Gå til innhold

BK: Skogens gull


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt mange ellementer å forholde seg til i dette bildet.

Ut fra tittelen på bildet, regner jeg med at det er soppen du vil ha fram i dette tilfelle. Men dessverre har fokuset havnet på konglen nede til vestre, og muligens på noe av gresset i sentrum av bildet

 

Her ville jeg "ryddet" litt og sørget for skarpt fokus på soppen

Lenke til kommentar

Slik bildet er tatt holder det lenge som dokumentasjon på et alltid hyggelig funn i skogen. Hvis du ønsker å vise noe mer utover det så er det alltid lønnsomt å komme seg helt ned på samme høyde som motivet. Du vil da få problemer med å få skarphet på alt av kantarellene, men det er heller ikke nødvendig - et lite velplassert fokusområde med områder ute av fokus kan antyde og støtte opp rundt et valgt fokuspunkt, og være mer virkningsfullt enn om alt er i fokus. Er enig med de andre om å rydde vekk elementer som forstyrrer, men personlig er jeg tilhenger av av at det mest mulig bør være slik man finner dem, med sopp og løv m. m. - så la det gjerne være så lenge det ikke forstyrrer helheten i komposisjon og trekker blikket vekk fra hovedmotivet. Bildet kan godt gis litt kontrast og litt fargemetning.

Lenke til kommentar

Takk til dere tre som har tatt dere tid til bildet mitt.

Det er kun ment som en dokumentasjon på hvordan en finner kantarellene i skogen.

Har allerede dratt litt i kontrastspaken og fargemetningen, men kunne kanskje ha dratt noe mere.

Er selvfølgelig enig i at det er mye rot, men det er slik det er i skogen ;) ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...