Gå til innhold

FM12 - Football Manager 2012 - tråden for lidenskapelige managere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flaks sikkert :p

 

Men synes disse jobbgreiene er random.

Startet uten klubb, som hobbyspiller.

Fikk jobb i New England Revolutions. Hadde halvannen sesong der, en US open og en MLS tittel. Men USA og reglene ble litt slitsomme, så jeg sa opp.

Jobbleting en liten stund - 13 dager. Fikk jobb i SD Lemona i Spania. Vant play-off i Div 2B. Men huff, baskisk klubb, jeg ødela tradisjonen dems med kun baskere på laget :p Så, jeg undertegnet ikke ny kontrakt.

Tenkte med 2 titler og 1 opprykk på 3 sesonger, så burde jobbletingen bli lett. Men neida, ikke engang 3.div klubber i Tyskland ville ha meg. Endte til slutt opp i Bury Town i Blue Square North.

En liga jeg alltid har suksess i... og opprykk ble det :)

Helt plutselig, ut av intet så kom Bristol City bankende på døra. Yes, tenkte jeg, sjekket klubben "4.plass i championship". Passet greit med "B" i alfabetet, og tok jobben, klar for Championship. Viste seg at de hadde fått 4.plass, og vunnet kval. Så jeg var plutselig i PL...

 

Jeg skjønner ikke at ett opprykk fra Blue Square North skulle gjøre endringen fra å være en manager from klubber nede i sumpa, til å få PL-jobb...

 

Etter 1 år i Bristol så har jeg også fått jobben som U-19 manager for Norge, som ble til U21 (her går man gradene), mens Bury Town har fått ett nytt opprykk, med John Barnes som manager.

 

Og ang. det. Plutselig så var ikke John Barnes manager lenger, han var ast.Manager, og den nye manageren, hadde visstnok hatt jobben i 10 år. Selvom jeg har vært i klubben også.

Og sjekket igjen nå som jeg fyrte opp fila på nytt. Den manageren som var der, er sparket. men ingen ny manager er ansatt :S

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Norsk ja. Tror det har noe med at jeg startet det i 2011 og ikke 2012. I løpet av sommeren i fjor dro han tydeligvis i militæret, så det ligger visst inne i spillet.

 

Ah. Morsomt. Har ikke sett det. Men det er jo meget interessant da. Det er jo på en måte bra at de tar inn slike ting i spillet. Jeg er nemlig litt irritert over at det er flere gode spillere som bare står som utilgjengelig i et år eller to uten noen grunn. Nok en gang vil jeg trekke frem Govasmark som et eksempel (ja, jeg vet. Jeg gnåler og gnåler om han, men det er da en spiller av et slag som ikke er så lett å få tak i på lavere nivåer). Som jeg sa er han i USA i 3 år eller noe slikt og spiller Collegefotball. Han vil jo definitivt utvikle seg i den klubben. På FM derimot er han tilgjengelig gratis. Om jeg ikke tar mye feil så pleier folk på fri overgang miste litt kvaliteter etterhvert som de sitter der uten klubb. Og så legger de opp i spillet etter et år på gratis. Om jeg velger å signere Govasmark så må jeg betale han lønn i tre år uten å få noe igjen, pluss at siden han ikke får spilt kamper vil utviklingen bli skadelidende.

 

Da burde det vel heller vært bedre om han ble puttet på noe annet slik at man kan få se en utvikling hos fyren. Men igjen, det kan jo hende at jeg bare er vanskelig.

 

 

Mest sannsynlig så er problemet DEG(No offence) :p

Men at du hiver han rett ut i spill, og ikke starter med rolig reserve(en omgang f.eks) Eller en omgang på alaget ditt. Men å kaste en som sliter med skader rett ut på 90 min(eller 65-90min) for den saks skyld er helt bak mål:p

 

Hehe. None taken. Jeg har prøvd dette som du skriver. Jeg har latt han få bli friskere før jeg tar ham ut, jeg har prøvd å bare slenge han inn som innbytter, men resultatet er det samme. Han kommer kanskje en sjelden gang opp på 100% kampklar, men han får aldri over 80% i generell form. Man får tro at kombinasjonen 34-35 år gammel og 5 i fysikk ikke er en helt heldig kombinasjon.

Lenke til kommentar

Ranheim failer litt på spillet mitt tror jeg. De rykket opp i Tippeligaen, kjøpte en del nye spillere, men så ser det ut som om de glemte å registrere disse spillerne for spill i første halvdel av sesongen. De står med 2 poeng på 6 kamper nå og 3 av de 4 best-betalte spillerne deres (2 kjøp og 1 lån) er ikke registrert. :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...