mortenbruserud Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Hei, jeg finner ikke den nye 1TB harddisken jeg kjøpte. Når åpner Diskmanagement, så finner jeg den (så det er antageligvis ikke noe feil med monteringen)Men når jeg går på Min Datamaskin så er den ikke der. Hadde vært fint med litt hjelp, begynner å minske med plass på datan.. NB Se Vedlegg for bilder Lenke til kommentar
PerB Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Les ledeteksten fra Diskmanagement bildet ditt. Der står det at plassen er utildelt. Du må formatere og tildele hardisken en bokstav for at den skal være synlig i Min datamaskin og kunne brukes. Ved partisjonering kan du evt. dele opp den fysiske harddisken i flere områder (flere bokstaver i Windows). Der er med andre ord ingen feil på datamaskinene din. Mer om denne type "problemer" kan du lese i delforumet for harddisker: Lagringsmedier. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 (endret) What this guy said ^ Bare høyreklikk på feltet for den utildelte harddisken din så får du valgene du trenger for å partisjonere og formatere den. -Stigma Endret 14. august 2011 av Stigma Lenke til kommentar
War Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Likte paintbildet ditt I win skulle blanke disker fått new technology file system og en random unik bokstav som forslag i et pop up-vindu så hadde man spart mange for mye tid. Lenke til kommentar
mortenbruserud Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 Takk for all hjelpen, jeg fikk det endelig til. Det eneste "problemet" er at den fortsatt ikke vises i Min Datamaskin, men heller som en mappe i den andre harddisken. løsning? Lenke til kommentar
mortenbruserud Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 @War Er usikker, skjekk selv i vedlegg. Er det mulig å gjøre 1TB harddisken til den primære lagringsplassen hvor alt lagres? Lenke til kommentar
War Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 (endret) Det er en snarveg ja, du burde se den. Du ga den vel en bokstav ja? Ifra en drop-down. Du kan velge den disken under installasjon av software, men skal du ha alt på den så legg inn OS på nytt, på den disken. Endret 14. august 2011 av War Lenke til kommentar
mortenbruserud Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 hm.. har OS på en SSD brikke for at det skal gå fortere, så jeg får vel bare bli vandt til å ha det sånn.. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 @War Er usikker, skjekk selv i vedlegg. Er det mulig å gjøre 1TB harddisken til den primære lagringsplassen hvor alt lagres? Du kan velge å installere til til denne disken fra nå av. Du kan også reallokere mappene for "mine dokumenter" "nedlastinger" "mine bilder" osv. osv. (som vanligvis inneholder mesteparten av de store filene uansett). Se her for videre info: http://www.techsupportalert.com/how_to_move_my_documents.htm -Stigma Lenke til kommentar
War Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Da burde man iallefall sjekke i strøminnstillinger at "slå av HHD etter 20 min " er satt til 0m. Ellers blir det laggete om den må spinne opp disken. Lenke til kommentar
madifax Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 (endret) ga navn til min nye harddisk nå IKKEHAER bra post Endret 17. august 2011 av madifax Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå