Gå til innhold

Mitt værste mareritt.

Anbefalte innlegg

Jeg foreslår at alle med svakt hjærte eller personer som er ekstremet glad i pc'n sin klikker seg ut herfra.

Jeg satt med pc'n min inne med en kompiss, han skulle drikke så om han skulle kjøre meg hjem så måtte det skje før han tok fatt på flaska.

Men det reinet så jævelig ute.. så jeg spurte om vi kunne vente litt.. joda, ok det. Så ventet vi og ventet... og ventet.. ENDELIG! Litt opplett! Han sprang ned og rygget bilen opp oppkjørselen og jeg kastet jakken over skjermen og fikk såtte den inn i bilen. Sprang opp og hentet pc'n og satte den inn i bilen. Ahh tenkte jeg.. Del en unnagjort.. Er "bare" og bære den opp de få trappene til huset mitt. Joda dette skulle gå som en drøm.. Selv om det hadde begynt og reine litt mer.

Når vi kom frem til der jeg bor gikk jeg ut av bilen.. la jakka over pc'n og løftet den opp.. I det jeg gjorde dette falt jakken ned og bak sete på bilen, ****** tenkte jeg, gidder ikke ta den opp igjenn. Så jeg tok ett godt tak rundt pc'n min som veier ca 25 kg grunnet jeg bruker dette kabinett http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...13&GrpID=2&s=pl . Og siden det da regnet litt mer enn da vi først satt oss i bilen + at jeg ikke hadde noe jakke til og beskytte pc'n med. så sprang jeg opp mot døren. Gikk jo greit dette.. men whops.. kjente at pc'n tok overhond.. jeg begynte og falle fremover! ******! BANG KRASJ KNUS =#)¤(=)#"(=)"#¤/(#¤ inni hellvette.. mitt "fine" kabinnett bulket og ripet opp.. Plastikken fremme er vraket og lå utover i trappen.. trappen var jo seff full av dammer. ****** i hellvette tenket jeg.. Grr!! Fikk bært pc'n i hus og kompisen min stakk inn igjenn til seg. Han var fast bestemt på at pc'n kom til og funke like fint. Men det var ikke akkurat jeg.. Satt der lenge og så på pc'n.. Bulket på side døra.. knust fremme.. *hiskt, tørke tårer* jeg snudde litt på den og hørte at det klirret godt inni der.. tok av begge "dørenne" på den ene siden (motsatte av der viften er) Hadde jeg litt problemer med og få vekk døren. Fant fort ut hvorfor når jeg så hvordan den så ut innom døra.. dne var jo helt skeiv.. bøyd mitt på.. fikk fjærner alt mulig metall skruer som hadde knåkket av osv.. pc'n så jo "grei" ut den. Men kanskje Hovedkortet hadde fått seg en brist, eller strøm forsyninga hadde fått seg en trøkk.. Fikk jo bært den opp på romme.. og satt og håpet på at den ville funket.. Og joda.. funker nokså bra den :) Sitter på den no.. Men 120 gigaen min finner den ikke lenger.. Og når jeg satt i tastatur og musa så mener jeg på at det "lynte" inni pc'n.. dvs.. det lyste litt opp bakpå der.. men sikkert noe jeg innbiller meg..

Sitter her no.. Utrolig glad for at pc'n funker.. Og litt glad får at det ikke var skjermen jeg hadde mellom henna.. Au au.. har faktisk låkt her og der og.. Trynet skikkelig! Huff.. Håper ALT er ok med hardwaren noda.. kabinette er jo ikke ut.. Får kjøpe ett nytt.. Vel... huff.. blah.. Kjipe greier..

:evil:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvis du ikke mista noe mer enn en hd så bør du være lettet.

Se og på den positive siden.

DU må kjøpe nytt kabinett og det blir forhåpentligvis ikke et som ALLE har.

Enig der.. skal prøve og få fikset HD'n.. Og kabinettet kjøpt jeg før alle hadde det. Før komplett fikk det inn :):p hrmf.. *furte litt* jaja.. Jeg lever hvertfall og ADSL'n funker..

Lenke til kommentar

ja.. jeg var "heldig" er vel sånn mamma kaller "hell i uhell" ..

Som noen av dere vet (0,0001%) så skulle pappa ta med seg en gammel pentium pc til meg idag :) Det gjorde han og jeg skal legge inn linux på den.. må bare ned i bilen og hente.. Pappa sa at e måtte gå ned og hente den snart.. å tror dere ikke mamma sa: Må ikke dette i trappa noda. Så ledde ho en :evil: latter.. er ikke noe og le av.. jeg har indre smerter.. og ytre.. *rystet*

Lenke til kommentar

hjertet mitt banker fremdeles (det kan jo ha noe med at alias og 24 har pumpet opp spenningen tidligere, men du skrev så levende at jeg fikk medfølelse *snufs*....

men det var da happy ending i alle fall......

Kunne vært værre enn et chieftech kabinett.....

Hadde det vært mitt ( http://www.nerdvika.net/~magnus/le_box/Casemod-001.jpg og http://www.nerdvika.net/~magnus/le_box/Casemod-003.jpg ) så tror jeg at jeg ville hatt psykiske problemer etterpå....Gud hvor mange timer jeg har lagt ned i det kabinettet :woot:

Lenke til kommentar

ja, siden at du tror at USB porten din har gått så ville jeg kjøpt nytt kabinett, ny disk, og nytt HK å heller flytta over CPU`en over på det nye HK`et.

litt rar historie egnetlig. men kunne ikke tenke meg å se det kabinette ditt etter at du tryna.

Lenke til kommentar
ja, siden at du tror at USB porten din har gått så ville jeg kjøpt nytt kabinett, ny disk, og nytt HK å heller flytta over CPU`en over på det nye HK`et.

litt rar historie egnetlig. men kunne ikke tenke meg å se det kabinette ditt etter at du tryna.

hva med å kjøpe et usb-pci kort istedet?

Lenke til kommentar

No begynner ting og bli bra her.. Hd'n fiksa jeg.. var bare at den ikke fikk strøm .. USB porten aner jeg ikke hva feilte.. funket ikke.. den ene funket.. men digitalt kameraet var lilla :p

Etter en rebot og litt sjekking inni pc'n funka det meste.. men så blei skjermen svart.. og kom på igjenn (strømen gikk ikke av) skjønte ikke noe jeg.. blei litt redd.. hmm.. så snakket jeg videre på irc osv.. så blei det svart.. heilt svart.. kastet meg over pc'n og slo den av.. åpner opp.. WOW! Kjøle ribba på mitt GForce 4 TI4200 kort hadde dåtte av.. au da..

En sånn "skru aktig" sak hadde dåtte ut.. men fikk pressa inn igjenn.. tror den skal holde seg der no.. Pc'n har hvertfall fått seg en SKIKKELIG smell.. men ser ut som om det gikk bra med all Hardwaren.. Meg selv derimot.. blåkuler her og der.. litt flau over hendelsen.. litt morsom da.. og tenkte tilbake på.. sikkert arti og se på.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...