Gå til innhold

FM12 - Football Manager 2012 - tråden for lidenskapelige managere


Anbefalte innlegg

Det samme kan jo sies fra og med sesong 1 i spillet og?

Da er det flere spillere, såpass mange gode spillere at den menneskelige manageren ikke kan skaffe seg alle. Problemet er når den nåværende generasjonen av spillere legger opp. Neste generasjon er LANGT dårligere, så av de få talentene som kommer er det relativt enkelt for den menneskelige manageren å få seg en relativt høy andel av.

Fra sesong 1 har stort sett alle lagene gode spillere i enhver formasjon, i sesong 5 begynner det å rakne litt, i sesong 10 så er det veldig dårlig, sesong 15 så er det trist utenfor de aller beste klubbene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det samme kan jo sies fra og med sesong 1 i spillet og?

Da er det flere spillere, såpass mange gode spillere at den menneskelige manageren ikke kan skaffe seg alle. Problemet er når den nåværende generasjonen av spillere legger opp. Neste generasjon er LANGT dårligere, så av de få talentene som kommer er det relativt enkelt for den menneskelige manageren å få seg en relativt høy andel av.

Fra sesong 1 har stort sett alle lagene gode spillere i enhver formasjon, i sesong 5 begynner det å rakne litt, i sesong 10 så er det veldig dårlig, sesong 15 så er det trist utenfor de aller beste klubbene.

 

Jaja. Det har uansett liten påvirkning når jeg startet ny manager i 2023, har hatt ny klubb hvert eneste år og ingen av dem har penger.

Lenke til kommentar

Det samme kan jo sies fra og med sesong 1 i spillet og?

Da er det flere spillere, såpass mange gode spillere at den menneskelige manageren ikke kan skaffe seg alle. Problemet er når den nåværende generasjonen av spillere legger opp. Neste generasjon er LANGT dårligere, så av de få talentene som kommer er det relativt enkelt for den menneskelige manageren å få seg en relativt høy andel av.

Fra sesong 1 har stort sett alle lagene gode spillere i enhver formasjon, i sesong 5 begynner det å rakne litt, i sesong 10 så er det veldig dårlig, sesong 15 så er det trist utenfor de aller beste klubbene.

 

Jaja. Det har uansett liten påvirkning når jeg startet ny manager i 2023, har hatt ny klubb hvert eneste år og ingen av dem har penger.

Da har du gjort en god jobb da :)

Lenke til kommentar

Pro tip til de som klager på dårlige spillere etter noen sesonger:

 

På editoren er det nå mulig å endre kvaliteten på regens fra hver enkelt nasjon.

 

Jeg er ikke helt sikker på om jeg er enig i at kvaliteten på spillere jevnt over synker etterhvert som man spiller eller om man bare blir for godt vant etter å ha plukket de beste av de beste i 20+ sesonger, men jeg har selv slitt med at mitt lag blir så soleklart best etter noen få år at det blir litt kjedelig enkelt. For å endre på det gikk jeg litt bananas på editoren, skrudde veldig opp regenkvaliteten i ca samtlige land, og markedet flommet over av supertalenter etter noen sesonger. Det ble kanskje litt i overkant.

 

De av dere som mener at regens må være litt bedre, kan prøve dere på forsiktige justeringer. De som mener det må bli MYE bedre kan slå dere løs.

 

Alt dere trenger å gjøre er å gå inn på nasjonene dere vil endre, på information og så endre på "Youth Rating". 1-200, 200 er best. Dere kan også endre på attribute templates, hvorav ihvertfall et par av dem (ambition og professionalism) skal ha en del å si for et talents evne til å utvikle seg fra et talent til en toppspiller.

Lenke til kommentar

Da tror jeg faktisk jeg skal gjøre det og starte en ny save. Ble egentlig litt lei av at alle de gode spillerne var brasilianere/spanjoler på forrige megasave jeg hadde (før PCen krasjet).

 

Forslag til lag som har et rævva utgangspunkt nederst i divisjonene (England) ? Helst en stadion med maks 3000 seter, slik at jeg får litt økonomisk motstand i starten. Og ikke Chelmsford, tatt de opp og vunnet CL både på FM11 og FM12.

Lenke til kommentar

Det er neppe mindre gode talenter i spillet etter såpass lang tid. Problemet er vel snarere at en del av talentene har ganske merkelig sammensetning av stats. Fra ett tidligere langtidsspill kan jeg f.eks. huske at det etter hvert ble umulig å finne folk som var gode på hodet og høye samtidig. Det ble også veldig vanskelig å finne skikkelig kjappe spisser. Men stats som teknikk, cornertagning osv gjerne var makset ut. Dette medførte jo at jeg gikk etter de få spillerene som faktisk var kjappe eller var høye/fysiske, samtidig som de kanskje ikke egentlig var så veldig gode på det andre, og dermed kunne spille ut lag som hadde mye høyere snitt på CA/PA enn meg fordi jeg hadde rett stats. <3 Bakrom og dødballer.

Lenke til kommentar

Det er derfor mange ser seg nødt til å bruke software som FMRTE. Ikke fordi man vil jukse, men rett og slett for å rette opp litt på spillere og lag som har fått helt corny fordeling av stats. Jeg mener likevel at dette har forbedret seg ved hver eneste utgave av FM. Men ennå er det f.eks. vanskelig å finne spisstalenter som har høy kreativitet, noe som er nødvendig for den som vil bruke spissen sin i trequartista eller complete forward roller.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke snakk om en donasjon akkurat, selv om de kaller det det. FMRTE koster minimum 1€ for å få en fungerende versjon. Er egentlig helt i strid med "god takt og tone" for tredjeparts software til spill - men hva skal man gjøre, når det ikke finnes alternativer?

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Kjenner meg igjen i det som blir sagt her. Er veldig vanlig at man får opp 15-åringer som tar cornere og frispark som om de skulle være Beckham og straffer som om de er Cantona, men fortsatt suger hesteræv i åpent spill. Virker stort sett som om det er en dødballrevolusjon på gang blant millenniumsbarna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...