Gå til innhold

FM12 - Football Manager 2012 - tråden for lidenskapelige managere


Anbefalte innlegg

Værste bytte eg noengang har gjort. Spilte hjemme mot Schalke i CL gruppen. HB min spilte en svak kamp, så tok Hedenstad fra midtbanen og ned der og byttet inn Fredrik Haugen. Han bommer på straffe på stillingen 2 - 1 til meg og Schalke svarer. Ender opp som svakeste spiller i kampen og får høre det etter kampslutt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jada. Det var ikke helt uventet. Etter de fem første ligakampene er status denne

 

Kamp 1 (Hjemme)

13-6 i sjanser, 1-0 i mål.

God start.

 

Vennskapskamp (hjemme)

13-3 i sjanser, 1-0 i mål

Aner jeg litt effektivitetsproblemer her?

 

Kamp 2 (borte)

12-12 i sjanser, 5-2 i mål

Stortap. Virkelig fabelaktig. Knurr.

 

Kamp 3 (hjemme)

11-7 i sjanser, 3-2 i mål

Jørgen Jalland debuterer, og vi debuterer med seier. Vi ser ikke ut til å være like flink til å holde nullen, men vi vant nå.

 

Cup (hjemme) mot Nybergsund fra divisjonen over.

20-4 i sjanser, 4-1 i mål.

Vi slakter laget fra divisjonen over oss. Ting ser skjønt og lysegrønt ut. Vi dominerer både banespill og så videre. 66% possession. Nå får vi håpe at vi ikke blir overmodig i neste kamp hjemme.

 

Kamp 4 (borte)

7-27 i sjanser, 1-7 i mål.

Guttene har fått blod på tann. Vi har seks forskjellige målscorere (pluss selvmål fra motstanderens keeper). De Serpa begynner å gjøre slik en dyptliggende spiss skal: legge pasning å få assists. Nice! Dette ser dritbra ut!

 

Kamp 5 (hjemme)

11-4 i sjanser, 1-0 i mål.

ERIK HAGEN pådrar seg AVREVNE KNESENER og er dermed ute i minst 3 måneder! Hurrah! Det var for godt til å være sant. Nå har jeg noen unge stoppere som brått får store sko å fylle. Hva blir det neste? Ryker korsbåndet på Lars Lafton og Rune Hagen pådrar seg brudd i kraniet? Kanskje Jørgen Jalland plutselig får et avrevet ben eller noe slik at han legger opp. Dette ser SVART ut.

Lenke til kommentar

Tror spillerne mine har minusverdier når det kommer til "ro". Hver bidige gang det er en motstander på min banehalvdel svarer spillerne mine med å klarere den ut til innkast.

 

Høydepunktet kom da ballen var på vei mot innkast ved hjørneflagget og høyrebacken min tok en Usain Bolt-sprint for å "klarere" den til corner... en corner motstanderne scorte på.

 

Forresten, hva er et godt "oppsett" for kontringsfotball? Spiller med Barnet og er tippet på 24. plass, men etter 11 kamper ligger jeg på 12. Har hovedsaklig 2 taktikker: 4-5-1 (eller 4-1-4-1 med en def. midtbanespiller) på bortebane og mot sterkere motstand, mens jeg på hjemmebane bruker 4-1-2-2-1.

 

Dette funker ganske greit, men problemet er at midtbanen min har en tendens til å klinke ballen inn på motstanderens halvdel uansett hva. Hver gang de vinner ballen i forsvar sparker de den bare så langt inn på motstanderens halvdel som mulig uten at noen følger på.

Endret av Patrick123
Lenke til kommentar

Tror spillerne mine har minusverdier når det kommer til "ro". Hver bidige gang det er en motstander på min banehalvdel svarer spillerne mine med å klarere den ut til innkast.

 

Høydepunktet kom da ballen var på vei mot innkast ved hjørneflagget og høyrebacken min tok en Usain Bolt-sprint for å "klarere" den til corner... en corner motstanderne scorte på.

Høydepunktet for min del var da Damiao fikk ballen på midtbanen og hadde kun én fattig forsvarer mellom han og keeperen. Damiao måker den utover linja. "No nonsense from Damiao there." Nonsense var vel akkurat det det var.

