Gå til innhold

Vil begynne å trene, men er ikke sikker hvor jeg bør begynne

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er da 17 år gammel, rundt 182cm høy og veier 65,5 kg, så jeg er nokså tynn. Men nå vil jeg komme i bedre form, jeg vil ikke bli bodybuilder eller noe, men jeg vil heller ikke forbli like tynn, og bare få en sixpack.

Målet er å bli større og sterkere, ikke muskelbunt, men vel trent og vel bygd.

Men jeg har NULL peiling på hvor jeg burde begynne, hva jeg burde gjøre og hvordan jeg burde spise..

Jeg tenker hvertfall jogging annenhver dag og andre øvelser jeg tenker jeg muligens kan gjøre i tillegg inkluderer;

Pull-ups, Push-ups, Sit-ups og Planken.

Og burde jeg bare spise alt jeg kommer over? :p

Håper det er noen som kan hjelpe meg litt her.

Endret av handerrre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første spørsmål: Er du villig til å melde deg inn på et treningsstudio?

Nei, har vært på treningsstudio før, men fant ut at det ikke er noe for meg av flere grunner.

Jeg har dog vanlige vekter, en benk og vektstang selv, men vet ikke om jeg vil drive med mesteparten av treningen med dette, ettersom jeg ikke vil bli muskelbunt. Men samtidig vet jeg ikke hva som skal til. :p

Begynn å gå langrenn.

Tror jeg står over. :p

Lenke til kommentar

Vil du bli større og sterkere så er styrketrening den raskeste måten å oppnå det på.

Hva burde jeg ha med av øvelser? Og hvor ofte burde de gjøres?

Du må også spise slik at du går opp i vekt.

Må jeg sette opp en diett, eller handler det bare om å spise alt jeg kommer over?

Lenke til kommentar

Les veiledning for nybegynnere for treningsprogram.

Kommer litt an på. Hvis du har lite fett på kroppen, og ikke legger på deg lett kan du spise alt du kommer over og komme unna med det. Det er ikke så sunt, men det fungerer. Er du en som lett legger på deg fett så bør du være mer strikt med kostholdet. Noen slipper unna med mer mat, sånn er det bare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...