Kirua Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Hei. Jeg har vurdert å skaffe meg turbo 3G fra Telenor. Er det noen her som har testet det og hvordan funker det? Jeg spiller en del på nettet og noe av det jeg er mest opptatt av er respons tiden på online spill, jeg har prøvd både ICE og Netcom, men jeg var ikke noe særlig fornøyd med respons tiden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Responstiden er og blir dårlig på 3G-4G, det er rett og slett begresningen med mobilt bredbånd. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Hvorfor er trådløst dårligere? Er det antall brukere, avstander eller andre ting? Erfaringmessig er jeg enig med IT-henrik, mobilt bredbånd er beregnet til surfing ikke stort annet. 4G er kanskje litt bedre på hastigheter men neppe noe annet. Fiberlinje er tingen. Lenke til kommentar
leftbrain Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Responstiden på LTE (4G) er lavere og jevnere enn alt annet av mobilt bredbånd, og konkurrerer i mange tilfeller med ADSL, ADSL2+ og t.o.m. VDSL, men kommer ikke i nærheten av en god fiberaksess (eller en god DOCSIS-aksess for den saks skyld). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Responstiden på LTE (4G) er lavere og jevnere enn alt annet av mobilt bredbånd, og konkurrerer i mange tilfeller med ADSL, ADSL2+ og t.o.m. VDSL, men kommer ikke i nærheten av en god fiberaksess (eller en god DOCSIS-aksess for den saks skyld). Kanskje i teorien, jeg opplevde iallefall ikke slik i praksis Lenke til kommentar
leftbrain Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 (endret) Synd å høre. Men som alt annet varierer vel dette med hvor du bor. Jeg opplever det i hvert fall slik i praksis, og jeg foretrekker LTE fremfor DSL her jeg bor. ADSL var relativt stabilt men kom aldri over 8 Mbit. ADSL2+ var ustabilt og makset ut på 14 Mbit, VDSL var dønn likt. Upload-hastighetene gidder jeg ikke nevne en gang. LTE klarer fint 90 Mbit ned og 30 opp i perioder med lav trafikk hvis jeg bruker retningsantenne og fikler litt. Daglig normalhastighet dette ligger nå om dagen mellom 25 og 50 Mbit ned og 3 opp. RTT er lavere eller tilsvarende DSL. Endret 16. august 2011 av leftbrain Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Turbo-3G fungerer helt fint så lenge du har bra dekning. Mitt tips er å studere dekningskartet for steder du kommet til å bruke det. Telenor har helt klart best dekning, men noen få steder har Netcom best dekning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå