Gå til innhold

FM12 - Football Manager 2012 - tråden for lidenskapelige managere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikkje poenget med å fjerne noe fra et spill som er oppnålig i virkeligheten. Burde dem ikkje få spillet så realistisk som mulig?

Jeg er helt enig. Fatter ikke at det er borte. Jeg er nummer fem i Europa de siste årene når det kommer til resultater. I verden er jeg nummer 15 på beste rykte. Likevel har jeg bare above average youth recruitment. De andre lagene på samme nivå har exeptional youth recruitment. Nesten så jeg laster ned FMRTE KUN for å fikse det tullet der.

Lenke til kommentar

RBK har fått opp en del norske talenter opp gjennom. Nå har jeg spilt i 14 år uten at noen sykt gode har kommet opp. Norge generelt har ikke produsert ett jævla talent og har gått fra en 8. plass til en 90. plass på FIFA-rankingen.

 

Hvor mange world beaters fostra Rosenborg opp når de var på høyden for 10-11 år siden da?

Ettersom jeg også er i verdenstoppen nå burde det vært mulig å få inn spillere som er bedre enn å havne på andrelaget til Skeid.

Lenke til kommentar

Ville bare brukt FMRTE der selv. Ærlig talt... Noe sånt er ødeleggende for motivasjonen når man driver i en klubb som ikke allerede har state-of-the-art fasiliteter, og at noe sånt ikke kan endres på er jo rett og slett hårreisende.

 

Når man tenker over hvor mange nordmenn som har spilt fast på det aller øverste nivået er det kanskje realistisk at den nye Messi ikke er norsk, men vi har jo hatt noen som har levert på et akseptabelt nivå. Carew, Riise, Hangeland, Solskjær og Moa er jo spillere som har levert godt for klubber i de beste ligaene. Den beste regen-spilleren fra Norge hos meg hadde kanskje vært fyllstoff i Championship, mens Yttergård Jensen, Svensson, Bakenga og resten av "den nye generasjonen" norske spillere har spilt fast for klubber i øvre halvdel av La Liga/PL. Da må det jo fortsette å komme spillere som er ca. like gode en gang iblant.

 

Opplever selv at Argentina og England produserer forsvarsspillere i verdensklasse hvert år. Defensive midtbanespillere renner ut av Italia, mens Frankrike står for de offensive midtbanespillerne. Spania får begge deler. Kvalitetsspisser kommer som regel fra Brasil. Synes fordelingen av spillertyper kunne vært litt mer variert i forskjellige land, slik at det blir litt mer balanse på landslagene når de siste store virkelige talentene svinner hen. I tillegg er det en voldsom mangel på venstrebacker og venstrekanter av høy klasse.

Lenke til kommentar

Det er faktisk litt av hensikt av FM at det varierer fra land, men ja, er enig at det er litt overkill.

 

Bra du også forstår problemet mitt angående Norge. Vi har levert mange spillere som har levert i større klubber i Europa, det finnes det ikke av på FM her og det er jævla irriterende og synd. Det er vanskelig å holde på i Norge, når alt du må satse på er å få unge spillere før de blir 18 for å få dem HG. Det eneste som er irriterende her er at FMRTE-siden er nede. -.-

Lenke til kommentar

Er litt kjedelig at jeg har fått opp fem-seks talenter fra akademiet som kan spille eller spiller på førstelaget i løpet av mine år som United-manager, og fire er forsvarsspillere (tre stoppere, en høyreback). Som landslagssjef kan jeg forøvrig fastslå at dette er normen for ca. alle andre klubber også. Det er to spisser som snuser på plass på landslaget (førstevalget er føkkings Jay Rodriguez) og så mange stoppere at jeg har mistet tellingen. Verdens fire beste regen-stoppere er fra England, utifra hva jeg kan se. I tillegg har jeg fire argentinere i United-troppen som er i ferd med å ta steget opp til samme nivå. Ingen andre land er i nærheten.

 

Sært at Argentina skal ha så gode forsvarere, når de ikke har kultur for denslags. Burde vært spisser eller OMS-er.

Lenke til kommentar

Altså, Rosenborg var vel top 10 på UEFAs ranking under storhetstiden sin de også. Spillere som dere trekker fram som spillere som har levert på et akseptabelt nivå har jo akkurat gjort det, og ingen verdens ting annet. John Carew? Klubbnomade som aldri har prestert veldig godt over lengre tid i noen av klubbene sine. Brede Hangeland? Har spilt i FCK og spiller nå midtstopper hos en middelhavsfarer i PL. Solskjær blir vel av mange sammenlignet med Hernandez. Hernandez spiller fast, det gjorde ikke Solskjær.

 

Videre blir det nevnt at Norge har falt til 80. plass på FIFA-rankingen, og da er det ihvertfall ikke noe rart at det meste som kommer opp er reinspikka søppel. Det blir også klaget på at du ikke får opp noen spillere som er gode nok for laget ditt. Vel, hvor mange av spillerene i A-stallen din er norske? Tipper du - i forhold til hvordan norske lag faktisk blir styrt IRL - spiller ekstremt urealistisk og har et lag som tyter over av sør-amerikanere og mellom-europeere. Videre, ettersom man i FM får til å spille på en helt annen måte enn det som er realistisk, er det så store forskjeller mellom juniorene dine og førstelagsspillere at du heller aldri kommer til å satse på og prøve å utvikle disse spillerene. Det hadde sikkert blitt ok Tippeligaklasse over en og annen spiller om man faktisk hadde brukt ungutta slik som virkelighetens TL-klubber er nødt til. Det som faktisk er urealistisk i denne sammenhengen er ikke at alt som kommer opp av spillere er drit, det er at man faktisk får til å lage helt urealistiske kokkoslag i bakgårdsligaer som TL. Det kommer en masse unge afrikanere til Tippeligaen, det kommer IKKE unge sør-amerikanere og europeere.

 

Hva er forresten reputationen til TL? Tror den har mye å si i forhold til hvilken youth recruitment man har/kan få.

Endret av DurinVIII
Lenke til kommentar

Slo ny rekord og havnet på 6 plass i PL med Barnet etter å ha slitt et par sesonger med å jojoe mellom PL og Championship. Styret ønsker nå at jeg skal være "title challenge". Skjønner ikke helt hvordan det skal skje da laget er ræva borte. Har ca 30 millioner pund å forsterke med. Er i 2017 og må finne meg noen forsvarsspillere og en høyre kant.

 

2017 og allerede jojoet mellom PL og Champ? Hvor starter Barnet i begynnelsen og gikk du rett opp fra der til PL eller noe? :p er i 2020 selv og mitt St. Alban (Startet i BSS) sliter rundt midttabbelen i Champ etter noen år der, fra BSS til League 1 var det greit å nå opprykk, fikk noen regens som slo til. Satt i 2 år i League 1 og så opp til Champ, der har jeg vært siden xD

Lenke til kommentar

Snipz

 

Carew har riktignok vært en klubbnomade, men han har spilt for tre klubber som jeg vil påstå er på nivået under de aller beste. Lyon, Valencia og Roma har alle hatt sitt å gjøre i Champions League siden millenniumsskiftet. Solskjær har kanskje ikke spilt fast, men han spilte for verdens kanskje mest suksessrike klubb og kjempet om plassen med spillere som Andy Cole, Dwight Yorke, Ruud van Nistelrooy og Wayne Rooney, samtidig som han beviste gang på gang at han er en enormt god "impact sub". Husk at han betraktes som en legende i United og tross alt har scoret 126 mål. Det får man ikke til ved å være benkesliter. Hadde han spilt for en mindre klubb hadde han vært fast på laget, det er jeg helt sikker på. Det må også tas med i ligningen at han slet med skader. Hangeland holder PL-nivå og vel så det. Han kunne helt fint ha spilt for et bedre lag enn Fulham.

 

I tillegg nevnte jeg at de yngre talentene vi har, som Bakenga, Yttergård Jensen, Svensson osv, som ikke har oppnådd det helt store IRL, alle går videre til klubber i de største ligaene, men hva norske talenter angår, så tar det fullstendig slutt der. Det kommer kanskje en og annen som holder PL-nivå, men siden begynnelsen av 90-tallet har Norge produsert en håndfull spillere for hver generasjon som har tatt turen ut i Europa og gjort sakene sine bra. Det skjer ikke i FM, uansett hvor bra Tippeligaens rykte er. Ja, det er urealistisk at Rosenborg vinner CL med en masse degoser fra mer kjente fotballnasjoner, men Rosenborg har faktisk hevdet seg i Europa for bare 10-15 år siden, da med et helt lag fullt av nordmenn. Så realismen bør tilsi at man skal kunne komme minst til kvartfinalen med norske talenter, eller hva?

 

FM skal ikke være realistisk. Hadde det vært det er det ingen som hadde giddet å ta over lag i de mindre divisjonene, fordi det da hadde vært så godt som umulig å vinne de gjeveste turneringene. At det norske landslaget har bombet ned til 80. plass kommer som en konsekvens av at talentene er så råttent dårlige, og ikke vice versa. I tidligere FM-spill var det mulig å få stortalenter fra norske akademier, nettopp fordi man kunne satse på bredere rekruttering. Det henger ikke på greip at et lag med flere hundre millioner på bok ikke skal kunne velge å spytte noe som helst inn i akademiene og speidernettverket, slik at talentene i nærområdet blir tatt hånd om. At ungdomsrekrutteringen er "låst" gjør bare at det blir desto vanskeligere for mindre klubber å hevde seg i Europa, når 90% av de europeiske verdensklassetalentene titter frem i Barcelona, Real Madrid, United og de andre stormaktene i europeisk fotball.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Slo ny rekord og havnet på 6 plass i PL med Barnet etter å ha slitt et par sesonger med å jojoe mellom PL og Championship. Styret ønsker nå at jeg skal være "title challenge". Skjønner ikke helt hvordan det skal skje da laget er ræva borte. Har ca 30 millioner pund å forsterke med. Er i 2017 og må finne meg noen forsvarsspillere og en høyre kant.

