Gå til innhold

FM12 - Football Manager 2012 - tråden for lidenskapelige managere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, sykt. I serien min (TL 2013) så endte Tromsø opp med å gå fra europacupplass (4.plass) ved slutten av ordinær tid til å ende på nedre halvdel (9.plass) når Sogndal utlignet til 3-3 fire minutter på overtid. Jevnt!

 

Endte selv på nevnte 4.plass på grunn av utligningen, så skal ikke klage. :wee:

Lenke til kommentar

Tihi. Storbæk ja, måtte hente ham om sommeren det året, sammen med Ragnvald Soma, på grunn av at jeg slet enormt med tynn stall. Ingen av de krevde særlig med lønn og fikk bare et halvt år i klubben hver. Jeg merker at å ha seks forsvarsspillere fungerer rimelig dårlig om man skal spille både Tippeliga og Europa League og gjøre det noen lunde bra.

 

Gikk forøvrig videre fra gruppespillet i Europa League for andre året på rad, også denne gangen med knapp margin. I 2012 ble det 2-2-2 og 8p og i 2013 ble det 3-0-3 og 9p. I 2014 ble det dessverre ikke Europa League (såfremt jeg ikke vinner hele greia) på grunn av at Molde (8.plass) vant cupfinalen.

 

Her er forøvrig laget for 2014, ganske mange kjente talenter her, og bare én utlending (satser på å ha færrest mulig):

 

 

Thomas Sørum

Valon Berisha - Fredrik Midtsjø - Ole Kristian Selnæs

Mads Reginiussen - Fredrik Ulvestad

Jo Nymo Matland - Steffen Hagen - Fredrik Semb Berge - Romário

Sten Grytebust

 

Har slitt enormt med å finne en god nok spiss. Torstein Andersen Aase passer ikke inn i mitt system. Christian Myklebust har ikke den utviklingen jeg helst skulle sett, så ble til at jeg hentet 30 år gamle Thomas Sørum på Free Transfer, ellers har jeg en fra egen stall (regen) jeg har begynt å få god tro på (12+ på acc/agi/pace/fin/otb allerede som 17-åring).

Endret av PSV
Lenke til kommentar

post-69255-0-76732700-1338468280_thumb.jpg

 

Fantastisk første sesong med Queen's Park i skotsk 3. divisjon. Rett opp i første forsøk med temmeleg klar margin. Queen's Park gir også nokre interessante problemstillingar, som det skal verte spanande å sjå korleis dei utviklar seg framover. Laget er det einaste amatørlaget i det skotske ligasystemet, noko som betyr at spelarane ikkje får løn, at dei er nokså enkle å signere, men også at eg mistar mine bedre spelarar svært lett om eg ikkje følger nok med. Spent på om styret vil gjere noko med amatørstatusen til klubben, eller om den blir værande sjølv om at klubben kjem høgare i ligasystemet. Å gå vekk frå amatørstatus vil ha både positive og negative sider; må betale løn til spelarar og støtteapparat, vanskelegare å få økonomien til å gå opp, lettare å behalde spelarar og kunne planlegge på lengre sikt, kunne sette opp bedre treningsopplegg osv.

 

Det ville kanskje vere den ultimate utfordringa å kome seg opp til SPL som amatørlag, men på lengre sikt vil det nok verte for vanskeleg å skaffe seg gode nok spelarar til å ta dei siste stega oppover.

 

Queen's Park har brukbare fasilitetar mtp kva divisjon laget startar i og kan nok få fram enkelte brukbare unggutar gjennom ungdomssystemet. Økonomien er ikkje direkte dårleg, sidan klubben har litt pengar i banken, men det er likevel eit problem med eit ganske betydeleg lån som skal betalast tilbake. Sidan det ikkje er meir enn rundt 500 som ser heimekampane, så er ikkje inntektene til klubben så voldsomme. Her er det likvel mykje potensiale sidan klubben spelar heimekampane sine på Hampden med ein kapasitet på over 50000!

