Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

100 Mbps "LAN-Party" SWITCH

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal kjøpe en switch til rundt 500 kr, som jeg skal bruke på diverse LAN-party. Den må ha minst 8 porter og må ha en hastighet på minst 100 Mbps. Vi kobler som regel inn internett på switchen.....

Noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du slipper faktisk unna med halve prisen: 245kr på PSdata for en Unex Switch 8-Port 10/100Mbit N-Way

Kvaliteten er helt grei, ikke noen store svakheter så vidt jeg vet. Det er ubetydelige forskjeller på switch'ene i prisklassen opp fra denne opp til langt over 500kr, (der noen switsher er "managed" dvs. konfigurerbare via nettverket, eller har en eller flere 1Gbit/s porter)

[Edit] Unex'en har sellvfølgelig full duplex som alle swithcher av god kvalitet bør ha. Full duplex betyr 100Mbit/s inn samtidig som 100Mbit/s ut på hver port. Altså totalt 200Mbit/s på hver port.

Lenke til kommentar
Jeg liker min 3Com Officeconnect godt, men den hikker i tordenvær. Er litt rart, siden 3com jo er et kvalitetsmerke. Det kan være fordi jeg ikke har jording eller noe da...

torden herper alt av elektronikk...om det ikke er noen form for beskyttelse....

at 3com er ett kvalitets merke er en ting, men selv ikke de beste hp, cisco etc switcher holder lenge i lyn uten noen form for vern.

Lenke til kommentar
Har en 3Com officeconnect 8-porters switch, og den har en høyfrekvent irriterende lyd.. Anbefales ikke.

Hmmm.... Unex'en jeg nettopp nevnte lider delvis av samme problem, men bare så lenge den ikke har opprettet en 100Mbit forbindelse. Dvs. at så lenge PC'en eller ADSL-modemet er slått på, så holder den kjeft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...