Gå til innhold

FM12 - Football Manager 2012 - tråden for lidenskapelige managere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei! Går det an å endre på laga før jeg starter karriere ?

 

Kunne godt tenkt meg å prøvd meg litt frem med ulike spillere på united, men stress å ta over klubber og venter på overganger.

 

PS: Dette er måten jeg vil gjøre det på. Selvfølgelig kan jeg bygge opp et lag og ta tiden til hjelp, men det blir ikke nå.

Lenke til kommentar

La meg stille et søtt lite spørsmål :)

 

Spiller for tiden med vålerenga. Hadde tenkt til å søke opp og hente inn noen unge utenlandske stortalenter. Men når jeg søker på navnet så dukker de ikke opp. Jeg har fått ledelsen til å utvide speidingsområdet uten at dette hjalp spesielt.

 

Har dette noe med hvilke land jeg valgte når jeg startet spillet? Du kan vel søke etter spillere i land selv om du ikke har tatt de med som playable vel?

Hva er greia?

 

Greia er nok at de er for små for din databasestørrelse eller noe. Det er også små forskjellige i stavelser som av og til gjøre at enkelte spillere ikke dukker opp. Om det er noen du absolutt er keen på å få er det beste å dra på med stor database og liga fra det landet.

 

Søk også på fornavn eller noe om du ikke treffer på etternavn. Måter å skrive navn på varierer litt. Av og til er en u eller noe lurt inn som ikke passer med resten av navnet slik vi ser det i norske medier.

 

Hei! Går det an å endre på laga før jeg starter karriere ?

 

Kunne godt tenkt meg å prøvd meg litt frem med ulike spillere på united, men stress å ta over klubber og venter på overganger.

 

PS: Dette er måten jeg vil gjøre det på. Selvfølgelig kan jeg bygge opp et lag og ta tiden til hjelp, men det blir ikke nå.

 

Editor. Da kan du redigere av hjertens lyst før du er i gang.

Lenke til kommentar

Er ferdig med min første sesong som manager i Blackpool. Endte med 1. plass og direkte opprykk. Eneste som jeg ikke likte, var at Reading ikke klarte det. De lå på 2. plass så og si hele sesongen, men Southampton gikk foran et par runder før slutt og tapte i Playoff.

post-270400-0-44776800-1339011866_thumb.png

Lenke til kommentar

Kjører med kun kommentering på i nøkkelsituasjoner i kamp. Er det normalt med nødbluss/bengalske lys på FM? Første gang jeg har sett det. Nydelig resultat btw :D

 

Fyllingsdalen knuser Rapid Wien 7-3 sammenlagt i 2015? O.O

Hehe. Rapid Wien hadde ingen "ekte" spillere, og ble relativt svake. Forsatt to store kamper! Spissen min Akselsen (største norske spiss talentet atm. Regen) putta 5 mot de.

 

Spilte foresten nettopp 1-2 mot Barca på Varden Amfi. Meget sterkt. Vant possesion 60-40! Fått bygd opp en meget bra stall på nesten kun free transfers og gode talenter. Flere av de kjøpte jeg i 2. div og har bygd de opp igjennom divisjonene, så hadde et meget sterkt lag første tippeliga sesongen min. Fikk hentet bla. Damian Martinez, Carl Jenkinson, Mohammed Abu, Andreas Laudrup og Dominik Masek gratis. Har hatt over 10 mill i + på spillerkjøp og salg de siste 2 sesongene. Så livet i FK Fyllingsdalen er fint for tiden :)

 

Edit: Her står det at Andreas Laudrup er halvt norsk. Står det hos alle eller er det en bug?

Endret av Iceman #10
Lenke til kommentar

La meg stille et søtt lite spørsmål :)

 

Spiller for tiden med vålerenga. Hadde tenkt til å søke opp og hente inn noen unge utenlandske stortalenter. Men når jeg søker på navnet så dukker de ikke opp. Jeg har fått ledelsen til å utvide speidingsområdet uten at dette hjalp spesielt.

 

Har dette noe med hvilke land jeg valgte når jeg startet spillet? Du kan vel søke etter spillere i land selv om du ikke har tatt de med som playable vel?

Hva er greia?

 

Greia er nok at de er for små for din databasestørrelse eller noe. Det er også små forskjellige i stavelser som av og til gjøre at enkelte spillere ikke dukker opp. Om det er noen du absolutt er keen på å få er det beste å dra på med stor database og liga fra det landet.

 

Søk også på fornavn eller noe om du ikke treffer på etternavn. Måter å skrive navn på varierer litt. Av og til er en u eller noe lurt inn som ikke passer med resten av navnet slik vi ser det i norske medier.

 

Hei! Går det an å endre på laga før jeg starter karriere ?

 

Kunne godt tenkt meg å prøvd meg litt frem med ulike spillere på united, men stress å ta over klubber og venter på overganger.

 

PS: Dette er måten jeg vil gjøre det på. Selvfølgelig kan jeg bygge opp et lag og ta tiden til hjelp, men det blir ikke nå.

 

Editor. Da kan du redigere av hjertens lyst før du er i gang.

La meg stille et søtt lite spørsmål :)

 

Spiller for tiden med vålerenga. Hadde tenkt til å søke opp og hente inn noen unge utenlandske stortalenter. Men når jeg søker på navnet så dukker de ikke opp. Jeg har fått ledelsen til å utvide speidingsområdet uten at dette hjalp spesielt.

 

Har dette noe med hvilke land jeg valgte når jeg startet spillet? Du kan vel søke etter spillere i land selv om du ikke har tatt de med som playable vel?

Hva er greia?

 

Greia er nok at de er for små for din databasestørrelse eller noe. Det er også små forskjellige i stavelser som av og til gjøre at enkelte spillere ikke dukker opp. Om det er noen du absolutt er keen på å få er det beste å dra på med stor database og liga fra det landet.

 

Søk også på fornavn eller noe om du ikke treffer på etternavn. Måter å skrive navn på varierer litt. Av og til er en u eller noe lurt inn som ikke passer med resten av navnet slik vi ser det i norske medier.

 

Hei! Går det an å endre på laga før jeg starter karriere ?

 

Kunne godt tenkt meg å prøvd meg litt frem med ulike spillere på united, men stress å ta over klubber og venter på overganger.

 

PS: Dette er måten jeg vil gjøre det på. Selvfølgelig kan jeg bygge opp et lag og ta tiden til hjelp, men det blir ikke nå.

 

Editor. Da kan du redigere av hjertens lyst før du er i gang.

 

 

hvordan =?

Lenke til kommentar

Hm, bytta fra 4-5-1 til 4-2-4 og sluttet praktisk talt å slippe inn mål. Sært.

 

Før bytte: 2-4-3 (10-10).

Etter bytte: 6-0-0 (21-2).

Altså to rene spisser og to offensive vinger?

 

To rene spisser og to offensive vinger som spiller "på linje med spissene" ja.

Lenke til kommentar

Jaha. Så det spiller med andre ikke direkte i vingrollen altså?

 

 

Slo forresten soleklar ny rekord i blussing. Vanligvis ser jeg blussing én eller to gang i løpet av en sesong. Så langt mot Zenit har jeg sett sju (!!) på én omgang!

 

post-61155-0-09236800-1339090813_thumb.png

 

EDIT: Med mindre høydepunkter i andreomgangen endte det opp på "bare" tolv bluss i løpet av én kamp.

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar

Jaha. Så det spiller med andre ikke direkte i vingrollen altså?

 

 

Slo forresten soleklar ny rekord i blussing. Vanligvis ser jeg blussing én eller to gang i løpet av en sesong. Så langt mot Zenit har jeg sett sju (!!) på én omgang!

 

post-61155-0-09236800-1339090813_thumb.png

 

EDIT: Med mindre høydepunkter i andreomgangen endte det opp på "bare" tolv bluss i løpet av én kamp.

 

Hehe, var vel kanskje litt uklar - begge flankene* spiller som "inside forwards", faktisk har spissene mine flere assists enn mål og flankene flere mål enn assists. :wee:

Lenke til kommentar

post-63678-0-12551400-1339098227_thumb.png

 

Stakkars Syrianska som mister manageren sin.. enormt tap!

 

Anbefaler forøvrig Yann-Erik de Lanlay veldig sterkt om man spiller i Tippeligaen. Her snakker vi om en som helt klart er god nok for det norske landslaget, men som (iallefall på min save) kun vil spille for Frankrike. Slipper at han driver og skader seg på landslagssamling o.l, samt at han går under home-grown! :)

 

Han er forøvrig en av de 'inside forwards'ene' jeg skrev om tidligere.

Endret av PSV
Lenke til kommentar

Flere som opplever at en klubb alltid er på hugget når man vil selge en spiller som er ganske god?

 

Genoa har blitt klubben hvor United-spillere går for å pensjonere seg nå, med en urovekkende lang liste som lyder slik:

 

Phil Jones (solgt for £8 mill)

Rafinha (solgt for £8,5 mill)

Zoran Neskovic* (solgt for £11 mill)

Chris Smalling (solgt for £2,5 mill)

Javier Hernandez (solgt for £8 mill)

 

I tillegg har de bydd på Erik Lamela, Matias Lemme*, Federico Matheu* og Bart van Roosmalen* og sikkert noen flere når jeg har lagt de ut for salg.

 

NB! Alle spillere merket med * er regens.

 

Burde kanskje legge til at alle bortsett fra Rafinha og Hernandez har blitt solgt i løpet av de siste tre sesongene. Med andre ord har Genoa villet kjøpe mer enn to spillere i året av meg. Det er forøvrig ikke småpenger det er snakk om i tilfellene Matheu og Lemme (£30m++)

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar

Nope, har opplevd en del dobbeltsalg vel og merke. Ofte til Volendam! Merkelige saker.

 

Ellers har jeg aldri solgt en spiller til Fulham, eller kjøpt en fra Fulham. Ikke fordi jeg ikke vil, men fordi det aldri går... Virker som om Fulham-managere legger meg automagisk for hat, fordi jeg har Fulham som favorittklubb!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...