Gå til innhold

[Løst] fjerne fil fra rullgardinen på "åpne fil" på VLC media player

Anbefalte innlegg

Har slettet en videofil som jeg har sett på VLC media player fra pcen. Filen blir imidlertid liggende i rullgardinmenyen (nedtrekksmenyen) inn på ”åpne fil” på VLC media player sammen med andre avspilte mediefiler. Hvordan får jeg den bort derfra? Det går naturligvis ikke an å se på den lenger i og med at filen er slettet, men jeg vil gjerne få den bort fra lista, evt tømme hele lista.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe. delete trikset funket ikke. Det går heller ikke an å høyreklikke på filene eller noe sånt. registeret og regedit skjønte jeg ikke noe av..

Det funker heller ikke å slette spilleren og legge den inn på nytt, filene er der fortsatt. Det samme hvis jeg bruker en annen mediaspiller som KM player

Endret av alex83
Lenke til kommentar

Nederst på min liste er det en "clear"-knapp.

Ingen clear knapp på min.

Se på startmenyen, under Videolan skal det ligge en "Reset VLC mediaplayer preferences and cache files".

Fant frem til den du beskriver der, gjorde det, men filene ligger der fremdeles.

Lenke til kommentar

Nederst på min liste er det en "clear"-knapp.

Ingen clear knapp på min.

Se på startmenyen, under Videolan skal det ligge en "Reset VLC mediaplayer preferences and cache files".

Fant frem til den du beskriver der, gjorde det, men filene ligger der fremdeles.

Ingen andre som vet?

Lenke til kommentar

Fælt så vanskelig det skulle være da.

Jeg har nå v1.0.5 foran meg og det jeg gjorde var å trykke på Media -> Recent Media og trykke på "Clear" knappen nederst på lista.

Da forsvant alt som har med nyspilt media å gjøre.

Endret av Myst
Lenke til kommentar

Fælt så vanskelig det skulle være da.

Jeg har nå v1.0.5 foran meg og det jeg gjorde var å trykke på Media -> Recent Media og trykke på "Clear" knappen nederst på lista.

Da forsvant alt som har med nyspilt media å gjøre.

Har vlc media player 1.1.11. Vet ikke om det har noe å si.

Greia er at når jeg velger Media så finnes det ikke noe alternativ som heter clear eller tilsvarende på norsk. Alternativene er kun: "åpne fil", "avansert filåpning", "Åpne mappe", Åpne disk, Åpne nettverkskringkasting, Åpne opptaksenhet, Åpne adresse fra utklippstavla, lagre spilleliste til fil, gjør om/lagre, kringkasting og avslutt.

Se fjorten andre ikke-pr0nklipp, og så tømmes lista og viser de "nye" i steden.

Har forsøkt å åpne 100 forskjellige videoer og annen media, men denne filen blir ikke borte. rart for jeg ser det er andre som ryker ut av lista eller bytter plass når man åpner nye. Ikke alle nye filer kommer med i den lista heller faktisk

Lenke til kommentar

last ned siste versjon. hvis jeg ikke tar feil så får du spørsmål når du installerer om du vil beholde eller slette settings etc.

tror det er nyeste den jeg har, lastet den ned fra videolan.org for noen få dager siden.

Lenke til kommentar

Versjonen har visst ingenting å si, oppdaterte min nå og får opp samme valg:post-88220-0-47422000-1313407630_thumb.jpg

Du burde også få de samme valgene, så om du ikke gjør det, kan det hende den fila var korrupt på en eller annen måte.

Eneste jeg kommer på nå ellers å er avinstallere helt, laste ned nytt og huke av for "Delete preferences and cache" under installasjon.

Lenke til kommentar

Versjonen har visst ingenting å si, oppdaterte min nå og får opp samme valg:post-88220-0-47422000-1313407630_thumb.jpg

Du burde også få de samme valgene, så om du ikke gjør det, kan det hende den fila var korrupt på en eller annen måte.

Eneste jeg kommer på nå ellers å er avinstallere helt, laste ned nytt og huke av for "Delete preferences and cache" under installasjon.

ok, jeg får prøve det igjen når jeg kommer hjem fra jobb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...