The Jackal Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Kjører en maskin med Win2k server og bl.a. en tape streamer. Bruker det innebygde backupprogrammet i win2k server for å ta backup. Det er greit å sette opp en schedule for backupen, men problemet er at siden tapen inneholder data, blir man spurt om man vil skrive over. Siden jeg ikke er i nærheten av maskinen når backupen går, får jeg ikke svart på spørsmålet, og backupen blir følgelig ikke kjørt. Er det mulig å få denne backupen til å kjøre?? Er irriterende å måtte kjøre backupen manuelt hele tiden... Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Har ikke peiling på dette men siden du kjører win 2k server. Sliter med og sette opp brukere til w2kserver weben min. Hvordan gjør jeg det.' ' BobboZ Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 6. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2002 Hvis du går inn i active directory, går ut i fra at du har installert det, kan du enkelt legge til brukere der.Husker ikke helt prosedyren, men det bør ikke by på store problemer hvis du kommer deg dit. :smile: Lenke til kommentar
Miniguru Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Quote: The Jackal skrev (2002-02-06 00:58):Kjører en maskin med Win2k server og bl.a. en tape streamer. Bruker det innebygde backupprogrammet i win2k server for å ta backup. Det er greit å sette opp en schedule for backupen, men problemet er at siden tapen inneholder data, blir man spurt om man vil skrive over. Siden jeg ikke er i nærheten av maskinen når backupen går, får jeg ikke svart på spørsmålet, og backupen blir følgelig ikke kjørt. Er det mulig å få denne backupen til å kjøre?? Er irriterende å måtte kjøre backupen manuelt hele tiden... Du må nok sette opp backup med at kommandoer for at det skal gå helt automatisk tror jeg Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Quote: On 2002-02-06 00:58, The Jackal skrev:Kjører en maskin med Win2k server og bl.a. en tape streamer. Bruker det innebygde backupprogrammet i win2k server for å ta backup. Det er greit å sette opp en schedule for backupen, men problemet er at siden tapen inneholder data, blir man spurt om man vil skrive over. Siden jeg ikke er i nærheten av maskinen når backupen går, får jeg ikke svart på spørsmålet, og backupen blir følgelig ikke kjørt. Er det mulig å få denne backupen til å kjøre?? Er irriterende å måtte kjøre backupen manuelt hele tiden... Nå du lager scheduel velger du "Inkrementell" dvs tar bare sikkerhetskopi om filene ikke er kopiert eller er forandrett siden sist. Oppdater bare eksisterende bakeup fil overskriver ikke. Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Du kan jo også slette tapen når du setter den inn. Tar et minutt eller noe. Nå har den scheduleren i win2k en tendens til å svikte etter en stund. På de 2k serverne jeg har sett da. Ellers kan du jo prøve et eget backup program, bruker BackupExec på jobben og det fungerer glimrende. Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Sett det opp via kommando-linje interface. Det gjør jeg. Funker glimrende. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Quote: On 2002-02-06 09:54, Stratos skrev:Sett det opp via kommando-linje interface. Det gjør jeg. Funker glimrende. F.eks. et "Tapcron.cmd"-script Funker bra i WinNT vaffal' Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå