Emilmlravn Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 (endret) Hei der. Tidligere i år fikk jeg beskjed om at jeg ikke hadde kommet inn på den skolen jeg ville inn på, etter andre valget da. Dermed fikk jeg heller ikke komme inn på programfaget jeg ville inn på. Er nå nummer fire på listen. Dette syntest jeg var helt greit fordi jeg tenkte at det er noen bedre enn meg forran, og håpte på å komme senere. Men, det som frustrerer meg er at en venn som hadde 3,9 i snitt kom inn på denne skolen, mens jeg som har et snitt på 4,3 kom ikke inn. Hvordan kan de skje? Dette er da meget urettferdig? I tillegg har jeg et annet spørsmål; en annen venn av meg er nummer 3 i køen, og har akuratt det samme snittet som jeg har, mens jeg bare er nummer 4. Hva er det som bestemmer hva som er høyest på listen, dersom det er flere personer med samme snitt? (Begge har toppkarakter i oppførsel og orden). Endret 14. august 2011 av Emilmlravn Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Denne vennen, har han valgt samme programområde som deg? Lenke til kommentar
Emilmlravn Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 Denne vennen, har han valgt samme programområde som deg? Akuratt helt det samme som jeg gjorde Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Bosted kan avgjøre sånt også. Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Denne vennen, har han valgt samme programområde som deg? Akuratt helt det samme som jeg gjorde Han kan ikke ha søkt på særskilt grunnlag? Lenke til kommentar
okasin Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Han kan ha søkt på særskilt grunnlag.. og får da fordeler av dette.. dvs om han har en sykdom eller annen lyte som gjør at han har stilt svakere karakter messig.. Det kan være slike detaljer som han ikke ønsker og dele med andre.. Vet at det kan virke urettferdig, men for den det gjelder så virker det rettferdig da han kanskje har hatt en mer trøbblete vei for å nå sine mål.. som han selv ikke er skyld i.. Lenke til kommentar
Emilmlravn Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 Bosted kan avgjøre sånt også. 1. Hva har bodsted med inntakt av skole og gjøre? 2. Han bor så godt som ved siden av meg. Denne vennen, har han valgt samme programområde som deg? Akuratt helt det samme som jeg gjorde Han kan ikke ha søkt på særskilt grunnlag? Ikke som jeg vet om i hvertfall. Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Ettersom du er som nummer 4 på listen er jeg ganske sikker på at du får beskjed om få dager at du får plass likevel. Når jeg skulle gå allmenfag i fjor var jeg som nr. 28 på venteliste, men det var så mange som slutta, og sa fra seg plassen første dag på skolen ^^ Lenke til kommentar
Emilmlravn Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 Ettersom du er som nummer 4 på listen er jeg ganske sikker på at du får beskjed om få dager at du får plass likevel. Når jeg skulle gå allmenfag i fjor var jeg som nr. 28 på venteliste, men det var så mange som slutta, og sa fra seg plassen første dag på skolen ^^ Ja, å håpe på det er vel det eneste jeg kan gjøre. :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå