montesa Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Hei, Jeg skal kjøpe en switch til rundt 500 kr, som jeg skal bruke på diverse LAN-party. Den må ha minst 8 porter og må ha en hastighet på minst 100 Mbps. Vi kobler som regel inn internett på switchen..... Noen anbefalinger? Lenke til kommentar
jokki Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 stikk innom clahs ohlson. Har en 4 ports 100 Mb og er fornøyd. Den kostet 300 kr og mener 8 porteren kostet rundt 500. Lenke til kommentar
cm630et Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Hva med denne til 409,-? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Du slipper faktisk unna med halve prisen: 245kr på PSdata for en Unex Switch 8-Port 10/100Mbit N-Way Kvaliteten er helt grei, ikke noen store svakheter så vidt jeg vet. Det er ubetydelige forskjeller på switch'ene i prisklassen opp fra denne opp til langt over 500kr, (der noen switsher er "managed" dvs. konfigurerbare via nettverket, eller har en eller flere 1Gbit/s porter) [Edit] Unex'en har sellvfølgelig full duplex som alle swithcher av god kvalitet bør ha. Full duplex betyr 100Mbit/s inn samtidig som 100Mbit/s ut på hver port. Altså totalt 200Mbit/s på hver port. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Ja, UNEX sin er helt grei, og billig. Aldri hatt noen problemer med den til mitt bruk. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Jeg liker min 3Com Officeconnect godt, men den hikker i tordenvær. Er litt rart, siden 3com jo er et kvalitetsmerke. Det kan være fordi jeg ikke har jording eller noe da... Lenke til kommentar
chma Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Jeg liker min 3Com Officeconnect godt, men den hikker i tordenvær. Er litt rart, siden 3com jo er et kvalitetsmerke. Det kan være fordi jeg ikke har jording eller noe da... torden herper alt av elektronikk...om det ikke er noen form for beskyttelse.... at 3com er ett kvalitets merke er en ting, men selv ikke de beste hp, cisco etc switcher holder lenge i lyn uten noen form for vern. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Eg liker SMC eg... Unex switchen blei toasta på eit lan. Lenke til kommentar
Werewolf85 Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Unex 8 porter'n min har en tendens til å bli ganske varm, men veit ikke om det skal være sånn eller ikke. Tror jeg ville gått for 3Com Switchen til 409,- på komplett jeg... Lenke til kommentar
Kvakko Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Unex 8 porter'n min har en tendens til å bli ganske varm, men veit ikke om det skal være sånn eller ikke. Unex'en min viser ingen tegn til varmeutvikling whatsoever. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Har en 3Com officeconnect 8-porters switch, og den har en høyfrekvent irriterende lyd.. Anbefales ikke. Lenke til kommentar
Kvakko Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Har en 3Com officeconnect 8-porters switch, og den har en høyfrekvent irriterende lyd.. Anbefales ikke. Hmmm.... Unex'en jeg nettopp nevnte lider delvis av samme problem, men bare så lenge den ikke har opprettet en 100Mbit forbindelse. Dvs. at så lenge PC'en eller ADSL-modemet er slått på, så holder den kjeft. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Jeg har hatt og brukt unex sin 8-porter siden november i fjord. Har aldri hatt noe som helst problemer med den, ambefales p.g.a genialt bra pris! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå