Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Politianmelde laserhendelse!

Bordplate

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg og en kamerat har akkurat vært ute med mopeden. Vi kjørte forbi bensinstasjonen hvor vi ble utsatt for et "laserangrep". En person i en bil parkert like ved bensinstasjonen forsøkte å lyse på oss i det vi kjørte forbi. Den ene gangen traff han meg faktisk rett i øyet da jeg av ren reaksjon skulle se bak meg.

Vi klarte å få tak i nummeret på bilen og ved hjelp av Brønnøysundsregisteret har vi navnet på personen. Spørsmålet er om vi skulle meldt i fra til politiet på bakgrunn av opplysningene vi har eller om det bare vil henlegges raskt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har dere bevis på at personen gjorde det? Nei.

Derfor er det vanskelig å anmelde, men du får heller ringe politiet og høre, så får de sjekke om han har noe lasergreier som de kan beslaglegge, evt. Veit ikke om de kan ta han for å ha det, men som sagt, dere har ingen bevis.

Dette tror jeg kan bli henlagt, på grunn av null bevis.

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg og en kamerat har akkurat vært ute med mopeden. Vi kjørte forbi bensinstasjonen hvor vi ble utsatt for et "laserangrep". En person i en bil parkert like ved bensinstasjonen forsøkte å lyse på oss i det vi kjørte forbi. Den ene gangen traff han meg faktisk rett i øyet da jeg av ren reaksjon skulle se bak meg.

Vi klarte å få tak i nummeret på bilen og ved hjelp av Brønnøysundsregisteret har vi navnet på personen. Spørsmålet er om vi skulle meldt i fra til politiet på bakgrunn av opplysningene vi har eller om det bare vil henlegges raskt.

Anmeld det, om det blir henlagt eller ikke er det noe politiet bør ta til etteretning, om ikke annet blir bileieren oppsøkt og bedt om han/hun vet noe om dette.

Det er tross av livs farlig å bli blendet i trafikken, hva om reaksjonen din hadde vært å kaste seg til siden, i 45 km/t kan et fall være dødelig.

-frank

Lenke til kommentar

Vi har skiltnummeret, bensinstasjonen har overvåkning, jeg ser ikke problemet.

Da så. Skiltnummer + overvåkning. Sikker på at bilen/ personene stod inne på stasjonen, eller ved siden av? Er jo ikke sikkert hvis personen(e) står utenfor der hvor bensinpumpene står. Er jo ikke sikkert dem ble fanga opp av overvåkningskamera da, mener jeg.. :hmm:

Lenke til kommentar

Det er en annen sak. Men bilen stod innenfor stasjonens radius, like ved bilvasken. Om ikke annet må kameraene ha sett noe når bilen kjørte inn der. Vi hadde en liten stopp der også, da så jeg de drive å lyse litt rundt, var slik vi fikk nummeret.

Kan legge til at dette har skjedd før, dog på et annet sted og med en annen bil.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler å anmelde, på linje med flere i denne tråden. Også fordi enhver anmeldte sak vil kunne legges på vektskålen når noen skal arbeide med å forby faenskapet.

Jeg,og en rekke tidligere kollegaer har hatt skumle opplevelser med laser. Lite artig å bli blendet med en sterk laser i det man skal manøvrere en 15meters buss inn på en holdeplass full av folk. (Om ikke annet fordi passasjerer reagerer på den bråbremsen som da oppstår.)

Lenke til kommentar

Det er en annen sak. Men bilen stod innenfor stasjonens radius, like ved bilvasken. Om ikke annet må kameraene ha sett noe når bilen kjørte inn der. Vi hadde en liten stopp der også, da så jeg de drive å lyse litt rundt, var slik vi fikk nummeret.

Kan legge til at dette har skjedd før, dog på et annet sted og med en annen bil.

Skjønner. Men kom inn på det nå jeg også, anmeld det, det er jo selvfølgelig 2 vitnebevis. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...