Gå til innhold

Treningslogg for Kjetil_90

Anbefalte innlegg

takker!

i går ble det:

5x5 110kg knebøy,

så ble det 6, 8, 10 og 5 rep med 35kg hantler i skulderpress. settet med 10 rep filmet dama, samme med det ene settet i bøy. måtte jo se ann teknikken. fant ut at jeg bøyer meg alt for langt frem, er rett og slett for stiv nederst i ryggen, så her må det tøyes! :)

kan legge ut filmene senere, skriver med mobilen nå, så det får bli når jeg kommer hjem.

skal også nevnes at jeg ikke kjører lengre med enn 90grader med alt over 30/32kg i skulderpress. men, var uansett fornøyd med 10 rep! :D

Endret av Kjetil_90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

håper jeg hadde en dårlig dag i går! 110 gikk helt greit forrige økt, men da jeg skulle kjøre 5x5 på 115 i går så sleit jeg noe helt sinnsykt! aldri pressa meg så hardt før. allerede ved 3 sett så måtte jeg avslutte settet ved løft nr 3 for å ta meg en pause på et halvt min før jeg orket å fullføre. de to siste settene gikk bedre tho.

ble 12 rep på siste sett med skulderpress tho! :D

Edit: Skulderpressen ble utført med 35kg hantler.

Knebøyen endte med:

5x5 115kg.

Så over her at det bare ble rot :tease:

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Virker som om jeg er stuck på 95kg i benkpress, 5x5 altså. Prøvde 4x5 i dag, det gikk lettere så da prøver jeg på 4x4 eller 4x5 fremover!

Skrå hantler gikk strålende tho!

8x4 reps på 40kg hantler pluss en 7.5 repper på 45kg hantler! Gikk overraskende lett! :green: Så det ble en aldri så liten pers i dag også gitt :) BW er på 77kg nå.

Lenke til kommentar

Virket som om knebøyen løsnet litt i dag!

Kanskje det var fordi jeg nå kjører med knebind, da det begynner å gå litt for tungt til at jeg kan kjøre dypt uten.

5x5 120kg :w00t: Hadde også mer å gå på, så nå fikk selvtilliten en liten boost igjen!

Da gjennstår det bare markløft på fredag, 175kg skal opp, 8 ganger! :)

Lenke til kommentar

Skal prøve å få fruen til å filme det på fredag! :)

Føler meg passe dum når jeg blir filmet på trening tho, føler det blir sånn litt som å skryte av hvor mye man løfter eller noe.

Begynner å grine om jeg ser at teknikken er ræva på filmen btw, han jeg trener med sier den er bra, men jeg vet ikke helt om han vet hva han snakker om :tease:

Lenke til kommentar

5x5 på 32kg er jo bra!

er i hver hånd ja:)

prøvde med 37.5kg i går, men jeg sliter med å få de opp. også skjønte ikke dama at hu måtte ta i når hu skulle hjelpe med å ta de opp, så jeg slet meg ut på første sett..

det skjedde en aldri så lite misforståelse. hu trodde at hu bare trengte å ta i så jeg akkurat klarte å få de opp selv..

endte med:

6 reps på 37.5kg

8 reps 35kg

8 reps 32.5kg

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=FQvM0iPhJuQ&feature=youtu.be

Som sagt, blir bare stresset når noen står å filmer meg. Så det ble en veldig merkelig/kjapp start.

Den øverste delen av ryggen var heller ikke spent skikkelig opp ser jeg her. Korsryggen er i det minste rett tho..

Gikk utrolig lett btw.. :wee:

De grønne vektene innerst er 10kg, så er det 20kg, 20kg, 10kg, 15kg, 2.5kg x2 = 175kg.

Ikke så lett å se at det er 10kg`s bak de større 15kiloene, men jeg kjørte:

140kg 5x2 så 175kg 8x1 så 140kg 5x2, så 15 og 2.5kg platene ble satt utenfor bare for det ene settet, om dere skjønner :)

Endret av Kjetil_90
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dude, pass på nakken din!! Du har ekstrem svai i nakken under løftet. Ikke bra i det hele tatt. Prøv å ha hodet mer nøytralt. I.e. ikke se rett frem men ca 5m rett frem for deg. Og som du sier selv, få med deg spennet i øvre rygg. Du har veldig innoverroterte skuldre under løftet, press de mer ut (google: external rotation shoulder mobilisation, f.eks.).

Siste: Setter du ikke vekta død imellom hvert sett?

Jævlig sterk, da. :p Mirin'

Lenke til kommentar

Njaa. Når jeg kjører 5x5 så blir det så mange sett at jeg ikke orker å sette vekta død mellom alle løftene :tease:

Oi, ja. Ser det nå, nakken så noe rar ut gitt. Spennet manglet rett og slett på grunn av stress og av at beltet var litt løst, var så utroolig kvalm på trening i dag :huh: Merket under løftene at jeg var litt for slapp i overkroppen..

Jaja, fikk hvertfall bevist det :tease: Men som alltid, teknikken kan/må bli bedre!

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Mellomstor uppdate fra 2012/starten av 2013!!

Da har jeg bestemt meg for å prøve en "få sixpack på 2 uker" konkuranse med meg selv.

Dette skal jeg klare å gjennomføre! (min gjennomføringsevne av ting jeg sier jeg skal gjøre på dette forumet er lav!! SKJERPINGS KJETIL!)

Har tatt "før" bilder nå, mulig jeg legger de ut etterhver, hvis ikke så tar jeg å legger ut alt på en gang lørdag om 2 uker.

Har ikke tenkt å deffe noe særlig før nærmere mars/april/mai, men jeg skal bare ta en liten test, for å sjekke hvor kontroll jeg har over magefettet mitt.

Fett % er jeg usikker på, men jeg har gått opp 1-2 kg de siste ukene, men føler at jeg har gått ned i fett %. (ser tynnere ut, veier mer :w00t: )

Referat fra 2012:

2012 var et personlig helvette for meg når det kommer til trening..

Startet året i fjor med å kvitte meg med mange kg.

Veide 90 kg på starten av januar 2012 og da jeg kom til juni var jeg nede i 74kg (var helt nede i 72kg i august).

Men her sluttet også all fremgang/treningsglede.

-Fra januar - Mai/Juni slet jeg veldig med vondt kne, noe som satte en stopper for knebøyen min.

-Da jeg forstuet beinet i en liten mosh-pit på Hove festivalen, førte det til at knebøy/beinpress trening stoppet enda mer opp.

Tok meg hverken fri fra jobb eller trening selv om beinet var ødelagt, så jeg tvingte meg igjennom dagene med halting og støttebandasjer, det tok nesten 2 mnd før benet ble sånn passe bra igjen.

-Sånn ca da beinet ble bedre begynte jeg å få utrolig vondt i skuldrene etter overdreven skulderpress, trente vel overkroppen litt vel mye, da det sjelden ble beinøkter..

-Da jeg endelig kunne kjøre knebøy igjen så var jeg så stiv i leddene at jeg kompanserte med å lene meg alt for mye frem i bunnen av løftene, noe som da såklart resulterte i en helt vanvittig vond rygg.

Dette ødela da all fremgang i markløft og knebøy (litt etter den videoen over her ble postet).

-Rett etter dette tok også nakken kvelden, da jeg enten strakk den under markløft (grunnen til det ser man på videoen over her :tease: ) - eller overdreven strekk i nakken under skulderpress.

Så da ble det kiropraktor og rolig trening i en liten periode.

I det lange og hele så ble det null økning i styrke, null økning i muskelmasse, generelt null økning i selvtillit det siste halvåret av 2012.

Så med engang alle deler av kroppen var sånn ca 100% bra tok jeg å kjørte en masiv deload på alle baseøvelser samt roing, nedtrekk, lårcurls og leg extensions.

Har bestemt meg for å være veldig forsiktig i år, selv om ryggen faktisk fikk seg en kjempesmell etter knebøy på onsdag, men etter 2 dager hjemme fra jobb så er den nesten bra igjen så jeg håper dette var en forbigående greie (frykter det værste tho :hrm: )

Har også begynt å legge igjen egoet hjemme, da det alltid får meg til å pushe meg hardere enn jeg burde.

Den eneste "sjansen" jeg har tatt i år er:

Dips:

10x1 + 10kg

10x1 + 20kg

10x2 + 40kg

De siste 2 settene reiv godt i brystet, men skuldrene er hvertfall friske og fine etter i går :tease:

Jaja, dette ble da et langt og rotete innlegg som ingen kommer til å lese, men mye av grunnen til at jeg har logget ustrukturert den siste tiden er på grunn av alle de jævla småskadene som har ødelagt for meg.

Kjedelig å logge når man stadig må bytte ut øvelser for å kompansere for skader.

May 2013 be a good year for me! :thumbup:

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...