osl Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Hei Tenkte bare å dele min erfaring fra en prisforespørsel jeg hadde på Møller. Jeg har en 03`Audi A4 som har xenon lyspærer. Nå har den høyre lyspæren gått, og jeg må bytte den. Jeg ringt først til møller på Ensjø, hvor han opplyste at å bytte den ville koste 3200,-!! Jeg synes dette var en veldig høy pris, så jeg begynte å sjekke litt hva lyspæren koster og hvor lang tid jobben tar. Lyspæren koster ca 1000,- og det tar ca 10 min. Jeg ringte da opp igjen til Møller, og fikk snakke med en annen kundebehandler. Jeg latet som at jeg ikke hadde snakket med de før, og spurte om pris samtidig som jeg sa at "pæra koster vel ca 1000,- og det tar vel ca 10 min." Den nye kundebehandleren sa at prisen for å bytte pære ville være 1800,- Så pass på hvilken pris du får på Møller. Hvis de merker at du ikke har så mye kunnskap om bil, smører de på prisen Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 hva med å gjøre jobben selv ? Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Lyspære kjøper du fra dealextreme.com til under 100 kroner og bytter selv Lenke til kommentar
trra Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Lyspære kjøper du fra dealextreme.com til under 100 kroner og bytter selv Hvordan er kvalitet & levetid på den kontra orginal/osram? 1 Lenke til kommentar
1915 Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 (endret) å kjøpe billige xenon pærer skal du bare glemme. har gjort det noen ganger og enten funka ikke den ene pæra eller så vara den bare noen uker og måtte byttes igjen. endte med at jeg kjøpte osram 4200k hos hellanor til 700 kr pr pære og etter det har jeg ikke måtte byttet pærer. så kan ikke si at billig xenon pærer er noe å satse på. og at de tar 1800 kr for å bytte pæra er helt sinnsykt. men dog om man må skru ut lykta for å få bytta pæra skal det de da ikke ta 1800 kr for det. verkstedtimer nå koster jo rundt 1000-1200 PR time. så hviss de snyter deg for 1800 kr burde de jo brukt 1 og en halv time på å bytte pæra. men det er jo helt usansynlig at de bruker så lang tid på det. er jo helt sykt. omegaen jeg hadde bytta jeg xenon pæra i begge lyktene på 10 minutter og man måtte skru ut lykta oga det var så trangt. Endret 4. september 2011 av 1915 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå