Gå til innhold

BK: Gammelt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grei og fin dokumentasjon av gammel setervoll? hvor tåka skaper en fin, fortettet atmosfære. Komposisjonen fungerer, men den leder blikket ned på det tomme området foran skogkanten til høyre, om blikket kunne møtt et eller annet interessepunkt her ville det høynet bildet. Person, ku, elg eller et eller annet ville gjort susen. Er litt usikker på hvordan hjørnet på bygningen møter v. billedkant, tror jeg ville hatt med hele, samtidig ser jeg at det ser ut til å være et bygg bakenfor, og at den beste løsningen er nettopp den du har valgt her. Om bildet ikke skal være en korrekt dokumentasjon kan det lille som sees av taket bakenfor godt fjernes. Tåke er vrient i forhold til støy, og det er en god del fargestøy i det grå, personlig tviler jeg på om jeg selv hadde gjort noe med det, kan hende den støyfjerningen som må til vil gjøre mer skade enn nytte på bildet. Ellers tror jeg dette er motiv som også egner seg godt for s/h.

Lenke til kommentar

Grei og fin dokumentasjon av gammel setervoll? hvor tåka skaper en fin, fortettet atmosfære. Komposisjonen fungerer, men den leder blikket ned på det tomme området foran skogkanten til høyre, om blikket kunne møtt et eller annet interessepunkt her ville det høynet bildet. Person, ku, elg eller et eller annet ville gjort susen. Er litt usikker på hvordan hjørnet på bygningen møter v. billedkant, tror jeg ville hatt med hele, samtidig ser jeg at det ser ut til å være et bygg bakenfor, og at den beste løsningen er nettopp den du har valgt her. Om bildet ikke skal være en korrekt dokumentasjon kan det lille som sees av taket bakenfor godt fjernes. Tåke er vrient i forhold til støy, og det er en god del fargestøy i det grå, personlig tviler jeg på om jeg selv hadde gjort noe med det, kan hende den støyfjerningen som må til vil gjøre mer skade enn nytte på bildet. Ellers tror jeg dette er motiv som også egner seg godt for s/h.

Takk for fyldig kommentar:) Skulle ideelt sett hatt med noe mer i bildet ja, men var ikke noe der, og jeg vet ikke hvordan jeg får til sånt i bildebehandling. Du har rett i at det er en bygning til bakenfor, derfor kuttet ble som det ble. Prøvde å fjerne den lille kanten av taket du nevner, men det fikk jeg ikke til med godt resultat, så bedre den bare var sånn fant jeg ut. Støyen forsøkte jeg også å fjerne, men nettopp som du beskriver gjorde det mer skade enn gavn, da linjer/detaljer i bygningen ble utvisket samtidig. Har bildet i en utgave som heter sepiatone, som også fungerer synes jeg, pluss prøvde i s/h nå, det ble også ok:)

post-253833-0-91906800-1313414753_thumb.jpg

post-253833-0-84304300-1313414786_thumb.jpg

Endret av Krismeko
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...