Gå til innhold

FM12 - Football Manager 2012 - tråden for lidenskapelige managere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har aldri tenkt på det sånn med målbevisstheten før jeg så fyren ble trent opp av en med 13 og han gikk ned fra 18. Bittert.

Bruker alltid det knepet på unge spillere med ræva innstilling. Gjør underverker for utviklingen. I tillegg hjelper det at læremesteren har "Professional" eller noe sånt som personlighet. Alltid lurt å ha et par sånne for hver posisjon, så talenter som trenger litt ekstra kan få hjelp fra den mer rutinerte garde. En annen fordel er jo at et lag med mange selvtrente spillere på denne måten får ekstremt høy målbevissthet over hele fjøla. Det merkes i kamper hvor det butter litt imot. Scoringen kommer til slutt.

 

Edit: Angående det å skryte av spilleren til pressen og si at man vil signere spilleren uansett pris... gjorde det med Götze. Fungerte ikke. Selv om Dortmund i løpet av første sesongen kjempet mot nedrykk og Götze hadde meg som favorisert personell fikk jeg ikke signert han, til tross for å tilby hele transferbudsjettet (400-450 millioner på den tida).

 

Det gikk til slutt fem-seks år senere... til 850 millioner kroner i kjøpssum og 1,5 millioner i ukelønn.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar

Har aldri tenkt på det sånn med målbevisstheten før jeg så fyren ble trent opp av en med 13 og han gikk ned fra 18. Bittert.

Bruker alltid det knepet på unge spillere med ræva innstilling. Gjør underverker for utviklingen. I tillegg hjelper det at læremesteren har "Professional" eller noe sånt som personlighet. Alltid lurt å ha et par sånne for hver posisjon, så talenter som trenger litt ekstra kan få hjelp fra den mer rutinerte garde. En annen fordel er jo at et lag med mange selvtrente spillere på denne måten får ekstremt høy målbevissthet over hele fjøla. Det merkes i kamper hvor det butter litt imot. Scoringen kommer til slutt.

Er nok ikke så dumt det der nei. Problemet nå er vel at jeg ikke har noen spisser ekstra som kan trene opp målbevisstheten hans igjen.

Lenke til kommentar

Uff, nå begynner spillerne å bli bekymret igjen. Starter sesongen elendig og ligger på 7 plass 7 poeng bak 1. plassen. Vant en knepen seier mot Tottenham borte, hvor Tottenham egentlig hadde fortjent å vinne.

 

Det som er så innmari irriterende er at jeg gjør det så bra i oppkjøringperioden til sesongen. Slår Barca, Milan, R. Madrid, Roma etc, men så når sesongen begynner er visst alle de andre lagene i bedre form enn det mitt. Laget bruker også lang tid på å tilpasse seg formasjonene.

 

Jeg hadde 7 treningskamper og vant alle i tillegg til CS. Hvor mange treningskamper pleier dere å sette opp?

 

En annen ting er at jeg bruker Ganso som playmaker, men han ender alltid opp med få pasninger. Derimot ender venstrebacken min som oftest opp med flest. Det irriterer meg grenseløst. Hva gjør jeg feil?

Lenke til kommentar

Jepp, blæster opp til Fluid i alt så fort som mulig, før jeg setter det på low for å få mest mulig ut av den ordentlige treningen resten av sesongen. Har et par spillere som får krøll på trusa ved very low, så velger å ikke bruke det. Snodig at man skal miste så mye av match prep ved sesongslutt, forresten. Har gått en sommer uten å hente inn en eneste spiller eller endre på taktikken, men fortsatt er det nesten som om spillerne glemmer hvem de er så fort de tilbringer mer enn halvannen uke borte fra lagkameratene.

Lenke til kommentar

Fikk en liten tåre i øyekroken når Neymar utførte kirurgi av ypperste kvalitet på Old Trafford. Han har slitt litt på de siste kampene, men denne fikset han greit. Håper på reprise i neste kamp, og gjerne kampen etter der også! :dribble:

 

doublehatrick.jpg

 

(PS: Noen som vet om en bedre side å laste opp bilder på? Imageshack går meg på nervene. Gidder ikke registrere meg for å få direct link)

Endret av G27
Lenke til kommentar

Hm, skjedde noe litt merkelig på saven min med Chelmsford nå.

 

Sunderland leder Premier League etter 21 runder, så plutselig stikker manageren til Everton, som ligger på nedre halvdel av tabellen. Forøvrig David Moyes, så kanskje "Favoured Clubs" har noe å si. Uansett absurd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...