Gå til innhold

FM12 - Football Manager 2012 - tråden for lidenskapelige managere


Anbefalte innlegg

Jeg er Nybergsund akkurat nå, men reservelaget deres er ikke med i noen liga. Er det mulig for meg å kunne søke om å bli med i en liga for reservelag? Vet jeg kan lage en liga med noen få lag og slikt, men er det ikke mulig å kunne søke seg inn på en liga som skal allerede være klar?

 

Nei, det går nok dårlig du. Om reservelaget ditt (Nybergsund 2) blir bra så kommer de oppover i noen liga, men da må du selv være to divisjoner over. Altså, om du er i Tippeligaen kan reservelaget til Nybergsund (om det er kjempebra) finnes i 2. Divisjon. Men spillerne din får jo tellende kamper selv om laget ditt ikke spiller direkte i divisjonene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det du evt. må da er å kjøpe en fra samme land som han

 

Og et enda bedre sjakktrekk i sånne tilfeller er å spørre spilleren selv om han kan anbefale en spiller fra samme landslag som han selv.

 

I kamper hvor du ligger under med ett mål er det muligheter å sette instruksjoner for å ta keeperen din opp ved cornere da? ser ofte at motstanderen tar keeperen opp i slike situasjoner. så bare lurte på om det går og om hvordan man gjør det? :)

 

Skjer automatisk dersom du ligger under med ett mål og det er på overtid av andre omgang, stort sett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

sendte spilleren min på en lang ferie. men etter at han kom igjen så gjekk de en måne så var de tilbake til samme greien. hva kan jeg gjøre da? må jeg bare selge han da eller?

 

Det kommer også litt an på spilleren. På Staal-saven min (som jeg ikke har spilt på en stund) kjøpte jeg en ung, solid italiensk midtbanespiller med fortid i Milan. Jeg tenkte at jeg skulle spille ferdig sesongen med min faste midtbanespiller, ettersom han var god men i overkant gammel. Denne nye italieneren begynte å sutre med en gang, så jeg sendte han på ferie (jeg trengte jo han ikke). Han kom tilbake og etter to uker ble han sur igjen. Jeg sendte han på en ny ferie, og når han kom tilbake var den gode, gamle midtbanespilleren min skadet, så da slapp jeg italieneren til på laget. Etter det klagde han ikke lengre. Sesongen sluttet 3 måneder senere, og rett ut i nye sesongen kjøpte jeg en annen ung italiener. Selv om min første italiener svarte nei når jeg spurte han om det ville bli bedre for han å få en annen kar med samme nasjonalitet i troppen (han mente at hjemlengselen bare ville bli enda større da). De to italienerne dannet midtbanen min, og ble etterhvert satt opp med Staal som favorittklubb.

Lenke til kommentar

Jeg vil at PCen min skal funke igjen sånn at jeg også kan spille FM :( Glemte naturligvis å ta den med på jobb i dag (hvor vi har full elektronikklab) for å fikse problemet (som er at den ikke lader batteriet når den er tilkoblet, og jeg er litt usikker på om det er pluggen eller kontakten som er problemet)...

 

Nuhvel. Istedet kan jeg sitte her og øse av min visdom og mimre tilbake til gamle saves jeg har hatt. Minnes når jeg hadde et Hereford United-lag på vei opp fra League2-sørpa og en periode kunne jeg stille et helnordisk lag + benk (altså hadde jeg over 16 spillere med norsk, svensk, dansk, finsk eller islandsk nasjonalitet, inkl 2 keepere).

Lenke til kommentar

 

Nuhvel. Istedet kan jeg sitte her og øse av min visdom og mimre tilbake til gamle saves jeg har hatt. Minnes når jeg hadde et Hereford United-lag på vei opp fra League2-sørpa og en periode kunne jeg stille et helnordisk lag + benk (altså hadde jeg over 16 spillere med norsk, svensk, dansk, finsk eller islandsk nasjonalitet, inkl 2 keepere).

 

Ikke dårlig. Jeg har i alle fall tidligere endt med mange nordiske innslag i mine lag nede i divisjonene i England, men det er mest fordi at norske spillere i FM har hatt en tendens til å være overvurderte og veldig gira på å spille i England.

 

Jeg skrev tidligere i dag at jeg ikke har spilt noe på Staal saven min nylig. Det stemmer godt det, men jeg satte like godt i gang med den saven i dag. Jeg hadde fått Burnley opp i Premier League, så da sier jeg naturligvis opp jobben min. Gikk på ferie, og 20 dager senere har jeg jobb i Vålerenga. Ikke en klubb jeg vanligvis er noe fan av, men jeg tenkte at jeg får holde dem oppe i eliten. Vi får se hvordan det går...

 

Edit: en ting spillet er god på er å gi meg dårlig samvittighet. Jeg hadde keeperproblemer i Vålerenga, så jeg la inn bud på to keepere. Den ene var Stuhr Ellegaard, en dyktig (men gammel) dansk keeper. En annen jeg bydde på var en 25 år gammel brasilianer. Jeg fikk 37 år gamle Stuhr Ellegaard først, så da gadd jeg ikke kjøpe Brasilianeren. Men jeg må si at når jeg fikk beskjed om at "Marcao så fram til å arbeide med en managaer som [mitt navn]" så svidde det litt i sjela når jeg avbrøt denne dealen...

Endret av Onkel Kompost
Lenke til kommentar

Ikke dårlig. Jeg har i alle fall tidligere endt med mange nordiske innslag i mine lag nede i divisjonene i England, men det er mest fordi at norske spillere i FM har hatt en tendens til å være overvurderte og veldig gira på å spille i England.

 

 

For the record, norske 3. divisjons-spillere er ikke gode nok for League 2 :whistle:

Lenke til kommentar

 

For the record, norske 3. divisjons-spillere er ikke gode nok for League 2 :whistle:

 

Hehe. Det har du helt sikkert rett i. Jeg mente ikke å antyde at jeg har gjort noe tilsvarende som deg. Selv om jeg kanskje kunne ha tenkt meg å gjøre noe slikt om det hadde falt meg inn. Som regel når jeg hadde kreket meg opp deromkring du nevner ble jeg nødt å slenge ut noen av de nordiske folkene som hadde hjulpet på meg veien.

 

Vent litt... mener du å si at du ble nødt å gjøre noe tilsvarende?

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt Ganso ifra Santos til Manchester United. han har kommet til klubben men fant ut at han ikke har fått arbeidstilatelse:S hva gjør jeg??

Den er lei. Utlån til Belgia er jo ikke aktuelt, for å si det sånn.

 

Jeg ville bare tilbudt ny kontrakt så ofte som mulig til arbeidstillatelsen er i boks. Forøvrig sinnsykt rart at et supertalent som Ganso ikke får arbeidstillatelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...