eriknor Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Augustmåne Bildet er fjernet. Link til bildesiden Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Veldig fint lys i bildet, spesielt over båten og tingen til venstre, månen er jo plassert helt etter boka også. Litt mer usikker på treet midt i bildet, blir litt mange ting å forholde seg til kanskje. Ellers ser det ut som du har noen strå e.l. nede i høyre hjørne som vel ikke burde vært der, blir bare noe skyggeaktig der. P.S. Oppgradert til FF altså? Fornøyd? Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 Veldig fint lys i bildet, spesielt over båten og tingen til venstre, månen er jo plassert helt etter boka også. Litt mer usikker på treet midt i bildet, blir litt mange ting å forholde seg til kanskje. Ellers ser det ut som du har noen strå e.l. nede i høyre hjørne som vel ikke burde vært der, blir bare noe skyggeaktig der. P.S. Oppgradert til FF altså? Fornøyd? Ja, stråene nede til høyre var jeg for lat til å fjerne . Var også klar over treet, men valgte å ovese det:) Jeg er fornøyd så langt. ISO egenskapene virker lovende, spesielt når jeg holder på med fugler i bevegelse. Så syns jeg også det er mer presis på lysmålingen enn D90, som hadde en tendens til å overeksponere. Bruker mest manuelle innstillinger, men så justerer jeg etter skalaen i søkeren, og da treffer jeg rimelig bra. Følgefokusen virker også bra. Lenke til kommentar
knuto2 Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Nydelig bilde med fin stemning.Ps litt kloning i nedkant da helt perfekt. Lenke til kommentar
Frode A Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Flott stemning du har klart å fange her, lysetting og komp er jo perfekt i mine øyner. Sitter foran en bærbar pc og for meg ser det ut som det er litt støy i bilde, men det kan like godt være min skjerm som ikke er av den beste. Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 15. august 2011 Forfatter Del Skrevet 15. august 2011 Flott stemning du har klart å fange her, lysetting og komp er jo perfekt i mine øyner. Sitter foran en bærbar pc og for meg ser det ut som det er litt støy i bilde, men det kan like godt være min skjerm som ikke er av den beste. Takk for kommemtaren. Jo, når jeg tar opp bildet i full størrelse kan jeg nok se en antydning til støy. Jeg prøver å holde eksponeringen så lys som mulig uten at månen brenner ut. Manuell justering er det eneste som duger. Månen går opp samtidig som solen går ned, derfor endrer lyset seg ganske raskt. Selv om jeg stiller til høyre i histogrammet, beveger det seg ganske raskt mot venstre og justerer jeg ikke, blir det fort støy. I noen av bildene måtte jeg nok kjøre støyfjerning i etterhånd, men gjorde ikke det med dette. Lenke til kommentar
wasco Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Ikke lett å gi annet en skryte kommentarer til et slikt bildet. Er fremdeles imponert over de store fine månene du får fram på bildene dine Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 15. august 2011 Forfatter Del Skrevet 15. august 2011 Ikke lett å gi annet en skryte kommentarer til et slikt bildet. Er fremdeles imponert over de store fine månene du får fram på bildene dine Takk for det . Jeg rengner med at det er samme månen som borte hos deg Lenke til kommentar
wasco Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Takk for det . Jeg rengner med at det er samme månen som borte hos deg Er ikke så sikker på det... Min er i alle fall ikke så fotogen Lenke til kommentar
UllaSpansdahl Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Vakkert lys. Ville hatt bort buskene nederst til høyre. Ellers lite å utsette på dette. Lenke til kommentar
Håkon Øvermo Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Ble virklig flott dette Erik, et velkomponert bilde med fine kveldsfarger. Litt forstyrrende de buskene som dukker opp nedrest, midt i bildet og utover mot høyre. Lenke til kommentar
reginarr Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Flott måne og flott lys Lenke til kommentar
Terje Solfugl Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Supert, rett og slett :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg