LasseB Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Hei, jeg har just kjøpt ny pc : Abit NF7 v2,0 XP2500+ Q-tech kabinett 2*256mb ddr ram (twinmos) problemet mitt er at når jeg slåt på pcen så kommer det etter litt opp en blå sjerm som det står noe som: Windows ble slått av pga sikkerhets grunner eller noe sånt. så restarter den. men jeg har ikke fått instalert drivere til HKet og heller ikke fått formatert windows pga dette.. Hva kan jeg gjøre?? må vite det fort så håper det er noen som vet dette.. please hjelp meg tusen takk til dere som svarer.. Lenke til kommentar
_Ice-T_ Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Du må legge inn windows på nytt, det er det som er anbefalt å gjøre når man skifter hovedkort. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Om du bruker en gammel Windowsinstallasjon er nok sjansen stor for at dette er problemet. Om så er tilfelle så ta en backup av alt som er viktig, formater disken og ta det helt fra "bånn". Om du booter fra WindowsCD'n skal du ha muligheten til å formatere og reinstallere. Om ikke dette virker har alle HD-produsenter et eller annet nedlastbart program som er bootbart. En annen fiks som muligens kan virke er å ta ut alle tilleggskort og disable lyd og LAN i bios for så å installere chipsetdrivere. Lenke til kommentar
LasseB Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 jeg kommer ikke inn i windows så jeg kan ikke instalere drivere.. jeg kan heller ikke formatere fra den nye pcen så jeg må gjøre det på den gamle.. men da blir de gamle driverne til det gamle HKet instalert.. vet dere om noe annet det går ann å gjøre?? TUSEN takk for svar.. Lenke til kommentar
pluto68 Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Det høres nesten ut som 1: dårlig kontakt mellom cpu/kjøler (tja) 2: du må gå in i bios og forandre så du booter fra cd-romen da får du formatert Lenke til kommentar
thesittingduck2 Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Her er mitt råd: Sjekk at CPU vifta/HS er montert riktig og på strømmen til HSF på FAN1. Sjekk PSU din. Det er vist nok en del som har hatt problemer med din PSU (Q-tech) Prøv med en anne hvis du kan. Sjekk CPU vifta og rpm og at den ikke er under 2000 rpm da vil ikke maskinen boote i det hele tatt da det finnes en "Automatic Shutdown" option i BIOS ved defaulthvis CPU vifta ikke rotere fort nok. Ingen pipelyder? Det er ikke nødvendigvis være Win XP: Det med bytte av HK og reinstallering av Windows er ikke alltid sant. Noen gang går det andre ganger ikke. Jeg har personlig byttetboot diskere fra helt forskellige maskiner og fått det til og funke. Men jeg vet at det har også gått "galt" med nesten like specs. Det er derimot ikke å anbefale i lengden. Lykke til Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 jeg kommer ikke inn i windows så jeg kan ikke instalere drivere.. jeg kan heller ikke formatere fra den nye pcen så jeg må gjøre det på den gamle.. men da blir de gamle driverne til det gamle HKet instalert.. vet dere om noe annet det går ann å gjøre?? TUSEN takk for svar.. Det du skal gjøre nå er å putte inn XP CD'n, starte installasjonsprogrammet, og formattere. Hvis du MÅ ha backup av noe setter du disken inn som slave i den gamle maskinen. Lenke til kommentar
[t0rs+3!n] Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Kommer du ikke inn i sikkerhetsmodus en gang? (F8 ved oppstart) Du kan altids finne ut om det er noe galt med PC'en ved å legge inn Linux (noe nyere enn 2.4). Ellers ville jeg sagt det samme som de andre: Formater og legg inn XP PRO. Lenke til kommentar
LunarG Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 boot ifra Windows XP cd'en...der kan du velge "Repair a previous installation" ellerno slikt...denne kopierer over alle de viktigste systemfilene og windows komponentene på nytt...slik at systemet på sett og vis blir reinstallert...fordelen er at du får beholde alt du hadde installert i tillegg...uten noen flere reinstallasjoner... Dette er IKKE like bra som å reinstallere fullstendig...men vil i de fleste tilfeller duge... Du kan jo alltids reinstallere når du har fått tatt backup av kritiske filer... Lenke til kommentar
LasseB Skrevet 5. august 2003 Forfatter Del Skrevet 5. august 2003 det går ikke an¨å boote fra cd`en fordi når jeg skal trykke på en tast for å starte opp fra cd så virker ikke tastaturet.. er ganske sikker på at det er noe galt med XP.. men jeg tror at hvis jeg kjøper en ny harddisk som da er helt tom å legger inn XP PRO der så vil det gå.. Er det noen som er enige med det?? Takk for alle svar Lenke til kommentar
LasseB Skrevet 5. august 2003 Forfatter Del Skrevet 5. august 2003 hehe... bra.. har noen en anbefalning på harddisk fra komplett?? må ikke koste mer en 700.. har sett på denne..: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=9&GrpID=1&s=pl er det noe å kjøpe eller? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 I utgangspunktet et godt kjøp... Mangler bare 8Mb cache... Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 I utgangspunktet et godt kjøp... Mangler bare 8Mb cache... Spanderer du en hundrings til får du 8 MB cache... http://www.itbutikken.dk/default.asp?sprog...47&varenr=20030 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Da er det et veldig godt kjøp :-) Lenke til kommentar
LasseB Skrevet 5. august 2003 Forfatter Del Skrevet 5. august 2003 oki.. hva blir forskjellen da? hva med denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=9&GrpID=1&s=pl er ikke denne bedere? fordi jeg tror jeg kan skrape sammen den summen.. blir det bra da? Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Jeg har veldig bra erfaring med wd 8MB, så jeg hadde heller valgt denne siden du sparer en hundrelapp... Disken får ofte skryt i tester også... Både komplett og itbutikken leverer raskt (egen er faring) Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Men hvis du ikke hadde tenkt å kjøpe ny disk, kan du også gjøre som det er blitt foreslått her: Hekt disken som slave på en annen maskin og lagre det du trenger. Så kan du formatere hele disken og flytte disken over i den nye pc'en igjen. Gå inn i bios og sjekk at boot fra atapi-cdrom er aktivert, men det går nok av seg selv, siden maskina ikke finner noe på floppy eller harddisk. Start installasjon fra cdrom. Lenke til kommentar
LasseB Skrevet 6. august 2003 Forfatter Del Skrevet 6. august 2003 Jeg fant ut hva som var svaret... jeg hadde ikke slettet alle partisjoner(eller hva det heter) som var på disken.. nå virker det helt fint. Tusen takk til dere som har hjulpet meg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå