Petterboy95 Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 hei hva gjør jeg vist jeg skal kjøre til hytta å eneste vei for å komme dit er en E6 : S dette kan bli et problem Lenke til kommentar
Koonlani Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Hvis du kjører racing og har trimma mopeden kan du satse på at ingen legger merke til dette og gjør noe med det Lenke til kommentar
Hightow3r Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Så lenge det ikke er skiltet motorveg eller motortrafikkveg burde da det gå bra? 1 Lenke til kommentar
Petterboy95 Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 Så lenge det ikke er skiltet motorveg eller motortrafikkveg burde da det gå bra? e6 er motortrafikkveg da :L men hørt noe om at så lenge det ikke er noen andre muligheter så går det .. men kan være bare tull det IKKJE BRA Lenke til kommentar
Koonlani Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Så lenge det ikke er skiltet motorveg eller motortrafikkveg burde da det gå bra? e6 er motortrafikkveg da :L men hørt noe om at så lenge det ikke er noen andre muligheter så går det .. Da tar du å ringer statens vegvesen i morgen så får du sikkert svar. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 men hørt noe om at så lenge det ikke er noen andre muligheter så går det .. Det går fysisk sett ja, men moped er som kjent ulovlig på motorvei. Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 men hørt noe om at så lenge det ikke er noen andre muligheter så går det .. men kan være bare tull det Det ER berre tull og. På motorveg/motortrafikkveg har ein moped ikkje lov å vera - punktum. Det har noko å gjera med at han øydelegg trafikkflyten her, og det har noko med at føraren vert utsett for for mykje risiko her. Alt frå fartsnivå til vinddrag. Du finn ALLTID ein veg utanfor motorvegen. Studer kartet SKIKKELEG . Lenke til kommentar
Smeltelim Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Så lenge det ikke er klasse a motorvei kan du kjøre der, men storparten av E6 er vel det. Kjørte på E6 opp skullerud dumpa ved lambertseter/mortensrud da jeg tok mopedlappen for mange år siden. skumle greier! Merkes med dette skiltet: Lenke til kommentar
Petterboy95 Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 nei gjør ikke det xD Lundamo - Lyngen-lyngheim ingen veia opp ditt Lenke til kommentar
Quote Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Det er vel mulig å kjøre omveier? Det er nok din eneste lovlige mulighet. Lenke til kommentar
Koonlani Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 nei gjør ikke det xD Lundamo - Lyngen-lyngheim ingen veia opp ditt Hvis du er ved Lundamo sør for Trondheim og skal nord opp mot Trondheim er det noen omveier. Hvertfall på kartet. Eller er jeg på bæærtur? Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 nei gjør ikke det xD Lundamo - Lyngen-lyngheim ingen veia opp ditt No er eg ikkje nett lokalkjent i området då, men etter kva mitt kart syner har du sideveg til E6 (rett vest for E6) mellom Støren og Kvål. Dessutan er vel ikkje E6 motorveg/motortrafikkveg her? 1 Lenke til kommentar
Petterboy95 Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 jo men mener at det er E6 rett utanfor der jeg skal kjøre opp til høtta Lenke til kommentar
Koonlani Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Om det ikke er lange biten ville jeg selv valgt å kjøre de metrene på E6, vel og merke på et lite trafikkert tidspunkt. Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 jo men mener at det er E6 rett utanfor der jeg skal kjøre opp til høtta Om det går ein veg frå E6 rett til ei/nokre få hytter, så er nok ikkje den biten av E6 motorveg/motortrafikkveg. Går det ein vanleg offentleg veg frå E6 og så etterpå ein privatveg til hytta, er det nok høve til å koma fram den privatvegen på anna vis enn via ein motorveg (det kan endeleg vera ein god del lengre veg, men han finst nok). Les eit godt vegkart. Og då meiner eg både "GODT vegkart" og "LES kartet" - ikkje "kasta eit blikk på kartet"! Lenke til kommentar
Petterboy95 Skrevet 16. august 2011 Forfatter Del Skrevet 16. august 2011 sjekka ut med en kompis han sa at e eneste måten å kom sæ fr A te B E6 så e det lov.. stemme herre? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Er det motorvei klasse A eller B er det ikke lov. Om du vil risikere din eget og andres sikkerhet, og finfin bot om du blir tatt, kjør i vei. Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 (endret) sjekka ut med en kompis han sa at e eneste måten å kom sæ fr A te B E6 så e det lov.. stemme herre? Nei! E6 kan godt vera lov, motorveg/motortrafikkveg er det ikkje! Endret 16. august 2011 av Atlanterhavet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå