Gå til innhold

Win2k Server

Anbefalte innlegg

Kjører en maskin med Win2k server og bl.a. en tape streamer. Bruker det innebygde backupprogrammet i win2k server for å ta backup. Det er greit å sette opp en schedule for backupen, men problemet er at siden tapen inneholder data, blir man spurt om man vil skrive over. Siden jeg ikke er i nærheten av maskinen når backupen går, får jeg ikke svart på spørsmålet, og backupen blir følgelig ikke kjørt. Er det mulig å få denne backupen til å kjøre?? Er irriterende å måtte kjøre backupen manuelt hele tiden...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

The Jackal skrev (2002-02-06 00:58):

Kjører en maskin med Win2k server og bl.a. en tape streamer. Bruker det innebygde backupprogrammet i win2k server for å ta backup. Det er greit å sette opp en schedule for backupen, men problemet er at siden tapen inneholder data, blir man spurt om man vil skrive over. Siden jeg ikke er i nærheten av maskinen når backupen går, får jeg ikke svart på spørsmålet, og backupen blir følgelig ikke kjørt. Er det mulig å få denne backupen til å kjøre?? Er irriterende å måtte kjøre backupen manuelt hele tiden...

Du må nok sette opp backup med at kommandoer for at det skal gå helt automatisk tror jeg

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-06 00:58, The Jackal skrev:

Nå du lager scheduel velger du "Inkrementell" dvs tar bare sikkerhetskopi om filene ikke er kopiert eller er forandrett siden sist. Oppdater bare eksisterende bakeup fil overskriver ikke.

Lenke til kommentar

Du kan jo også slette tapen når du setter den inn. Tar et minutt eller noe. Nå har den scheduleren i win2k en tendens til å svikte etter en stund. På de 2k serverne jeg har sett da. Ellers kan du jo prøve et eget backup program, bruker BackupExec på jobben og det fungerer glimrende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...