Lenke til kommentar

For en TRAGISK gjeng. Siden sist har Kevin de Serpa fått seg en ny hobby: lobbing. Ikke lobbying. Lobbing. Ser det i det hele tatt ut som han er i nærheten av å få noe mål så trår han til med en lobb. Problemet er at han har like god styring på lobbene sine som en langt fremskreden Alzheimerpasient har på minnene sine. Han lobber i hytt og vær, men aldri i mål. Noen ganger i den generelle retningen av målet, men ikke alltid det heller. Lars Lafton har bestemt seg for å trene på å treffe godt. Problemet er at han sikter på stengene hele tiden. Det er sjelden han sikter inn i mål.

 

Ellers veksler guttene mine på å spille kontringsfotball av høy klasse og bedriftsfotball på løkka etter fire pils på mannen en vakker sommerdag. Ustabilt dekker ikke engang det de leverer.

 

Siden sist husker vi jo at jeg avsluttet med å få Erik Hagen skadet i tre måneder.

 

Cupkamp 2 (hjemme mot Viging)

11-4 i sjanser, 1-0 i mål. 57% possession.

Jepp, jeg har nettopp slått ut et tippeligalag fra cupen. Dæven. Før kampen forteller Henning Berg at han ikke har sansen for måten jeg spiller fotball på. Spillestilen er ikke helt hans greie. Men det fungerer nå. Rune Hagen synes åpenbart at det var litt trist for Erik Hagen om han måtte sitte alene på styrkerommet, så i ren sympati pådrar han seg strekk i knesenene og blir vekke i 2-3 måneder. Suverent!

 

Kamp 6 (borte)

12-16 i målsjanser, 3-2 i mål.

Det er klart, vi vant jo mot en overlegen motstander i forrige kamp. Dette betyr naturligvis at vi fint klarer oss med 50% innsats mot lag i vår egen divisjon. Jah, naturlich!

 

Kamp 7 (hjemme).

13-2 i sjanser, 2-1 i mål.

Effektivitet sier du? Nei det har vi ikke hørt om. Det må være for folk med alternativ legning og/eller spesielt interesserte det.

 

Cupkamp 3 (hjemme)

17-13 i sjanser, 4-1 i mål.

Siden dette var en cupkamp mot et lag fra tredje divisjon fryktet jeg det verste. Det så lenge ut som det verste kom til å skje, men takket være to selvmål fra motstanderen kom vi jo i mål.

 

Kamp 8 (hjemme)

11-3 i sjanser, 0-1 i mål.

Vi klarte å slå ut svakere lag enn oss, men det må åpenbart ha tært fryktelig på psyken til spillerne. Effektiviteten er fremdeles på lik linje med en minigun i ørkenområdet. Ikke i det hele tatt altså. Vi taper.

 

Kamp 9 (borte)

13-8 i sjanser, 2-2 i mål.

Javel. Litt bedre effektivitet på guttene, men det er fremdeles en sørgelig affære. Motoren i høyre siden, Stian Berget presterer å skadet seg. 6-8 uker vekke grunnet vrikket ankel. Hva blir det neste?

 

Kamp 10 (borte)

5-16 i sjanser, 1-3 i mål.

Forholdet mellom sjanser og mål er likt mellom begge lag. Eneste fine å få ut av dette.

 

Neste kamp er cupkamp 4, mot divisjonskollega Byåsen. Regner med at denne ender med et forsmedelig tap. Vi får se.

Lenke til kommentar

Er i 2016 og forsatt havner eg på siste plass i min gruppe i CL. Men topper endelig topplaglisten i TL, selv om Start vart tippet som vinner av TL. Selv om eg vant med en 9 poeng margin 2015.

 

Vunnet 2 år på rad og får beskjed om at supporterene er blitt vant med å vinne kvar kamp, tenk om dette hadde vært tilfelle i virkeligheten, det hadde vært noe :)

Lenke til kommentar

Carlos Fierro som spiss i alle fall. Han spiller i Mexico.

