Coffeecup Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Hei. Jeg har tenkt til å kjøpe meg bil. Kravet til bilen er at den skal gå i minimum 2 år til, uten særlige reperasjoner eller omkostninger på disse årene. Jeg har sett på en volvo v40 som jeg syns ser bra ut. Men den har gått 300 000 km. Er det dumt å forvente at den vil gå et par år til? Den er nylig EU-godkjent og selger skriver ikke noe om problemer ved bilen. Bremseskiver og bremseklosser er byttet og det er helt nye stabilisatorstag venstre og høyre. Burde kanskje nevne at det er en 2001 modell. Mener dere den har gått for langt, eller "orker" den 30-40 000 til? Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Mener dere den har gått for langt, eller "orker" den 30-40 000 til? Når ein bil er køyrd 300000 skal du ikkje lengre verta aller minste overraska om noko tek kvelden. Anten det no er girkasse, clutch, toppakning, dynamo, startmotor, vasspumpe, kjølesystem.... Og dette gjeld SJØLV om han er langkøyrt. MOTOREN har nok fått langt mindre slitasje då, truleg og girkasse og clutch, men dynamo, startmotor, vasspumpe, kjølesystem og støytdemparar er nett like slitte. Dessutan er vel etter kvart denne bilen klar for eit ikkje heilt billeg registerreimbyte nr 2? Kort og enkelt: Ein bil som er køyrt over 300000 kan reknast som renoveringsprosjekt kva tid som helst. Slett ikkje utan vidare kva gjeld motor/girkasse om han er langkøyrt, heller ikkje kva gjeld karosseri. Men kva gjeld "alt det andre". Kjøp av ein slik bil er risikosport. Det kan gå bra - og det kan verta ein VELDIG dyr bil. Og V40 er slett ikkje av dei mest slitesterka bilane. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 (endret) Har du et budsjett på 40 000 , så finnes det mye rart å velge mellom. Det finnes mye annet holdbart som ikke har 300 000 på telleren. Mazda 626 med relativt lav kilometerstand i forhold til alderen. Eid av en mann i midten av femtiårene, og nylig EU-godkjent. Et traust, men trygt bilhold. Saab 9-3 som er kjørt halvparten så langt som Volvoen. I tillegg har den servicehefte. En svært solid, trafikksikker, komfortabel og pålitelig bil. Disse har registerkjede, noe som varer "evig". Registerreimer må til forskjell byttes med jevne mellomrom. Nissan Primera er en pålitelig bil. Uansett hvilken bil man kjøper, gitt at det ikke er en gammel diesel-Merce, må man være forberedt på uventede utgifter. Endret 14. august 2011 av member-101642 Lenke til kommentar
Coffeecup Skrevet 15. august 2011 Forfatter Del Skrevet 15. august 2011 Ja, var jo selv litt skeptisk til at den hadde gått så langt. Men tenkte hvis jeg fikk mange svar som at Volvo er en evighetsmaskin osv, så kunne det hende jeg hadde gått for den. Gode anbefalinger ovenfor, og er veldig glad i saab, har en 900 nå, som er klar for å ta kvelden Men hadde håpt på å kunne holde meg under 30 000. Men plutselig så 40 000 bedre ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå