Gå til innhold

FM12 - Football Manager 2012 - tråden for lidenskapelige managere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man opplever alltid noe nytt, som at keeperen min i Asker ikke kan bruker på ett år siden han er i militærtjeneste.

 

Norsk kar eller? Jeg vet at disse koreanerne har oppført militærtjeneste som en del av informasjonen om dem. Tror ikke jeg har sett det på norske spillere. Jeg har sett at noen ikke kan brukes på tre år (hello Govasmark) uten at spillet forteller hvorfor.

Norsk ja. Tror det har noe med at jeg startet det i 2011 og ikke 2012. I løpet av sommeren i fjor dro han tydeligvis i militæret, så det ligger visst inne i spillet.

Lenke til kommentar

Startet å spille igjen etter en liten pause.

 

Sliter en del med pengene med Barnet selv om jeg har ligget topp 4 i flere sesonger nå. Problemet ligger i at stadion bare tar 30.000 folk, men det er smekk fullt hver gang. Stats sier average attendance 100%. Veldig rart at jeg ikke får lov til å bygge ny stadion.

 

Anyway, prøver å redusere lønnsbudsjettet ved å selge unna mine høyest lønnede når de begynner å bli gamle (over 30). Hjelper noe, men er fortsatt i rødt...

 

Kanskje jeg har for mange spillere i stallen? Average lønn er over 30k. Får prøve å slege unna en del av 20-21 åringene jeg vet ikke kommer til å bli annet enn squad players på sitt beste.

Lenke til kommentar

Man opplever alltid noe nytt, som at keeperen min i Asker ikke kan bruker på ett år siden han er i militærtjeneste.

 

Norsk kar eller? Jeg vet at disse koreanerne har oppført militærtjeneste som en del av informasjonen om dem. Tror ikke jeg har sett det på norske spillere. Jeg har sett at noen ikke kan brukes på tre år (hello Govasmark) uten at spillet forteller hvorfor.

 

Midtbanegeneralen min har gått av med skade i fem kamper på rad. Blir så rasende! Får jo faen ikke mulighet til å spille seg i form heller. Verste er at han har hatt sommerferie mellom disse fem kampene og spilt EM med Nederland. Vant selvfølgelig hele turneringen og ble kåret til en av turneringens beste spillere, før han kommer tilbake og får lyskestrekk umiddelbart.

 

 

:wallbash: :wallbash: :realmad: :realmad:

 

Håhå! Herlig. Det der minne meg om når jeg slet ned i andre divisjon med jevnaker, og Jalland aldri klarte å komme i fom på grunn at han hadde store mangler på fysikk. Han var desverre en av de få som fikk midtbanen til å gå rundt, så det endte som regel med at han i hver kampe spilte til rundt det 60ende minutt, og da hadde han rundt 60%-70% og måtte byttes ut med en annen kar. Så var det bare å krysse fingrer, tær og alt annet kryssbart og håpe at laget ikke skulle falle sammen. Et par år senere fikk jeg tak i en ganske god uruguayaner. Han regjerte i Adecco og scoret hauger av mål. Når vi så kom opp i Tippeligaen var sykestuen det eneste stedet han regjerte på. Han spilte en kamp eller to, var vekk i et par måneder, kom tilbake, spilt kanskje en kamp, vekke i en måned, tilbake, spilte noen kamper og så var det vekk igjen. Og sånn gikk nu dagan liksom. Jeg ble så lei av fyren at jeg solgte han når han ikke engang gadd signere kontrakt med meg. Han stikker fra klubben om et par måneder. Regner med at han kommer til å regjere i sitt nye lag, og er sikkert ikke skadet lengre.

 

 

Mest sannsynlig så er problemet DEG(No offence):p

Men at du hiver han rett ut i spill, og ikke starter med rolig reserve(en omgang f.eks) Eller en omgang på alaget ditt. Men å kaste en som sliter med skader rett ut på 90 min(eller 65-90min) for den saks skyld er helt bak mål:p

Lenke til kommentar

Har klubben store lån? Det at du ikke får bygget ut stadion kan vel ha med flere ting å gjøre. Det første er jo økonomi. Om du i utgangspunktet har dårlig økonomi, og spesielt om du allerede har et stort lån, så er det ikke sikkert styreformannen tør å ta opp et gigantisk lån for å ordne på det. Ellers er plassproblem noe som gjerne gjør at du ikke får lov av den lokale kommunen å bygge ut/ny stadion.

 

Måten å prøve å fikse det på er jo rett og slett å slutte å kjøpe spillere. Kjørt alle transferpengene over på lønninger og hent utelukkende folk på free transfer eller lån. Om noen spillere krever stratosfærelønninger lemper du dem og kjøper inn en ung erstatter i stedet.

 

Pleier ikke norske toppidrettsutøvere å få tilrettelagt militærtjeneste i nærheten av klubben sin slik at de fortsatt får trene/spille?

Tviler på hvor mye tilrettelagt tjeneste du får når du er keeper på et nå 2. div-lag.

 

Hmm, nei da er det vel ikke så mye å gjøre. Du får nok lov til å bli idrettsassistent en eller annet sted kanskje :p En jeg jobber med havnet i den situasjonen. Han var på juniorlaget til Brann men måtte i militæret. Deres løsning var at han trente med den lokale klubben der han ble sendt på tjeneste.

 

I spillet - har han fortsatt utvikling mens han er borte, eller stopper alt opp?

Lenke til kommentar

Har klubben store lån? Det at du ikke får bygget ut stadion kan vel ha med flere ting å gjøre. Det første er jo økonomi. Om du i utgangspunktet har dårlig økonomi, og spesielt om du allerede har et stort lån, så er det ikke sikkert styreformannen tør å ta opp et gigantisk lån for å ordne på det. Ellers er plassproblem noe som gjerne gjør at du ikke får lov av den lokale kommunen å bygge ut/ny stadion.

 

Måten å prøve å fikse det på er jo rett og slett å slutte å kjøpe spillere. Kjørt alle transferpengene over på lønninger og hent utelukkende folk på free transfer eller lån. Om noen spillere krever stratosfærelønninger lemper du dem og kjøper inn en ung erstatter i stedet.

 

 

Optionen er grået ut. Har ikke engang lov til å spørre.

 

Forsøker å kun hente inn unge, lovende spillere. Skal se over stallen når jeg kommer hjem og kvitte meg med litt daukjøtt. Eventuelt sende så mange som mulig på lån og få klubben som låner til å betale deler av lønningene.

 

Har forøvrig ingen lån som jeg vet om. Skal sjekke.

Lenke til kommentar

Han er gratis, så det så. Men han gikk til en eller annen klubb i Frankrike så jeg må ut på leting. Har mellom 1.5-3 mill. alt ettersom jeg justerer budsjettet :) Føler egentlig at midtstopperplassen er den eneste posisjonen jeg virkelig har behov for forsterkninger. Og kanskje en venstreback.

Lenke til kommentar

Klør i fingrene etter å hive igang en FM save... Har vært avholds i 2-3 månender grunnet eksamen, som er om 1 uke -- men nå spørs det om jeg ikke bryter sammen.

Har ikke hatt en suksessfull Liverpool-save på 12eren enda, og leker med tanken om en småfrekk 3-3-1-2-1 formasjon.

--------------- Suarez ------------

------- Adam ------ Hendo ------

-------------- Gerrard ------------

Enrique ---- Lucas ---- Johnson

----- Agger - Carra- Skrtel ----

---------------- Reina -------------

Suarez som komplett spiss, to skuddvillige OMSer, en ballvinnende Lucas, playmaker Gerrard, to vingbacker som kjører frem i hvert angrep, og en offansiv Agger i 3eren bak...

Endret av Winydancer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...