Gå til innhold

Hvordan bruke Proxy på Android?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nettopp kjøpt meg min første smarttelefon, og lurer på hvordan jeg kan logge meg på det trådløse internettet i min bolig. Nettet er levert av Universitet i Bergen, og når jeg bruker desktopen må jeg logge inn et vindu som det står proxy..ett eller annet. Dette får jeg ikke opp når jeg er koblet på wifi med telefonen, og får dermed ikke aktivert internettet.

Endret av cyclo
Emnetittel forbedret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

opps, den krever root ja. det betyr at du må "låse opp" telefonen din, men dette kan gjøre slik at du bryter garantien din. Hvis du like vel vil gjøre det, kan du lese mer om hvordan du gjøre det på xda-developer.com

Endret av fredrik5
Lenke til kommentar

Litt dumt å ødelegge garantien siden jeg ikke har peiling på hva jeg driver med enda:) Er det noen andre måter å gjøre dette på? Regner med at det ikke er kun jeg som har behovet for dette da de flese skoler/universitet og lignende har slikt oppsett.

Lenke til kommentar

jeg vet opera nettleseren har proxy innstillinger. Hvis du trenger det proxy til epost appen osv må du nok roote telefonen din ;)

edit: her er en guid til hvordan du gjør det i opera opera guid

Da vil kun opera ha nettilgang, og ingen andre apps, hvis jeg forstår riktig?

Er det en mulighet å legge brukernavn og passord inn i routern? Slik at alle enheter bak den vil ha et "åpent" nett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...