m4rkus94 Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Hei, jeg lurte på hva konsekvensene er hvis noen under 18 har med seg en flaske sprit på hjem fra ferie? Eneste mulighet for å bli tatt er vel om du blir stoppet i kontroll på flyplassen i norge? Vil flasken bli tatt og man får bot? får man prikk på rullebladet for det? takk for svar Dette er ikke noe jeg selv skal gjøre, men noen kompiser av meg diskuterte dette, og ingen fant ut svaret! Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Fratatt alkoholen og bot ja. http://www.nettavisen.no/okonomi/privat/article637316.ece Artikken er litt gammel så regner med at bøtene har gått opp endel. Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Det vanlege er inndraging + bot. Ver ellers OBS på at ved inndraging vert ALT du har kjøpt i utlandet inndrege, av di du då har tapt rett til å innføra noko som helst, og den vanlege kvoten på 3000/6000 kr. Ellers finst det heimel for båe å melda til politi, melda til barnevern og konfiskera pass, men inkje av dette vert nytta til vanleg. Likevel: Er tollaren ivrig NOK i tenesta, så... Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Om det blir straffesak ut av det så er en populær straff for mindreårige å gi noen års utsettelse for når du kan ta sertifikat. Med noe på rullebladet vil du få problemer med å reise både til USA og til Australia. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå