Gå til innhold

HIM - Love Metal

Fingolfin

Anbefalte innlegg

Oooh, dette overgikk alle forventninger! Kjøpte det for noen dager siden (har vært på ferie) og satte den i spilleren... Kanskje det beste albumet jeg har hørt. :woot: Har ikke fått lastet ned musikkvideoene, men har hørt rykter om en DVD. Noen som kan bekrefte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HIM er seriøst tøffe! Men den beste skiva dem har er uten tvil den forrige, "Deep Shadows and Brilliant Highlights". Det eneste som er synd med sangene deres, er at enten så suger den, eller så er den sinnsykt bra!

Må bare si at Sonata Arctica er den dårligste å mest tullete musikken som finnes! :yes:

Lenke til kommentar
HIM er seriøst tøffe! Men den beste skiva dem har er uten tvil den forrige, "Deep Shadows and Brilliant Highlights". Det eneste som er synd med sangene deres, er at enten så suger den, eller så er den sinnsykt bra!

Må bare si at Sonata Arctica er den dårligste å mest tullete musikken som finnes! :yes:

Sonata arctica er helt genialt. Det er rett å slett ubeskrivelig bra.

men men alle må få ha sine egne meninger.

Lenke til kommentar

Du har tydeligvis ikke musikalsk peiling! :grumpy:

Sonata Arctica er noe av det beste inne Heavy Metal, noe du tydeligvis ikke forstår siden du mener det er tullete musikk! :evil:

Hva er det som er så tullete med det? nevn noe! :grumpy:

Lenke til kommentar

Du har tydeligvis ikke musikalsk peiling! :grumpy:

Sonata Arctica er noe av det beste inne Heavy Metal, noe du tydeligvis ikke forstår siden du mener det er tullete musikk! :evil:

Hva er det som er så tullete med det? nevn noe! :grumpy:

Tør jeg nevne at lydbildet deres høres ut som en halvgod gitaronanist med en skrikende langhåra "liksom-synge-pent" fyr som har forvilla seg fra 1980 tallet til 1990/2000?? De vanlige up-tempo sangene er så gjennomsyra av klisjeer, at det nesten blir komisk. Bare hør på sanger som "Champagne Bath", "Victoria's Secret". Når de prøver å lage rolige ballade lignende ting, så blir det enda verre! Ex. "Last Drop Falls", "Letter to Dana".

Men men..de kan jo bare være meg. Jeg syns jo også at Maiden er helt på grensen til hva som blir klisjeer og repetering...men Iron Maiden er ikke på langtnær så dårlige som Sonata Arctica :yes:

Lenke til kommentar
jeg er faktisk litt enig i GTS der, derfor hører jeg på litt mer uvanlig musikk som f.eks Rammstein, de er alene innen sin sjanger (det er ikke rart, ingen kan utfordre dem :D )

Nå er jo ikke Rammstein alene innenfor sin sjanger..sier bare Ministry og Nine Inch Nails. Har ikke spesielt sansen for Rammstein heller jeg..

Litt off-topic, men personlig så hører jeg mest på HIM, The Smashing Pumpkins og Steve Vai++ Er vel ikke et typisk metalhue, men har hørt på alt; hip-hop, RnB, Blues, jazz, metal, rock...så dette er resultatet av min "journey"..

Lenke til kommentar

Sonata Arctica er konger . 8)

Ta Fullmoon, Replica, Sing in Silence, My Land og The End of This Chapter: Geniale sanger av et av verdens beste band. Men det ultimate innen power metal er nok Kamelot og Blind Guardian... Åhå, Epica av Kamelot er så ubeskrivelig bra, og Nightfall in Middle-earth kvalifiserer for meg som det beste power metal albumet noensinne. The Curse of Fëanor er bare vill!

Iron Maiden og Rammstein må være de dårligste på metal jeg har hørt. Makan til nazi pop og drittmusikk skal man lete lenge etter. :evil:

Lenke til kommentar

Nah.. den plata var altfor flørtepus. Den dårligste plata dems i mine øyne.Min definitive favoritt er greatest lovesongs vol. 666. Deretter razorblade romance, og så love metal og deep shadows and brilliant highlights på fjerde.

Lenke til kommentar
Sonata Arctica er konger . 8)

Ta Fullmoon, Replica, Sing in Silence, My Land og The End of This Chapter: Geniale sanger av et av verdens beste band. Men det ultimate innen power metal er nok Kamelot og Blind Guardian... Åhå, Epica av Kamelot er så ubeskrivelig bra, og Nightfall in Middle-earth kvalifiserer for meg som det beste power metal albumet noensinne. The Curse of Fëanor er bare vill!

Iron Maiden og Rammstein må være de dårligste på metal jeg har hørt. Makan til nazi pop og drittmusikk skal man lete lenge etter. :evil:

bra det kommer en til å støtter oss , men nå liker jeg både iron maiden , å rammstein jeg da

Lenke til kommentar

lurer bare på hvrofor sier att all tysk musikk er nazi-musikk?

hva gjør at en sang blir nazi-sang? at den synges på tysk som tilfeldigvis var språket til det fleste nazister for over 50 år siden?

i så fall må italiensk kalles fascisme-musikk, palestinsk selvmordbomber-musikk og USA krigs-musikk deluxe!

Lenke til kommentar
lurer bare på hvrofor sier att all tysk musikk er nazi-musikk?

hva gjør at en sang blir nazi-sang? at den synges på tysk som tilfeldigvis var språket til det fleste nazister for over 50 år siden?

i så fall må italiensk kalles fascisme-musikk, palestinsk selvmordbomber-musikk og USA krigs-musikk deluxe!

Fordi vi nordmenn ikke kan glemme hva som skjedde for 60 år siden.. vi blei påført enorme tap :roll:

Edit: Ekstremt off topic men..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...