Gå til innhold

Finnes det noe bedre enn denne TV

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ved en rask titt, så har Loewe-TVen 250GB HDD samt dobbel tuner. Dette er noe som ikke er vanlig i TVer i prisklassen 10000kr+++, men ellers kan jeg ikke uttale meg om kvaliteter av lyd og bilde på denne TVen sammenlignet med andre TVer... men at bildet og lyden forsvarer prisen tviler jeg på :)

Lenke til kommentar

En vanlig LED-TV fra de større produsentene, som du får på en hvilken som helst elforetning til 10-20k, matcher denne TVen.

Red.:

Eksempelvis denne http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/tv/47PFL7666T/philips-47-3d-led-tv-47pfl7666t.

Hmmm den var vel ikke helt sammenlignbar! Hvor er innebygd decoder så man slipper den stygge boksen?

++++ noen andre vesentlig ting som mangler........

Lenke til kommentar

Loewe var kongen på CRT! Det var lite som kunne slå billedkvaliteten deres. Flatskjermene deres har mange finesser, men billedkvaliteten kan du finne i langt lavere prisklasser. Du betaler for design og ikke minst merket. Over 40 000 for en tv i dag er ekstremt, og ikke minst unødvendig. Så lenge du ikke kommer fra et miljø som krever synlig kapitalbruk. Vel og merke...

Sony, Panasonic og Samsung har flere toppmodeller som holder i lange baner!

Lenke til kommentar

En vanlig LED-TV fra de større produsentene, som du får på en hvilken som helst elforetning til 10-20k, matcher denne TVen.

Red.:

Eksempelvis denne http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/tv/47PFL7666T/philips-47-3d-led-tv-47pfl7666t.

Hmmm den var vel ikke helt sammenlignbar! Hvor er innebygd decoder så man slipper den stygge boksen?

Du slipper ikke den stygge boksen, ganske enkelt for at leverandørene aldri vil godta at du bruker en annen dekoder enn den de spesifikt tilbyr - så vidt jeg vet. Det du altså betaler de siste 20-30k for, er en 250Gb HDD. De har lik refreshrate, de har lik lysintensistet, den jeg foreslo er en tomme større.

Du betaler mye for et pent navn og intet annet spesielt.

Lenke til kommentar

Red.:

Du slipper ikke den stygge boksen, ganske enkelt for at leverandørene aldri vil godta at du bruker en annen dekoder enn den de spesifikt tilbyr - så vidt jeg vet. Det du altså betaler de siste 20-30k for, er en 250Gb HDD. De har lik refreshrate, de har lik lysintensistet, den jeg foreslo er en tomme større.

Du betaler mye for et pent navn og intet annet spesielt.

Hei igjen!

Tror du svarer litt fort *S* så vet du ikke men tror *S*

Både Canal digital og Riks-TV funker helt fint på denne måten - og siden jeg har Canal digital slipper jeg den stygge boksen :w00t:

Lenke til kommentar

Spørsmålet er vel egentlig hva som er viktig. Er det design eller bilde??? Loewe har ikke det beste bildet, men helt klart det beste designet. Den sorte boksen tar uansett ikke mye plass.

Siden TV'n ofte står midt i stua er det viktig med design, men når du sier den ikke har det beste bilde - kan du da fortelle hvilket merke eller tv som har det?

Lenke til kommentar

Pioneers Kuro plasmaskjermer har fremdeles det beste bildet, men siden de ikke produseres lenger må du eventuelt kjøpe den brukt. Før de la ned produksjonen laget de også noen meget bra LCD skjermer. Dessverre kunne man bare få disse opp til 37".

Loewe som nevnt tideligere laget ekstremt gode CRT skjermer. På den tiden brukte de billedrør fra Philips. Nå er det vel Sharp som leverer paneler for dem.

I dag henger de litt etter på selve bildet selv om tv-en du vurderer nok er den beste de har laget. Problemet er bare at de leverer ikke bilde i henhold til pris.

Loewe logoen koster rett og slett for mye.

Av de tv-ene som finnes på markedet nå så mener jeg at Panasonic VT30 leverer et ekstremt godt bilde. Fine farger, god på bevegelser og et skikkelig sortnivå. Fremdeles er det plasmaskjermen som gir det beste bildet. Alternativet er en LCD med skikkelig LED baklys. altså ikke Edge lED.

Philips har vel den fineste LED modellen nå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...