Gå til innhold

FM12 - Football Manager 2012 - tråden for lidenskapelige managere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som har opplevd å IKKE få en straff/irettesettelse fra forbundet dersom du på pressekonferansen sier du ikke var enig med dommeren?

Har klaget en god del på dommeren. Fått noen advarsler, og èn bot, de gangene jeg har klaget av ren frustrasjon. Men de gangene jeg klaget fordi dommeren faktisk tok feil, har ikke forbundet sagt noe som helt.

Lenke til kommentar

Har endelig vunnet TL to ganger på rad uten at Rbk er noe stor utfordrer. Nå er det utrulig nok Start som er hovedkonkurenten og laget som har mest å rutte med. Det gode er at eg slo start i begge møtene mot dem. Så satser på videre vinning av TL.

 

Heldigvis så har eg 4 kamper igjen og vunnet serien sikkert, så nå kan eg endelig begynne å bruke talentene eg har kjøpt inn. Litt problemer med det under sesongen når dem klager på for lite spilletid og vil vekk fra klubben. Nå får dem iallefall sjansen til å vise seg frem.

 

I CL går det også bra, havnet i gruppe med Manchester United. Porto og Schalke 04. Har 3 kamper uavgjort, så har forsatt sjanse til avesament. Selv om eg har alle heimekampen avgjort. Så nå får talentene spille i TL og de mer etablerte i CL

Lenke til kommentar

Det er svært viktig å la tallenter spille seriekamper fra start. De utvikler seg mye bedre, og kjappere ved å starte kamper, enn fra innhopp. Å stille med noen tallenter hver kamp er da ikke noe problem. Om du har 9 klassespillere, og 2 unggutter på banen bør ikke det skade laget nevneverdig.

 

Gruset endelig RBK i saven min. Ikke noe usedvanlig, men laget deres er ganske bra og jeg stilte svekket.

 

post-221609-0-07754400-1333885694_thumb.png

 

Tre regens på banen: OMH, DMS og FSH.

Lenke til kommentar

Javel, da starter jeg nytt game for tredje gang. Austevollsgamet mitt gikk ikke så veldig bra, men under en av mine mange desperate søk etter spiller kom jeg over Jevnaker. De hadde blant annet Erik "Panzer" Hagen og mange flere gode spillere. Så jeg startet et nytt game med Jevnaker. Jevnaker har svært mange gode spillere (Lafton, Rune og Erik Hagen, Byfugllien, Steffensen, Smerud. Disse former sentrallinjen og venstresiden i laget mitt). De sliter dog med høyresiden og keeperne sine. Så jeg måtte jo forsterke laget. Vanligvis går jeg fullstendig overbords på kjøpefronten, men jeg prøvde å beherske meg. Ikke særlig suksessfylt ettersom jeg prøvde å få dobbelt dekninger på sidene mine.

 

Her er overgangene mine, inn og ut

 

post-29517-0-19415200-1333885473_thumb.jpg

 

Den ubetingede stjernen er da naturligvis Erik "Panzer" Hagen. Denne gamle mannen er kapteinen i laget men fremdeles ingen gentleman, selv på sine gamle dager.

 

post-29517-0-31333900-1333885590_thumb.jpg

 

Fasiten etter vennskapskampene ser slik ut.

 

post-29517-0-23647100-1333885670_thumb.jpg

 

I alle disse kampene hadde jeg 15+ sjanser, og motstanderne hadde mindre enn fem sjanser, med to unntak: I kampen mot Korsvoll hadde jeg kun 9 sjanser. Og når Oslo City vant over meg hadde de 6 målsjanser. Trenden er likevel klar: jeg trenger svært mange målsjanser for å score, mens forsvaret mitt (trass i at det består av Hai Lam, Franklin Opuama, Erik HAgen og Kjetil Byfugllien) ikke er patent. Keeper er det jeg sliter mest med å få tak i, men jeg har hukket en middelmådig sørlending i Dag Tore Fredriksen.

 

Men det virker på meg som keepere etter transferupdaten er tragisk vanskelig å få fatt i, og de man får er fullstendig amatørerer. Så pri 1 er å sjekke markedet med jevnlige mellomrom for keepere. Men la meg komme med en spådom her. Nå begynner alvoret, og jeg regner med at det går rakt åt skogen. Det er typisk dette spillet. En fordel har jeg så langt: stjernene mine har overlevd oppkjøringen. Vanligvis pleier en eller to av disse å bli langtidsskadet.

 

Så vi får se: Kan Jevnaker bli fotball-Norges svar på "The Crazy Gang" eller er det nok et lag som ikke klarer å oppfylle potensialet sitt. Det siste burde være umulig siden det er 1000-1 i odds for at vi rykker opp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...