Gå til innhold

Min melding til CDON.


Anbefalte innlegg

Nå må dere få noen bedre rutiner! Bestilte Galaxy Tab 10.1 for 2 uker siden. Bestillingen gikk gjennom, og penger ble reservert fra konto. Så får jeg mail at ordren er blitt stoppet da det manglet navn på kortinnehaver, men jeg hadde 7 dager til å få ordnet opp i dette før ordren ble kansellert. Og å få tak i dere er jo vanskeligere enn å finne nåla i høystakken! Jeg er så gammel at jeg foretrekker å SNAKKE med folk for å ordne opp i ting, men det går ikke an å treffe dere på telefon! Og heller ikke har dere noe mailadresse man kan sende mailer til! Må bruke en generator på deres side! Jævlig kjekt å ha mailer i utboks, men tydeligvis foretrekker dere at vi ikke har det for senere referanse! Så etter masse frem og tilbake med feilinformasjon fra dere, blir ordren kansellert. Så tar det sgs ei uke før pengene er tilbake fra reservasjonen dere hadde gjort før jeg hadde penger til å bestille på nytt! Og når jeg så omsider har fått bestilt på nytt, har nå ordren stått i ei uke som levert men ingen sending er kommet posten i hende! Blir forbanna og irritert på dette rotet! Det må da gå an for en start å få det sånn at pengene IKKE blir reservert FØR dere ser at alt er i orden, og hvordan i helvete dere klarer å få det til å gå ei uke fra dere melder pakka inn til posten før posten får den, det er virkelig umulig å bli klok på. Jeg angrer noe jævlig på at jeg har handlet fra dere og kommer ALDRI til å gjøre det igjen, og oppfordrer alle som ønsker å ha mulighet for å kontakte de man handler med om å holde seg borte fra CDON!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du legger skylden på CDON får at du ikke oppga fulle kortdetaljer?

 

Forøvrigt er det ikke sikekrt CDON leser dette forumet. Stiller du et innlegg (slik som dette) til en spesifik butikk bør du sende det til butikken og ikke til oss andre.

Lenke til kommentar

Det jeg reagerer på er at betalingen ble godkjent når det manglet informasjon i denne delen. Dette trodde jeg også gjaldt som en del av sikkerheten? Har vel personlig aldri opplevd å få gjennomført en kortbetaling så lenge det mangler navn eller er feil i navnet som står på kortet.

 

Nettopp det jeg ber de om. De burde da ha rutiner som sjekker at ting er i ordenFØR de reserverer pengene.

Lenke til kommentar

Til: DrSnap, Demantios

 

Har dere hørt om profesjonelle selgere?

Hvis en selger/kundebehandler ikke gidder å behandle en sak fordi man gir kritikk på butikken og sier, "dårlig nettbutikk" og "kommer aldri å handle hos dere igjen".

 

Gjør ikke problemer verre for selgeren enn for personen?

 

Så jeg syns det ikke er grunn å nekte kunden hjelp selv om kunden kanskje er direkte et problem.

 

Skal selv si at nettbutikker som velger epost-skjema VS mail (E-post) adresse.

Er nok fordi prisen gjør det billigere, og nettbutikken håper på redusere antall klager.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

De fleste nettbutikker velger e-postskjema fremfor e-postadresse på grunn av redusert risiko for spam, og at e-postadressen til kundeservice ikke skal bli nedsyltet i spam etter å ha havnet i adresselister.

 

In the end havner henvendelsen opp som en e-post til en eller annen mottaker uansett.

Lenke til kommentar

E-postskjema reduserer ikke spam, er fulgt mulig å opprette falske eposter der også.

Hvis man ikke har sikkerhetskode som endres hver gang man skriver en epost.

 

Det jeg syns er problemet med E-postskjema at jeg ikke gidder å ta kontakt med nettbutikken og jeg selv får spam jeg ikke blir kvitt så lett. Vedlegg blir vanskligere etc.

 

Forfalsking av epost blir enklere, siden man ofte har [email protected]

Lenke til kommentar

Det er en uting med skjemaer. Spesielt om man ikke få en kopi til egen adresse med innhold. Alltid greit å ha en referanse på når man sendte inn en forespørsel og hva som ble skrevet.

 

At betaling ble godkjent med manglende innhold er noe CDON burde rette på. Det er like mye en fordel for dem som for kundene. Nå kan også dette skyldes eksterne forhold som hos leverandøren av betalingstjenestene.

Lenke til kommentar

Jo det reduserer spam. Det eliminerer og utelukker ikke spam, men spam blir generelt sett redusert.

 

Fordi?

 

Spam utsendere har "roboter" som tråler nettet etter tekst/nettsider som inneholder @, (a) og lignende tekst som inneholder(eller kan inneholde) e-postadresser. I tillegg er det en del andre også som samler inn adresser og samler opp ei større liste som igjen selges til spamutsendere(eller andre kjøpere).

 

Spamutsendere har også roboter som ser etter slike skjema og automatisk misbruker disse til sending av spam. Men ved å ha et slikt skjema har man nesten full kontroll på "hvor" e-posten kommer fra, og kan dermed over tid legge inn forskjellige tiltak for å forhindre misbruk av skjemaet(som koder, tilfeldige spørsmål, brukerpålogging, ip ban, osv osv).

Lenke til kommentar

Ojda...

 

Den meldingen din til CDON var så rotete skrevet, at det er vanskelig å forstå hva du egentlig er misfornøyd med (bortsett fra at det ser ut som "alt"). Jeg kan forstå det om den e-posten bare har blitt "oversett" i systemet, da de ikke har tid til å tolke en vegg med tekst, uten avsnitt og uten det minste forsøk på å gjøre det litt mer oversiktelig.

 

Uansett så hjelper det ikke å kjefte. Det gjør bare din egen situasjon verre. Slik jeg forstår det, så er dette din første melding til CDON angående denne saken, og hadde du skrevet dette litt mer oversiktelig og i en litt mer normal tone, så hadde du kanskje blitt tatt seriøst og til og med fått et plaster på såret for ulempene du har blitt påført. Men når du kjefter, bruker banneord og kommer med "standardtrusselen" om å "aldri mer handle" hos de, så kan du ikke forvente noe som helst mer enn akkurat hva du har krav på i følge loven.

 

Og dette er jo faktisk en feil som i første omgang er din skyld. Ja, de burde sagt i fra til deg om feilen, men du godtar tydeligvis ikke at de har gjort en feil, selv om du selv har gjort en feil i denne saken. Kanskje en idé å ikke kaste alt for mange stein i glasshus?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...