 

Fakta frå sesongen:

101 mål på 36 kampar, 45 imot

Ein spelar scora 41 av dei 101 måla

7 raude kort i løpet av sesongen, 70 gule

Pengar brukt på spelarkjøp: 0

Lønnsutgifter: 0

Lenke til kommentar

Første sesong med Asker ferdigspilt. Endte på en brukbar sjuende plass på tabellen. Altså så godt som midt på. Egentlig skal jeg ikke være for lei meg, men de siste sju kampene ødela mye av det inntrykket (1-1-5). Før Strømmen-kampen lå jeg bare 5p bak dem, og kunne kjempet om opprykk hadde jeg vunnet den. Etter det gikk det meste nedover. Mange av de siste kampene ble rotet bort, rett og slett. Satser på å komme høyere opp neste år.

 

post-61155-0-17324400-1338473742_thumb.png

 

post-61155-0-28620800-1338473762_thumb.png

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar

Vil tro du på et eller annet tidspunkt blir tvunget til å gå bort fra amatørstatus pga divisjonsregler. Prøvde å spille i amatørklubb i Sverige en gang. Det var et rent helvete. Spillere byttet klubber konstant og min hadde rimelig lav reputation.

 

Er ikkje lett å vere amatør-klubb nei og det ser ut til at klubben må forandre status etterkvart. Sto iallefall noko om det på eit anna forum der nokon hadde prøvd seg med Queen's Park. Må følge godt med når det er opne transfervindu, ettersom spelarar plutselig berre kan forsvinne om eg ikkje får tilbudt dei nye kontrakter. Det fungerer ofte greit, så lenge klubben som prøvar seg ikkje er mykje større enn min egen. (Ser merkelig nok ut til å vere veldig attraktivt å gå på amatørkontrakt)

Lenke til kommentar

Midtbanegeneralen min har gått av med skade i fem kamper på rad. Blir så rasende! Får jo faen ikke mulighet til å spille seg i form heller. Verste er at han har hatt sommerferie mellom disse fem kampene og spilt EM med Nederland. Vant selvfølgelig hele turneringen og ble kåret til en av turneringens beste spillere, før han kommer tilbake og får lyskestrekk umiddelbart.

 

 

:wallbash: :wallbash: :realmad: :realmad:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man opplever alltid noe nytt, som at keeperen min i Asker ikke kan bruker på ett år siden han er i militærtjeneste.

 

Norsk kar eller? Jeg vet at disse koreanerne har oppført militærtjeneste som en del av informasjonen om dem. Tror ikke jeg har sett det på norske spillere. Jeg har sett at noen ikke kan brukes på tre år (hello Govasmark) uten at spillet forteller hvorfor.

 

Midtbanegeneralen min har gått av med skade i fem kamper på rad. Blir så rasende! Får jo faen ikke mulighet til å spille seg i form heller. Verste er at han har hatt sommerferie mellom disse fem kampene og spilt EM med Nederland. Vant selvfølgelig hele turneringen og ble kåret til en av turneringens beste spillere, før han kommer tilbake og får lyskestrekk umiddelbart.

 

 

:wallbash: :wallbash: :realmad: :realmad:

 

Håhå! Herlig. Det der minne meg om når jeg slet ned i andre divisjon med jevnaker, og Jalland aldri klarte å komme i fom på grunn at han hadde store mangler på fysikk. Han var desverre en av de få som fikk midtbanen til å gå rundt, så det endte som regel med at han i hver kampe spilte til rundt det 60ende minutt, og da hadde han rundt 60%-70% og måtte byttes ut med en annen kar. Så var det bare å krysse fingrer, tær og alt annet kryssbart og håpe at laget ikke skulle falle sammen. Et par år senere fikk jeg tak i en ganske god uruguayaner. Han regjerte i Adecco og scoret hauger av mål. Når vi så kom opp i Tippeligaen var sykestuen det eneste stedet han regjerte på. Han spilte en kamp eller to, var vekk i et par måneder, kom tilbake, spilt kanskje en kamp, vekke i en måned, tilbake, spilte noen kamper og så var det vekk igjen. Og sånn gikk nu dagan liksom. Jeg ble så lei av fyren at jeg solgte han når han ikke engang gadd signere kontrakt med meg. Han stikker fra klubben om et par måneder. Regner med at han kommer til å regjere i sitt nye lag, og er sikkert ikke skadet lengre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...