 

EDIT:

- Spiss; Daniel Villalva fra River i Argentina, Sebastian Silva fra Uruguay.

- Valon Berisha kan spille både sentral midtbane, venstrekant og offensiv midtbane.

- Arsenal har forresten et brukbart talent i Ryo Miyaichi.

- Kikk også litt på Abdallah Yaisien fra PSG.

- Midtstopper; Daniele Rugani og Cristopher Rota fra Italia.

- Steven Jacobsen fra Danmark

- Defensiv midtbane Agustin Allione fra Argentina.

og selvfølgelig

- Stergios Grammenos fra PAOK i Hellas, som kanskje er et av de største talentene i spillet.

Endret av Amored
Lenke til kommentar

Eventyret i Jevnaker fortsetter (ta det rolig, når jeg har gjort ferdig denne sesongene skal dere slippe å få disse konstante oppdateringene). Som jeg skrev tidligere så var neste kamp en cupkamp, og jeg tapte den (som forventet)

 

Cupkamp 4 (hjemme)

9-13 i sjanser, 2-3 i mål. Herlig det. Jaja, vi får håpe at gjengen klarer å konsentrere seg om ligaen da.

 

Kamp 11 (hjemme) - Mot Aafk 2

18-4 i sjanser, 3-1 i mål. Vi fortsetter med å produsere mengder av sjanser, og vinner såvidt det er.

 

Kamp 12 (borte) - Mot Molde 2

3-16 i sjanser, 1-6 i mål. Molde stiller med et sterkt lag, men blir fullstendig pløyd ned av Jevnaker.

 

Kamp 13 (borte) - Mot serielederen.

10-14 i sjanser, 2-4 i mål. En grei seier, men her fikk jeg to ekle nesestyvere av spillet. Erik "Panzer" Hagen er tilbake etter å ha vært ute med skade, men det varte bare de første 12 minuttene av kampen. Han skader seg igjen, denne gang pådrar han seg lyskestrekk. Ut i nye 4-5 uker.. Om det fortsetter på den måten vil dette Panzer-kallenavnet unektelig få et ironisk skjær ettersom han nå minner mer om Erik "Kjeks" Hagen. Ok. Jeg klarte meg uten ham delvis under hans forrige skadeperiode. Litt verre blir det når min suverene toppscorer Lars Lafton må av banen. Han har pådratt seg en vrikket ankel og ventes å være vekke i 6-8 uker.

 

Kamp 14 (hjemme).

3-8 i sjanser, 2-1 i mål.

Første kamp etter at transfervinduet har åpnet, noe som medfører tre debutanter. Knut Dørum Lillebakk som målklovn. Martin Hysky, 35 år gammel tsjekkisk stopper som får jobben til Erik Hagen. Lars Petter Hansen; en gammel krok som settes inn for Lafton.

 

post-29517-0-98283200-1333986343_thumb.jpg

 

Kamp 15 (borte)

7-6 i sjanser, 1-0 i mål. Surt tap.

 

Kamp 16 (hjemme)

15-6 i sjanser, 2-0 i mål.

Conny Månsson debuterer med brask og bram.

 

Kamp 17 (borte)

13-4 i sjanser, 3-1 i mål.

Conny Månsson driter på draget med brask og bram.

 

Kamp 18 (hjemme)

10-12 i målsjanser, 5-1 i mål. Her beginner vi plutselig å bli småeffektive.

 

Kamp 19 (borte)

8-8 i målsjanser, 1-3 i mål.

Lars Lafton er tilbake, mer effektiv enn noensinne.

 

Kamp 20 (hjemme)

9-5 i sjanser, 4-1 i mål.

Lafton fortsetter å markere seg.

 

Helt siden jeg kjøpte Jalla-Jørgen har jeg prøvd å fått han i kampform. Men med 6 i fysikk er han aldri mer enn 85% kampklar. Dessverre er han også en meget dyktig mann, og vi er nødt å slite med han.

Om jeg vinner kamp nr 21 ligger jeg a poeng med serielederen Elverum, men målforskjellen min begynner å bli noe bedre. Da har jeg bare noen få kamper igjen før jeg vet om det blir opprykk.

 

Jeg tviler naturligvis på at det blir en realitet. Jeg ser for meg at jeg taper 5-1 mot en nedrykkskandidat. I samme kamp går Lafton ut med ødelagt korsbånd, Erik Hagen ødelegger knærne sine igjen og Hysky forsvinner bare ut i intet. Antageligvis vil en eller begge vingene mine skade seg også. Bare slik at jeg ikke klarer opprykk med 1 poeng eller noe.

Lenke til kommentar

Ser ut til at jeg må ha min egen lille "Four year plan" for å få Barnet på topp igjen. Klubben går med underskudd hver måned, lønnsbudsjettet er nesten sprengt og best av alt - 12 av 18 spillere har kontrakter som går ut etter denne sesongen.

 

Kirsebæret på toppen av kremen på kransekaken er selvfølgelig at alle spillerne skal ha lønnsøkning! Den som vil ha den laveste økningen vil gå fra 22.000 til 33.000!

Lenke til kommentar

Ser ut til at jeg må ha min egen lille "Four year plan" for å få Barnet på topp igjen. Klubben går med underskudd hver måned, lønnsbudsjettet er nesten sprengt og best av alt - 12 av 18 spillere har kontrakter som går ut etter denne sesongen.

 

Kirsebæret på toppen av kremen på kransekaken er selvfølgelig at alle spillerne skal ha lønnsøkning! Den som vil ha den laveste økningen vil gå fra 22.000 til 33.000!

Den er kjip.. Da blir det vel free transfer next. Korleis går det i ligaen? Lukter det opprykk eller kjemper du for å overleve?

Lenke til kommentar

Begynt på ny United save etter at den forrige gikk duken pga at datamaskinen bestemte seg for å ta kvelden. Har ledet laget i Charity Shield og 2 PL-kamper. Gikk på et forsmedelig tap 1-2 mot City i CS, men tok revansj i første serierunde med 1-3 seier på Ethiad. Vant deretter 2-1 på hjemmebane mot Arsenal. 6 Poeng mot kanskje de to tøffeste tittelutfordrerne er godkjent :)

Lenke til kommentar

Så, quelle surprise: det ble ikke opprykk.

 

Kamp 21 (borte)

3-7 i sjanser, 1-1 i mål.

I og for seg ikke den verste starten, spesielt siden topprivalen snublet og tapte. Problemet er bare at Lars Lafton, i sitt livs form, presterer å vrikke ankelen (igjen). Ute i 6-8 uker. Dette borger ikke godt siden det er to andrelag samt laget som ligger på 3. plass jeg må gjennom for å nå opprykket.

 

Kamp 22 (borte)

13-13 i sjanser, 2-0 i mål. Riktignok er denne kampen mot AAFK 2, men effektiviteten som var blitt så mye bedre mot slutten av året ble plutselig like skadet som Lars Lafton.

 

Kamp 23 (hjemme)

8-7 i sjanser. 1-1 i mål. Tredjeplasslaget har plutselig mye mer motor enn meg. Med andre ord "game over man, game over!"

 

Kamp 24 (hjemme)

13-5 i sjanser, 1-4 i mål. Joda, Molde 2 rundjuler meg. For å gjøre det hele komplett pådrar Lennart Steffensen seg et overtråkk og får 2 mnd på sidelinjen. Stian Berget får et kutt i beinet, borte i 3-4 uker. Sistnevnte er helt greit siden han har signert for Strømmen på bosman.

 

Dette betyr at Jevnaker, forhåpentligvis Norges svar på The Crazy Gang, må se for seg en ny sesong i andredivisjon. Men, i det minste har vi bare mistet to spillere som vi brukte noe særlig, så da får man leite etter nye folk som passer inn i systemet. Styrke, Lagånd og aggressivitet får vi se etter, i tillegg til egenskaper som passe til rollen.

 

Av andre finurligheter har moderklubben min, Hønefoss, utvidet stadion. MEd 50 plasser. Altså femti plasser. Hva kostet herligheten 700k norske kroner. Ingen skal beskylde dem for å ta seg vann over hodet økonomisk sett...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...