Gå til innhold

9600GT 1Gb og 8800GT Alpha Dog 256Mb

Baini

Anbefalte innlegg

Driver å setter sammen en maskin for en kompis som enkelt å greit sliter med penger. Nå sitter han på en forferdelig bærbar og jeg sa til ham at han kunne kjøpe mine gamle deler billig (les flere måneder senere) og ha noe å spille på.

Oppsettet er føreløpig:

Gigabyte 790FXTA-UD5

4GB Corsair XMS3 1600Mhz DDR3 CL8

AMD Phenom II X4 955 BE (med denne kjøleren)

Har også 2 forskjellige skjermkort liggende her. Det ene er et Gainward 9600GT 1GB og det andre er et XFX 8800GT Alpha Dog 256MB.

Jeg regner med at 9600 er kraftigere og alt slikt, men så tenkte jeg at det er jo kanskje mulig å sette 8800 som physX kort, eller vil dette ikke fungere på chipsettet eller bare fungere som en flaskehals. Jeg tror 9600 er bedre siden 8800 har jo pinglekjøler.

Noen som kan hjelpe meg litt med dette? Har absoluttt ikke peiling på nVidia, og hvor mye watt trenger jeg for et eller begge?

Dette skal nok kjøres på enten 1920x1080 eller 1280x720 siden han ser så ekstremt dårlig fra før, så tekst blir dårlig på TVen.

Takker på forhånd :)

PS: Et lite spørsmål, har jo en pc med 4GB av de samme RAM brikkene, kunne jeg kanskje stappet de som er her inn i min og kjøpt noen nye billige brikker? (PC i sig)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

8800GT er sterkest, 9600GT er svakere enn et laptopkort: GT 540M.

500W for dette går glatt.

Til og med når det har så lite minne? Evt er det noen anbefalinger på billige skjermkort som kanskje kan yte noe bra. Han trenger ikke max grafikk, bare noe som kjører spillene mer en 10 minutter.

Lenke til kommentar

8800GT er sterkest, 9600GT er svakere enn et laptopkort: GT 540M.

500W for dette går glatt.

Til og med når det har så lite minne? Evt er det noen anbefalinger på billige skjermkort som kanskje kan yte noe bra. Han trenger ikke max grafikk, bare noe som kjører spillene mer en 10 minutter.

112 CUDA-kjerner mot 64 CUDA-kjerner? Selvfølgelig er 8800GT sterkest, du vil kanskje få problemer med høye oppløsninger og teksturer, men 9600GT er desidert svakere.

HD 6670 er et relativt billig skjermkort som yter litt bedre enn et 8800GT. Om du ser etter mer ytelse finnes det HD 5770/6770 og GTS 450

Lenke til kommentar

Jeg hadde prøvd å få tak i et bedre skjermkort, 256mb ram hørtes kjipt ut... Burde gå an å få tak i et bedre gratis/billig. :p

... Ga akkurat bort mitt 8800gts 640mb til en kompis, sammen med et ok 400w powersupply. Samme opplegg med sykt dårlig råd. ;)

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...