Gå til innhold

BK: Augustmåne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig fint lys i bildet, spesielt over båten og tingen til venstre, månen er jo plassert helt etter boka også. Litt mer usikker på treet midt i bildet, blir litt mange ting å forholde seg til kanskje. Ellers ser det ut som du har noen strå e.l. nede i høyre hjørne som vel ikke burde vært der, blir bare noe skyggeaktig der.

P.S. Oppgradert til FF altså? Fornøyd?

Lenke til kommentar

Veldig fint lys i bildet, spesielt over båten og tingen til venstre, månen er jo plassert helt etter boka også. Litt mer usikker på treet midt i bildet, blir litt mange ting å forholde seg til kanskje. Ellers ser det ut som du har noen strå e.l. nede i høyre hjørne som vel ikke burde vært der, blir bare noe skyggeaktig der.

P.S. Oppgradert til FF altså? Fornøyd?

Ja, stråene nede til høyre var jeg for lat til å fjerne :). Var også klar over treet, men valgte å ovese det:)

Jeg er fornøyd så langt. ISO egenskapene virker lovende, spesielt når jeg holder på med fugler i bevegelse. Så syns jeg også det er mer presis på lysmålingen enn D90, som hadde en tendens til å overeksponere. Bruker mest manuelle innstillinger, men så justerer jeg etter skalaen i søkeren, og da treffer jeg rimelig bra. Følgefokusen virker også bra.

Lenke til kommentar

Flott stemning du har klart å fange her, lysetting og komp er jo perfekt i mine øyner. Sitter foran en bærbar pc og for meg ser det ut som det er litt støy i bilde, men det kan like godt være min skjerm som ikke er av den beste.

Takk for kommemtaren. Jo, når jeg tar opp bildet i full størrelse kan jeg nok se en antydning til støy. Jeg prøver å holde eksponeringen så lys som mulig uten at månen brenner ut. Manuell justering er det eneste som duger. Månen går opp samtidig som solen går ned, derfor endrer lyset seg ganske raskt. Selv om jeg stiller til høyre i histogrammet, beveger det seg ganske raskt mot venstre og justerer jeg ikke, blir det fort støy. I noen av bildene måtte jeg nok kjøre støyfjerning i etterhånd, men gjorde ikke det med dette.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...