 

2017 og allerede jojoet mellom PL og Champ? Hvor starter Barnet i begynnelsen og gikk du rett opp fra der til PL eller noe? :p er i 2020 selv og mitt St. Alban (Startet i BSS) sliter rundt midttabbelen i Champ etter noen år der, fra BSS til League 1 var det greit å nå opprykk, fikk noen regens som slo til. Satt i 2 år i League 1 og så opp til Champ, der har jeg vært siden xD

 

Barnet starter vel i npower league 2? Rykket opp 3 år på rad. Vant league 2 og league 1, mens måtte ut i kvallik i championship. Kan nok takke Arsenal for mye av suksessen da jeg hver sesong har lånt et par av deres spillere. Chamberlain, Ryo blant annet.

 

Rykket rett ned fra PL første året, før jeg rykker opp igjen. Nå kom jeg altså på 6 plass i PL etter opprykket og styret krever at jeg skal vinne :p

Lenke til kommentar

Altså, Rosenborg var vel top 10 på UEFAs ranking under storhetstiden sin de også.

Rosenborg hadde som mål i være blant de 30 beste i Europa.

 

For videre, les det Stone skrev.

 

 

EDIT: Etter å ha tenkt meg om. Det er nok ikke nødvendigvis dårlig youth recruitment. Jeg snakket med Miles på twitter om det her, og han sa at Norge produserer jo ikke akkurat verdensklasse-spillere. Det er forsåvidt sant, men det virker som om de har satt det til at Norge skal produsere en klassespiller type hvert 20 år. Trenger ikke være vedensklasse, men en god en. Mange andre lag (se i Afrika) kommer med én-to-fem ganske syke talenter, rett og slett fordi det er stilt inn at de kan komme. Om jeg først skulle kjørt i gang med FMRTE måtte det vært å ha endret en anelse på talenter som skal komme i landet på generell basis, ikke bare i et par av klubbene. Tror rett og slett det går mer på det. Lastet ned FMRTE i går, men fant ut at jeg trengte en pokkers lisens, så fikk ikke endret. Mitt youth recruitment hadde 14 av 20, noe som sånn sett ikke er dårlig, men det hjelper lite når landet er satt til å ikke produsere en dritt.

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar

Jippi fuckin' yay... Husverten har tuklet med nettet her som gjør at jeg ikke kan laste ned noe eller logge meg på ting som Steam o.l. Var ikke egentlig et problem siden jeg engang kom meg inn på Steam og huket av for at det skulle holde meg pålogget eller noes sånt.

 

Nå har Steam plutselig logget meg ut og jeg får ikke logget meg inn! Fuck this shit!

Lenke til kommentar

Rosenborg hadde som mål i være blant de 30 beste i Europa.

 

For videre, les det Stone skrev.

 

 

EDIT: Etter å ha tenkt meg om. Det er nok ikke nødvendigvis dårlig youth recruitment. Jeg snakket med Miles på twitter om det her, og han sa at Norge produserer jo ikke akkurat verdensklasse-spillere. Det er forsåvidt sant, men det virker som om de har satt det til at Norge skal produsere en klassespiller type hvert 20 år. Trenger ikke være vedensklasse, men en god en. Mange andre lag (se i Afrika) kommer med én-to-fem ganske syke talenter, rett og slett fordi det er stilt inn at de kan komme. Om jeg først skulle kjørt i gang med FMRTE måtte det vært å ha endret en anelse på talenter som skal komme i landet på generell basis, ikke bare i et par av klubbene. Tror rett og slett det går mer på det. Lastet ned FMRTE i går, men fant ut at jeg trengte en pokkers lisens, så fikk ikke endret. Mitt youth recruitment hadde 14 av 20, noe som sånn sett ikke er dårlig, men det hjelper lite når landet er satt til å ikke produsere en dritt.

 

Lisensen kan koste så lite som 7,80kr :)

Lenke til kommentar

Steam(iallefall min) deaktiverer husking av passord hvis man går online. Jeg hadde dette problemet da jeg ikke hadde nett hjemme, men på skolen, så når jeg kom hjem var det deaktivert, og jeg måtte via mobilnettet for å få aktivert det igjen. Jeg spurte sjefen for FM om dette var noe de hadde tenkt på, men det var et ikke-problem ifølge han. Jævla idiot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...