Gå til innhold

Plastplate mellom truckeren og skateboardet?

Anbefalte innlegg

Min sønn har eit Swag brett. Mellom truckerene og skateboardet så ligger det ei plastplate og denne vil min sønn fjerne. Eg må skru ut dei fire skruene for å fjerne den. Han meiner denne er bare til pynt eller beskyttelse.

Har denne platen ein funksjon eller har min sønn rett at denne skal vekk?

Eg har ei liknande plate (carvplate) på mine slalomski slik at eg skal kunne svinge lettere i slalombakken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Plastplata er ikke bare til pynt, det er der for å heve plata.

Personlig bruker jeg 2 plater på hver truck, men hvis han vil ha platene vekk så gjør ikke det noen skade.

edit: opera føkker med meg

Endret av Thakiti
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det gjør ikke noen skade å ta bort plastplaten (eller riser-pad som det heter på engelsk). Som nevnt over er den der for å heve plata fra truckene/hjulene. Dette fordi da blir det vanskeligere for hjulene å touche platen når man svinger (wheel-bite) som kan gjøre at brettet stopper opp og man tryner. (Men dette avhenger også litt av hvor løse trucken man liker å ha.)

Jeg har et brett der jeg ikke har riser-pads fordi det har ganske små hjul og dermed er det ikke så stor fare for wheel-bite. På et annet brett har jeg store hjul og dermed også pads mellom brett og hjul.

I tillegg er det snakk om smak og behag. Noen liker at brettet er litt høyere over bakken men noen liker det litt nærmere bakken. La sønnen din ta den bort plastplaten og prøve seg fram. Hvis brettet hans stopper i svinger, er det bare å sette dem på igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...