Gå til innhold

FM12 - Football Manager 2012 - tråden for lidenskapelige managere


Anbefalte innlegg

Lest mye rundt på¨diverse fora og ser at de samme innkjøpene går igjen hos veldig mange. Er jeg den eneste som synes det er morsomt å prøve noe annet enn alle andre, og å gjøre det litt vanskeligere for seg selv? F.eks Babacar, Gøtze, Hazard og Damiao er jo spillere som aaaalle kjøper. Med all respekt, det er jo spillere man vet vil slå igjennom og det gjør åpenbart spillet mye enklere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å spille Forest. Å bygge et lag med en klubb totalt uten penger er ikke direkte lett.

 

Har 6 kamper igjen i min første sesong i Championship. Media tippet meg på en 8. plass, men foreløpig ligger jeg på en 5. plass, 4 poeng over den sure 7. plassen som ikke gir playoff. Har ikke kjøpt en eneste spiller, kun henta Shelvey på lån fra Liverpool. Umulig å kjøpe spillere da du starter med 0 i overgangsbudsjett og du er allerede over lønnskostnadene. Jeg MÅ rett og slett klare å komme meg opp til Premier League der pengene er. Har et par navn på blokka som jeg ønsker meg, men jeg tviler sterkt på at jeg får noe som helst å handle for, selv med opprykk. :(

Lenke til kommentar

Lest mye rundt på¨diverse fora og ser at de samme innkjøpene går igjen hos veldig mange. Er jeg den eneste som synes det er morsomt å prøve noe annet enn alle andre, og å gjøre det litt vanskeligere for seg selv? F.eks Babacar, Gøtze, Hazard og Damiao er jo spillere som aaaalle kjøper. Med all respekt, det er jo spillere man vet vil slå igjennom og det gjør åpenbart spillet mye enklere.

 

Det spørs vel. Om folk spiller med absolutte topplag må de vel ha absolutte toppspillere, og da er det ikke fritt for at det vil bli de samme som går igjen. Selv starter jeg lengre ned i divisjonene, og da må en leite mer. Jeg har ennå ikke spilt det så mange ganger fra start at jeg vet hvem som fungerer. Jeg begynte nettopp på mitt andre game siden jeg kjøpte spillet, og det var da etter transferupdate. Så her blir veien til mens jeg går. Eller dvs. det skulle det ha gjort, hadde ikke spillet de siste to dagene insistert på at steam-serverne ikke klarer å å la meg kjøre. Ikke kan jeg starte offline heller ettersom det er noe som skal installeres, og det installeres kun når steam er online. Får vente noen dager, da...

Lenke til kommentar

Lest mye rundt på¨diverse fora og ser at de samme innkjøpene går igjen hos veldig mange. Er jeg den eneste som synes det er morsomt å prøve noe annet enn alle andre, og å gjøre det litt vanskeligere for seg selv? F.eks Babacar, Gøtze, Hazard og Damiao er jo spillere som aaaalle kjøper. Med all respekt, det er jo spillere man vet vil slå igjennom og det gjør åpenbart spillet mye enklere.

 

Jeg synes det er rart at alle spør etter spillertips på forumet. Litt av sjarmen for meg er å bruke scouts og andre ingame greier for å klare meg selv.

Lenke til kommentar

Stoke 2012-13:

 

Asmir Begovic

Vangelis Moras - Eric Mathoho - Ryan Shawcross - Zat Knight - Sebastian Boenisch

Eugene Khacheridi - Ryan Koolwijk

Peter Crouch - Nikola Zigic - Lacina Traore

 

Spiller 5-2-3 DM med feiende flott innleggsfotball. Noen som har tips til erstattere for en aldrende Crouch og Zigic? Helst på samme høyde eller høyere.

Lenke til kommentar

Stoke 2012-13:

 

Asmir Begovic

Vangelis Moras - Eric Mathoho - Ryan Shawcross - Zat Knight - Sebastian Boenisch

Eugene Khacheridi - Ryan Koolwijk

Peter Crouch - Nikola Zigic - Lacina Traore

 

Spiller 5-2-3 DM med feiende flott innleggsfotball. Noen som har tips til erstattere for en aldrende Crouch og Zigic? Helst på samme høyde eller høyere.

Jan Koller? :)

 

Du kan jo alltids justere spillersøket ditt etter høyde også bla litt igjennom. Kommer ikke på noen i farten desverre.

Lenke til kommentar

Kongegøy med Rosenborg! Etter en trasig start med 9 plass vant jeg 12 på rad :) CL gruppe med ManCity, Bayern og Atletico Madrid, første kamp 2-0 mot City, må si jeg var nøgd da.

 

Spiller med følgende;

Andre Hansen

Dorsin - Larsen - Wangberg/Strandberg - Romario/Donati

Henriksen/Selnæs - Svensson/Issah

Vågan Moen Vitinho/Lucas Andersen Dockal/Riksvold

Ante Vukusic/Chibbe

 

Kan også legge til at DFH er like kjeks som i virkeligheten, 60 % (160 dager elns) skadet i min første sesong...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lest mye rundt på¨diverse fora og ser at de samme innkjøpene går igjen hos veldig mange. Er jeg den eneste som synes det er morsomt å prøve noe annet enn alle andre, og å gjøre det litt vanskeligere for seg selv? F.eks Babacar, Gøtze, Hazard og Damiao er jo spillere som aaaalle kjøper. Med all respekt, det er jo spillere man vet vil slå igjennom og det gjør åpenbart spillet mye enklere.

 

Personlig mikser jeg litt mellom "faste kjøp" og "hm, han ser spennende ut". Dessuten vil man jo etterhvert komme til et punkt (etter ca 5 sesonger) hvor man må begynne å satse på newgens.

Lenke til kommentar

Huddersfield anno 2012/13

 

Alex Smithies

Ryan Shotton - Steven Caulker - Ignasi Miquel - Joe Mattock

Paul Anderson - Kevin McDonald - Jonny Howson - Gary Roberts

Chris Wood - Jordan Rhodes

 

Benken er ikke det store å snakke om egentlig. Lånene jeg har gjort er Caulker, Miquel, Wood og Vuckic.

 

Håper at dette laget er godt nok for å kjempe i toppen i wankership, har dog mine tvil. Men, en mid-table som styret krever skal være mulig.

Endret av Shurger
Lenke til kommentar

Møtt på tidenes mest frustrerende hinder. Seriefinalen mellom meg og Arsenal på Emirates endte 1-3 til undertegnede med hat-trick fra Bracamontes før PC-en tok en ninjarestart uten at jeg fikk lagret. Bracamontes mangler ti mål for å slå sin tidligere målrekord, så alle mål teller, i tillegg til at det å vinne kampen betyr at jeg tar hjem ligapokalen, selv om det gjenstår fem seriekamper. Det er med andre ord ikke livsviktig å vinne kampen, men i og med at jeg allerede har vunnet den på første forsøk er det greit å faktisk få seieren.

 

Har nå spilt den kampen 15 ganger etter hverandre uten å få verken tre poeng eller tre mål fra Bracamontes. Har opplevd utallige uavgjort, med skader på to eller flere spillere eller røde kort. Arsenal har vunnet flere av kampene selv etter å ha fått (blant annet) en utvisning etter 20 sekunder, skader og mål som ikke skulle vært godkjent. Fantastisk lite motiverende å sitte og skalle hodet i veggen på noe som så enkelt kunne vært godkjent om PC-en hadde vært litt flinkere til å si ifra når den restarter.

 

:wallbash:

Lenke til kommentar

Stoke 2012-13:

 

Asmir Begovic

Vangelis Moras - Eric Mathoho - Ryan Shawcross - Zat Knight - Sebastian Boenisch

Eugene Khacheridi - Ryan Koolwijk

Peter Crouch - Nikola Zigic - Lacina Traore

 

Spiller 5-2-3 DM med feiende flott innleggsfotball. Noen som har tips til erstattere for en aldrende Crouch og Zigic? Helst på samme høyde eller høyere.

Michael Uchebo?

Lenke til kommentar

Mulig det er duket for managerskifte på Emirates? First Name Last Name hører jeg er på utkikk etter ny jobb :whistle:

 

Neida, men det er som du sier utrolig kjipt når sånt skjer. Jeg savner allerede Adrian Wells. Vurderer å kopiere ham fra FM11 til FM12 :D

 

Nei, den slags lurendreieri holder jeg meg for god for. Bedre å bare spille kampen om igjen og om igjen til den vinnes. Å ta over en klubb for å vinne kampen har langsiktig påvirkning av spillet, og stakkars Andreas Villas-Boas (som er Arsenal-manager nå) får jo sparken i hytt og gevær, så jeg lar spillet ta seg av den jobben.

 

På forsøk nummer ørtenhundre leder jeg nå 3-0 med to mål og en assist av Bracamontes. Holder det inn er jeg fornøyd. Målpoeng er målpoeng.

 

EDIT: Det som har gjort dette ekstra vanskelig er at jeg stiller med reservene, grunnet CL-semi mot Barcelona tre dager senere. Å stille med toppet lag i en kamp som ikke har så mye å si for ligaseieren er ikke taktisk lurt, så hele laget bortsett fra Bracamontes og keeperen er reserver. Det har selvfølgelig hatt sitt å si på hvorfor kampen har vært så vanskelig å vinne om igjen.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...