Gå til innhold

FM12 - Football Manager 2012 - tråden for lidenskapelige managere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spilt 17 kamper i 2 div nå med Mosjøen. Hentet inn masse free transfer spillere (amatørlag med 0 lønnsbudsjett. ingen av mine spillere får lønn xD) Startet veldig på kanten, lå nest sist lenge, men så spilte laget veldig bra en periode og var rundt top 4. Mange skader og suspansjoner har gjort det vanskelig i det siste da men ligger på en fin fin 6 plass. Blir nok ikke opprykk i år. Møtte også Ranaheim i første runde i cupen så ble slått ut med en gang ^^

 

Oh ja fikk bautaen Christian Steen gratis (spiller for 0 kr i uken også xD) litt morsomt ^^

Lenke til kommentar

Er en fersking i FM. Noen tips til en nybegynner?

 

Kommer litt an på hva du har tenkt å spille. Om du starter med et topplag fra sesong en er det stort sett bare å kjøpe gode spillere du vet om/bruke de du har og lære deg spillet over den første sesongen eller tre.

 

Starter du i lavere divisjoner synes jeg det er viktig å få på plass et bra støtteaparat (trenere, assistentmanager, scouts) for å få tak i best mulig spillere som faktisk er interesserte i å spille for deg og å få mest mulig ut av dem.

 

Ellers kan det være lurt å google FM tactics (eller noe lignende) og lese en artikkel eller to om hvordan en setter opp en taktikk i FM.

Lenke til kommentar

Apropos høyrebacker. Sitter og funderer på om jeg skal bytte ut min, da jeg har funnet en spiller jeg sikler litt etter, men ikke vil ha plass til uten å selge. Høyrebacken jeg har nå er ikke misfornøyd eller ønsket av noen, men jeg får sikkert til å selge hvis jeg legger han ut for salg.

 

Mitt nåværende førstevalg på høyreback. Han er kruttsterk defensiv, men mangler litt når det går fremover i banen i forhold til de aller beste vingbackene.

post-99668-0-26993100-1337865472_thumb.png

 

Mannen som jeg sikler på er rask, sterk, pasningssikker og kreativ, men dårligere i lufta og defensivt.

post-99668-0-41195400-1337865444_thumb.png

 

 

Talentet som har kommet opp fra akademiet vil forhåpentligvis komme opp og ta over høyrebacken innen fire år.

post-99668-0-68048100-1337865458_thumb.png

 

 

 

Spørsmålet er da, burde jeg satse Lemme i noen år til og la Burke arve plassen når tiden er inne eller bytte han ut med Gallardo, som er vanvittig god og i tillegg fire år yngre, men som vil holde Burke utenfor med mindre han tar et syvmilssteg når det kommer til utviklingen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...