Gå til innhold

FM12 - Football Manager 2012 - tråden for lidenskapelige managere


Anbefalte innlegg

Da har jeg spilt mot alle store lagene en gang. Som nyopprykket lag taler resultatene for seg selv:

 

Totteham - St. Albans 0-1

St. Albans - Man Utd 1-1

Chelsea - St. Albans 2-3

Arsenal - St. Albans 2-0

St. Albans - Liverpool 6-3

Manchester City - St. Albans 1-2

 

Laget mitt består mest av de samme spillerene jeg brukte å rykke opp fra championship (vant playoff) og nesten det samme som kom på 12 plass året før i championship. Noen nye her og der. Eneste jeg gjorde ved halvspilt sesong det året jeg rykket opp fra champ (lå rundt 15 plass) var å skifte taktikk.

 

Skal beholde denne taktikken og se hvor langt jeg går. Laget jeg besitter med skal i realiteten slåss for å holde seg oppe i PL, ikke kjempe om tittelen xD

 

1. Arsenal 46pts

2. St. Albans 42pts

3. Man City 41pts

4. Man Utd 40pts

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke FM helt. Et par bud på en spiller jeg har go de skal ha dobbelt så mye lønn som de får. Kjøpte spilleren for 6 mnd siden og han spilte bra. Lag intr, legger idiotiske bud på han og jeg sier nei. Sjekket den spilleren før budene og han var storfornøyd i klubben, nå er han sur for han ikke får mer penger... Ordet "kontrakt" har mistet litt mening her...

 

En annen ting, stadionen min blir bygd ut og jeg spiller på Selhurst Park mens de bygger, hvorfor får jeg alt av innganspenger, er det sånn det skal virke`? :p

Endret av Syncz
Lenke til kommentar

Trenger hjelp her folkens, min tredje sesong med City, og jeg har endt opp på en 3dje plass 3 år på rad, starter en ny sesong, og nå MÅ jeg vinne PL og CL:

 

Har spillere som:

 

Hart, Areola, Taylor,

 

Richards, Cesar Azpiluceta. Kompany, Chiellini, Shawcross, Savic, Clichy, Jose Angel.

 

Toure, Havregras, De jong, Silva, Nasri, (William og Douglas Costa begge fra Shaktar)

 

Aguero, G. Rossi, Cavani og Balotteli.

 

Helt sykt lag ser jeg når jeg skrev dem opp nå, men det er såvidt jeg vinner kamper, vinner kanskje 1-0, 2-0. Og leder jeg f.eks 3-0, så slipper jeg som regel inn mål de siste 10min. og det blir 3-3.

 

Så kom gjerne med forslag til formasjon, taktikk og evt roller :)

Lenke til kommentar

Spiller som regel en variant av 4-3-3. Akkurat nå er det 4-1-2-2-1, altså med en 1dm og 2 vinger. Spesielt høyrekanten min bøtter inn med mål. Spiller med Tevez som spiss, men han er veldig opp og ned. Dessuten gammel. Wickham er i ferd med å overta plassen.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Vet ikke hva det er, men jeg har alltid slitt med å få Aguero og Rossi til å funke sammen. Jeg liker 4-2-3-1, og ville da kjørt Balotelli på venstre ving, Aguero som AMC, Silva til høyre og Rossi/Cavani som spiss. Balotelli som inside forward, Aguero som trequartista, Silva som fremskutt playmaker og spissen som måltyv/poacher. Sentral på midten De Jong som ballvinnende midtbanespiller og Toure som box-to-box eller dyp playmaker.

Lenke til kommentar

Vet ikke hva det er, men jeg har alltid slitt med å få Aguero og Rossi til å funke sammen. Jeg liker 4-2-3-1, og ville da kjørt Balotelli på venstre ving, Aguero som AMC, Silva til høyre og Rossi/Cavani som spiss. Balotelli som inside forward, Aguero som trequartista, Silva som fremskutt playmaker og spissen som måltyv/poacher. Sentral på midten De Jong som ballvinnende midtbanespiller og Toure som box-to-box eller dyp playmaker.

Du er ik den eneste, Rossi og Aguero får jeg ikke til å funke i det hele tatt.

 

Hittil har jeg spilt en 4-3-1-2 formasjon.

 

Hart.

 

Richards-Kompany-Chiellini-Clichy

 

--------Silva-Toure-Nasri

 

---------------Rossi

 

------------Aguero-Cavani

 

Skulle trodd jeg endte opp med ihvertall 100mål på en sesong, men NEI, gjenomsnitt er 60-70 og slipper inn ca 30-35mål..

 

Bruker Silva og Nasri som SM-angrep, Toure som ballvinner,

 

Rossi som trequartista,

 

Cavani som oppspillspunkt, Aguero har jeg bytta på måltyv og trequartista, sistnevnte er den dåårligste spillern jeg har på laget.

 

Og ikke bare det, målene som blir skårt er som regel fra William, Nasri, D.Costa av og til Rossi og Cavani.

 

Edit: Heter box to box rollen no annet på fm12? Fordi den får jeg ikke opp som e valg.

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

Når man har kjøpt inn et talent som er betre enn den beste spilleren eg har på den posisjonen. Vil dette ødelegge utviklingen han ettersom han får hjelp fra spiller som er dårligere enn han? Kan han utvikle seg berre ved hjelp av mye kamp spilling eller er læring fra andre viktig i denne prossessen?

 

Noen som kan svare på dette? :)

 

Kjekt å spille samme kamp omigjen 4 ganger pga dataen henger seg. Nå blir det ofte lagringer fremmover

Endret av Brann89
Lenke til kommentar

Er "gamlingen" dårligere enn talentet per i dag, eller har talentet større potensiale enn gamlingens nåværende ferdigheter? Det er en viss forskjell.

 

Hvis talentet allerede er bedre enn gamlingen, ser jeg ikke vitsen (annet enn for det mentale - da bruker du "role model" eller noe lignende i samtalen hvor du ønsker å ta opp tutoring).

 

Hvis de gamle fortsatt er eldst, men talentet vil bli bedre i fremtiden, så sier jeg gogogo uansett.

Lenke til kommentar

Åh, det er deilig å være United-manager om dagen :D

 

Bracamontes fortsetter i kjent stil, men serverer andre i større grad. Den offensive midtbanen har begynt å score mål selv, med rekordsigneringen Mario Götze i spissen og samtlige forsvarsspillere kjemper med nebb og klør for å vinne en plass i den bakerste fireren. Sitter uten innslupne etter 10 ligakamper og for å gjøre det hele komplett vinner jeg 0-6 på Etihad.

 

Eneste flisen på en ellers såpeglatt overflate er at De Gea ikke får spilletid på grunn av monsterkeeperen min, og han har nå sendt in transfer request. Jeg klarer faen meg ikke å holde på andrekeepere. Mantraet mitt er å aldri benke en keeper som er på en hot streak av clean sheets, og det betyr nærmest perma-benk for spanjakken med museskjegget. Har tidligere mistet Lindegaard og Amos på grunn av dette... men de er jo ikke så gode at det gjør noe. De Gea er fortsatt en av verdens beste målvakter.

Lenke til kommentar

Er "gamlingen" dårligere enn talentet per i dag, eller har talentet større potensiale enn gamlingens nåværende ferdigheter? Det er en viss forskjell.

 

Hvis talentet allerede er bedre enn gamlingen, ser jeg ikke vitsen (annet enn for det mentale - da bruker du "role model" eller noe lignende i samtalen hvor du ønsker å ta opp tutoring).

 

Hvis de gamle fortsatt er eldst, men talentet vil bli bedre i fremtiden, så sier jeg gogogo uansett.

 

Talentet er dobbelt så god som gamlingen. SÅ får berre satse på veldig mye spill og lar dette være utviklingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...