Gå til innhold

FM12 - Football Manager 2012 - tråden for lidenskapelige managere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har samme problemet angående norske talenter. Er i 2028 og har kun 1 norsk spiller i troppen, og gir nå opp saven pga av dette. Er så drøyt kjedelig å hele tide glede seg til 6.oktober for å få inn nye talenter, så ser man at ingen av talentene har mer potensialet en ei halv stjerne. Da forsvinner motivasjonen fort.

 

Angående realismen, så er jeg ikke enig i det dere sier om at det ville vært urealistisk å få inn flere norske talenter. I en såpass lang save, der jeg med TIL har herjet i Europa, er det jo helt ulogisk og urealistisk at jeg ikke har fått inn noen som helst talenter som er god nok. Ettersom min klubb har blitt bedre og fått høyere rykte, og dermed Tippeligaen blitt bedre mye bedre rykte, burde det jo tilsi at det skal kunne komme bedre spillere derfra. Når det har gått så lang tid burde jo ting endre seg.

Lenke til kommentar

I 2020 er rundt 8 spillere rundt om kring på storklubber i europe (regens) så er da ikke så ille det ^^

Av regens på min save i 2025 er den største stjerna av regensa i FC København. Han kom forsåvidt fra mitt akademi og var ikke god nok for laget mitt.

 

Jeg sjekket på FMRTE. Jeg har 14/20 i inntak. Likevel kommer det faen ikke folk.

Lenke til kommentar

Det Syncz sa.

 

Det er jo helt borti natta å komme med noen av disse spillerene. Bratseth var sikkert god i Werder Bremen han, men europeisk toppklasse var det vel ikke. Jeg vet ikke, jeg greide knapt å tørke meg selv bak når han la opp. Tore André Flo? Spiss på et middels Chelsea-lag på en tid hvor England virkelig ikke var av de aller beste ligaene i Europa. Fjørtoft? Mykland? Spillere som fjasa rundt i Østerrike og Sveits? Kjære vene ...

 

Dette er alle spillere som har markert seg i store ligaer. At du ikke vet det er jo ikke dems skyld.

Lenke til kommentar

Det du sier gir ingen mening. Det er jo derfor det klages. Har du et rykte som verdensklasselag. Gir det jo INGEN mening i at du skal måtte ha 2/20 i inntak.

 

Hjelper ikke å ha bra rykte, må også ha god inkalling, kan fikse det på board interactions.

Det er også en faktor for hvor mye talenter hvert land produserer, som jeg tror er helt statisk.

Lenke til kommentar

Det du sier gir ingen mening. Det er jo derfor det klages. Har du et rykte som verdensklasselag. Gir det jo INGEN mening i at du skal måtte ha 2/20 i inntak.

Hjelper ikke å ha bra rykte, må også ha god inkalling, kan fikse det på board interactions.

Det er det som er problemet. Det er ikke mulig å fikse det. I alle fall ikke hos meg.

 

 

Og som 10kr sier. Hvordan land produserer er fastsatt. Det er det jeg har et ønske om å fikse hos meg.

Lenke til kommentar

Det Syncz sa.

 

Det er jo helt borti natta å komme med noen av disse spillerene. Bratseth var sikkert god i Werder Bremen han, men europeisk toppklasse var det vel ikke. Jeg vet ikke, jeg greide knapt å tørke meg selv bak når han la opp. Tore André Flo? Spiss på et middels Chelsea-lag på en tid hvor England virkelig ikke var av de aller beste ligaene i Europa. Fjørtoft? Mykland? Spillere som fjasa rundt i Østerrike og Sveits? Kjære vene ...

 

Dette er alle spillere som har markert seg i store ligaer. At du ikke vet det er jo ikke dems skyld.

Lille venn. Man må da virkelig kunne skille mellom "markert seg i" og "spilt i".

Lenke til kommentar

Det å være en helt i en klubb er ikke ensbetydende med at man virkelig har vært med og dominert i en liga. Shola Ameobi er en kulthelt i Newcastle, men gudene vet at han aldri har vært av de beste spillerene. Helt riktig at det vi nordmenn har å komme med er Henning Berg, Ronny Johnsen og Ole Gunnar Solskjær som var delaktige i mye rundt tusenårsskiftet, og John Arne Riise har også hatt en fin karriere. Men nå er det lenge siden Liverpool vant Champions league, og det er godt over 13 år siden Manu vant the Treble. Alle som mener at Norge har hatt noen spillere som virkelig har spist kirsebær med de store de siste 5-6-7 årene tar feil, eod.

Lenke til kommentar

Alle jeg nevner er fra 80 og 90-tallet, men det er til gjengjeld også mange rundt der. I tillegg har vi Carew som har vært i Valencia og Roma blant annet, det er høyt nivå. I tillegg holder Hangeland høyere nivå enn Fulham. Kunne lett spilt i en klubb som lå rett bak de beste i England. Poenget er at det er tull at norge skal få fram en kvalitetsspiller hvert 20-år som det blir nevnt over. 2-3 i tiåret, minst.

Endret av Hansoen
Lenke til kommentar

Nå synes jeg også at det blir dust å trekke fram spillere som var på høyden for godt over 20 år siden. Fotballen har utviklet seg siden den gang. For 10-15 år siden hadde vi jo en del spillere i Premier League, nå har vi ikke engang så mange spillere i de beste ligaene. En spiller som Bakenga som ble trukket fram som et av de største, norske talentene i FM ble jo akkurat solgt til Belgia.

 

Edit: Bakenga, Bashenga ...

Endret av DurinVIII
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...