Gå til innhold

FM12 - Football Manager 2012 - tråden for lidenskapelige managere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt lang post incoming:

 

Så var det det året. Om jeg skulle følge en tydelig "tradisjon" måtte jeg vinne Champions League i 2024. Så langt har det vært tap i 2018, seier i 2020, tap i 2022 og trenden skulle tilsi seier nå.

 

Gruppespillet gikk greit. Bayern, som slo meg ut på bortemål året før i første utslagsrunde ble banket hjemme i gruppa. Tap i siste gruppekamp gjorde dog at jeg havnet to poeng bak dem. I første utslagsrunde møtte jeg Lyon i år. 1-2 hjemme der jeg ble helt latterlig rundspilt ble til 0-3 fordel meg borte, etter en oppvisning i effektiv fotball. Neste motstander ble Porto, uten tvil det letteste jeg kunne hatt. De ble banket både borte og hjemme og i semien ventet Arsenal. London-laget slo ut United som senere ble ligamestre foran Liverpool.

Resultatet av kampene har dere sett. Hjemmekampen ble 1-1, der jeg også fikk feilaktig annulert mål. Bortekampen hadde et massivt press mot meg, men det så lenge ut som det skulle ble ekstraomganger. Det ble det ikke da Caillard ble tomålscorer i det 89. minutt. I den andre semifinalen håpet jeg på Sevilla (som utrolig nok har vunnet La Liga de siste 5 årene), men Shitty viste seg å være for sterke. Finalemotstanderen ble dermed kanskje det verste laget jeg kunne ha møtt.

 

Litt facts før finalen:


  •  
  • Som skrevet over er det to år mellom hver finale jeg er i og så langt har det vært annenhvert med tap og seier.
  • Alonso, stjerna på laget, har spilt to av finalene. Begge endte med tap (suspendert i finaleseieren mot Marseille).
  • City har kun vunnet én Champions League-finale (2019) og tapt to (2013, 2016), akkurat som meg.
  • Min seier i Champions League kom i Øst-Europa (Polen), mens mine to tap har kommet i Vest-Europa (Paris og Stockholm).

 

Grunnet punkt to vurderte jeg faktisk lenge å benke Alonso før finalen grunnet hans heller kjedelige statistikk. To kamper før finalen ble derimot van der Heijnen skadet og mistet dermed finalen. Med andre ord måtte jeg spille med han.

 

Finalen ble spilt på Luzhniki i Moskva foran nesten 90.000 tilskuere. Latterlig nok hadde NøFF satt opp ligakamp tre dager før finalen, så der måtte jeg stille reservepreget. Kampen startet jevnt, men med få skudd og sjanser. I det 34. minutt kom den første store sjansen i kampen, en sjanse som også skulle bli mål. Etter mye tull fra 25 meter og inn får Caillard, semifinale-helten ballen) på rundt 20 meter. I ren desperasjon takler en City-spiller ballen mot mål. Alonso reagerer lynraskt og er plutselig alene gjennom. Mot keeperen gjør han, for en gangs skyld denne sesongen ingen feil. Det står 1-0 til Rosenborg. Målscoreren ble spilleren som jeg vurderte å benke. For et svar på tiltale. Resten av omgangen ble det et par skudd og dommeren blåste av en heller kjedelig førsteomgang på stilligen 1-0.

I ren desperasjon i pausen gjorde Mancini, som overraskende nok enda er City-manager, tre bytter. Én av innbytterne var Douglas Costa, en spiller som har herjet med meg tidligere forsøk. Selv med nye bytter kom det aldri noen enormt City-press. Begge lag har skudd nå og da, men begge keeperen gjør jobben sin uten store finesser. Mot slutten av kampen er det faktisk jeg som har spillet og får noen få sjanser, uten at det skulle bli det store.

Til slutt blåser dommeren av kampen, og manageren kommer med et gledesbrøl av de sjeldne. Rosenborg har vunnet Champions League for andre gang og "tradisjonen" fortsetter. Det er helt tydelig at det må være finaler i Øst-Europa for at jeg skal vinne. Banens beste blir kampens eneste målscorer, Alex Alonso, med 7,4. Med andre ord kan man ikke akkurat si at det var en stor finale for den nøytrale tilskuer. Nå gjelder det bare å vinne klubb-VM om et halvt år, slik at man igjen kan kalle seg verdens beste lag.

 

Litt stats for den som ønsker det.

post-61155-0-94633400-1327521956_thumb.png

Lenke til kommentar

Ok, jeg trenger seriøst hjelp. Jeg har sluppet inn 7 mål hittil denne sesongen, på 9 kamper. Alle målene har vært årets mål-kandidater, altså enten frispark limt opp i vinkelen eller perler fra 30 meter+. Ingen mål er gitt bort inne i boksen siden forsvaret mitt, vel.. de kan mer eller mindre ikke spilles gjennom.

 

Saken er: Hvordan stopper jeg dette? Keeperen min er trolig min beste spiller, med 15+ i alle vesentlige stats (også de mentale). Hvordan får jeg keeperen min til å redde disse perlene?

Lenke til kommentar

Vant nettopp en kamp 4-3 mot Birmingham. Er så lite fornøyd som det går an å bli etter en seier. Alle målene til Birmingham kom av ekle tabber fra laget mitt. Jeg ledet 3-0 til pause.

 

- Først Fabio som regelrett står å ser på at høyrevingen til Birmingham snapper opp ballen rett foran nesen på Fabio for deretter å ikke gidde å løpe etter slik at vingen får lagt inn enkelt. Ballen går til Evans som ikke klarer å få kontroll på ballen, den ruller vekk og Tomlin får lov å skyte ballen i mål.

- Deretter var det Fortuna og Jones som passer ballen med hverandre. Fortuna klarer å sentre ballen rett til Tomlin, Jones løper !!FEIL VEI!!, altså vekk fra Tomlin og han putter ballen i mål bak DDG.

- Cavani tar ballen med på solorun og setter heldigvis mitt fjerde mål, 4-2.

- Så på 89 min lager Jones straffe ved å holde på et corner. Eardley scorer og det står 4-3, som også ble sluttresultatet.

 

I tillegg stod jeg med 4 uavgjorte og 1 seier på de 5 siste PL kampene før denne kampen. Ser ikke helt hva som har skjedd med laget i Januar måneden.

Lenke til kommentar

Uff, denne kampen gjorde at datan min fikk gjennomgå. Det er greit at eg har et ungt lag, men når det er mine mest erfarne spillere som underpresterer totalt mot Liverpool i Cl så eksploderer det hos meg. Var like før det vart 2 - 3 spontansalg. Men lå ned spillet og fikk roet meg ned. Virker som om de beste spillerene mine gir blanke faen i å prestere mot betre lag enn meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...