når jeg etterhvert etablerer meg i 1. Divisjon og tippeligaen. Har plukket med meg MANGE unge spillere som jeg regner med kommer til å vise seg frem etterhvert.

Lenke til kommentar

Slik jeg har erfart det så pleier økonomien å bli noe mer stabil i Adecco, ettersom de gir deg et lavt lønnsbudsjett og du klarer deg som regel veldig god med spillerne som tok deg opp fra 2. divisjon. Personlig har lagene jeg har tatt opp (Staal, Jevnaker) aldri trengt å stabilisere seg i Adecco. Det er som regel direkte opp eller et år i Adecco. Fordelen der er nemlig at du kan få tak i ikke-EU spillere for nesten ingen penger, og alle vil få arbeidstillatelse. Men det svarer seg å trolle litt rundt på forskjelle u19-lag og slikt for å se om det er noe som kommer på fri. Ellers pleier spillerne på Brasseries (fra Kamerun) å være veldig gode og samtidig villig til å flytte på seg.

 

Jeg tror jeg brukte 4 sesonger eller noe på å komme meg opp fra 2. divisjon med Jevnaker. Hver sesong hadde jeg 1-2000 i odds på å klare det. Første sesong i Adecco hadde jeg odds på 1-5000 på å rykke opp, og da var det akkurat så vidt at jeg ikke kom opp. Jeg hadde en dårlig periode på 5 kamper i sesongen, og det var nok. Andre sesong var jeg ytterligere forsterket, noe som gav meg puff rett opp i tippeligaen. Problemet her var at jeg ble nødt å kjøpe så "høytlønnede" spillere at jeg hver måned hadde 1 million i underskudd. Samtidig så snoket jeg jo frem mange ssvært gode stjerner slik at en del ble solgt hver sesong. Samt at man får 15 millioner på begynnelsen av hver sesong.

Lenke til kommentar

Hadde problemer med Asker forrige sesong (første), men hadde ingen planer om opprykk. Ser ikke mye bedre ut i år. Problemet er at jeg ikke får sende speidere lengre ut enn Skandinavia, og styret nekter å sende dem ut lengre om jeg spør. Dermed får jeg ikke inn talenter fra Øst i Europa eller småræva folk fra Sør-Amerika som jeg fikk med Asker i fjor. Blir vanskelig da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, jeg husker at jeg ikke fikk utvidet speideområdet mitt før jeg var i andre sesong i Adecco. Da fikk jeg lov å la de farte rundt i Europa. Men siden jeg har så sabla dårlig omdømme og på den tiden fremdeles var semi-pro var det ikke særlig mye hjelp i speiderne. Når jeg kom opp i tippeligaen hadde jeg en sesong som semi-pro før vi gikk helt profesjonell. Da klarte jeg å syte meg til å få utvidet speideområdet til hele verden. Men det er fremdeles slik at speiderne mine ikke klarer å finne så mye bra selv om de har oppimot 20 i bedømme ferdigheter. Fordelen med å sende dem ut er at jeg selv kan tråle gjennom f.eks. tyske spillere og finne de gode som speiderne ikke peker ut.

 

Merkelig nok er 70% av det agentene kommer med svært gode spillere, så det ordner se liksom. Når det gjelder Europa har jeg vært der en gang. Da traff jeg Maritimo i første runde. Jeg vant enkelt 2-0 over dem hjemme og tenkte: "Haha, Europa here I come!". Så traff jeg dem på hjemmebane og begynte bra med en 1-0 ledelse. Så fikk de plutselig ræva i gir og vant hele tingen 4-1. Akkurat nok til at jeg ikke kunne vinne på bortemål :( Vi får se hvordan det går denne sesongen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...