eriknor Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Bildet som ble lagt inn kl. 18.10 var bilde nr 52 i løpet av siste 24 timer. Til tross for dystre spådommer, ser vi altså en økende aktivitet. Bravo! Det er jaggu lenge siden det ble lagt inn så mange bilder på gamle Digit. Tilsammenligning er det på Bildekritikken på Foto.no lagt inn 16 bilder. 2 Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Bildet som ble lagt inn kl. 18.10 var bilde nr 52 i løpet av siste 24 timer. Til tross for dystre spådommer, ser vi altså en økende aktivitet. Bravo! Det er jaggu lenge siden det ble lagt inn så mange bilder på gamle Digit. Tilsammenligning er det på Bildekritikken på Foto.no lagt inn 16 bilder. Liker utviklingen ja! Heia digit! 1 Lenke til kommentar
RAK-foto Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Bildet som ble lagt inn kl. 18.10 var bilde nr 52 i løpet av siste 24 timer. Til tross for dystre spådommer, ser vi altså en økende aktivitet. Bravo! Det er jaggu lenge siden det ble lagt inn så mange bilder på gamle Digit. Tilsammenligning er det på Bildekritikken på Foto.no lagt inn 16 bilder. Liker utviklingen ja! Heia digit! Hei Nå er vi oppe i 54 bilder de siste 24 timer ------ Kjempebra Stå på!!! RAK-foto 1 Lenke til kommentar
Tor r Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Bildet som ble lagt inn kl. 18.10 var bilde nr 52 i løpet av siste 24 timer. Til tross for dystre spådommer, ser vi altså en økende aktivitet. Bravo! Det er jaggu lenge siden det ble lagt inn så mange bilder på gamle Digit. Tilsammenligning er det på Bildekritikken på Foto.no lagt inn 16 bilder. Ja det er bare og stå på,det er siden 23:19 lørdag utført 277 tilbakemeldinger synest det og må være bra.det er ca 12 i timen,har av andre årsaker selv ikke vert så aktiv i dag. Klart dette går seg til 1 Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Klar forbedring av antall innlagte bilder ja, veldig positivt å registere. Antallet som kommenterer følger dessverre ikke etter, på førstesiden min nå (32 bilder) er det lagt inn bare rundt 100 kommentarer, altså rundt 3 pr bilde. Enda mer bekymringsverdig er det at disse kommentarene stort sett er lagt inn av de samme 3-4-5 brukerne. Jeg ser stort sett bare kommentarer fra den trofaste gamle digit-gjengen, veldig få nye. Håper flere også vil ta opp kommenteringen etter hvert, tror man fort vil merke at uten å gi kommentarer vil man få lite kommentarer også. Lenke til kommentar
wasco Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Jeg har vært borte fra Digit et par dager, og synes det er hyggelig å komme tilbake til en så oppløftende nyhet Sammtidig er det, som Jan R Halvorsen påpeker, påfallende å legge merke til at det stort sett er de gamle ringrevene fra Gamle Digit som kommenterer. Men med en så stor mengde bilder, begynner det å by på visse utfordringer med tanke på kommenteringen. Jeg har som oftes prøvd å komme med en liten kommentar til de fleste bildene her inne. Men jeg merker nå at jeg begynner å bli mer og mer sellektiv. Jeg har etter hvert merket meg noen som virkelig ønsker litt mer grundige tilbakemeldinger, og disse prøver jeg å gi litt mer analytiske kommentarer. Så har vi de som legger ut flotte bilder, som jeg egentlig ikke har så mye mer å si om. Disse kan jeg gjærne gi en kort "skryte kommentar" Disse kommentarene forventer jeg ikke å få noe svar på, så det er greit. Til slutt har vi de som legger ut middel gode bilder, og som jeg har prøvd å kommentere. Noen av disse gir ingen respons på kommentarene mine, og de faller etter hvert ut av listen over de jeg ønsker å kommentere. Ja, ja - slik går no' dagan 2 Lenke til kommentar
Karl-Ivar Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Jeg tror at det er altfor tidlig å applaudere for noe som helst. Lite er på plass og utprøvd. Men det kan ha sin virkning å juble før kampen!! Lenke til kommentar
Terje Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Dette lover godt, og gir inspirasjon for videre arbeid for oss som utvikler digit.no Lenke til kommentar
kaian Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Sammtidig er det, som Jan R Halvorsen påpeker, påfallende å legge merke til at det stort sett er de gamle ringrevene fra Gamle Digit som kommenterer. Jeg kan for egen del si at jeg kommer på banen ganske fort når evalueringskodene kommer på plass. Forvent dog ikke en stri strøm av tilbakemeldinger, jeg synes det er ekstremt krevende å kommentere skikkelig på bilder, men jeg melder meg i hvertfall på igjen. Forhåpentlig kommer jeg snart i gang igjen med å ta og legge ut bilder også... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Dette lover godt, og gir inspirasjon for videre arbeid for oss som utvikler digit.no Digit-folket er akkurat som akam-folket. Folk flest er fornuftige, men innimellom er det både whinere og nisser. Fler whinere enn nisser, heldigvis. Og heldigvis er begge deler i stort mindretall. Begge steder. Synes dere gjør en topp jobb, jeg! 2 Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 15. august 2011 Forfatter Del Skrevet 15. august 2011 Dette lover godt, og gir inspirasjon for videre arbeid for oss som utvikler digit.no Digit-folket er akkurat som akam-folket. Folk flest er fornuftige, men innimellom er det både whinere og nisser. Fler whinere enn nisser, heldigvis. Og heldigvis er begge deler i stort mindretall. Begge steder. Synes dere gjør en topp jobb, jeg! Har du vunnet eller tapt diskusjonen da, når du kaller andre debatanter for nisser? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Har du vunnet eller tapt diskusjonen da, når du kaller andre debatanter for nisser? "Kommentert" diskusjonen. Flere diskusjoner jeg ikke har deltatt i. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Jeg er litt usikker på hvorfor det er så viktig med mange bilder. Kanskje er det bra med færre...? Og når dere først skal sammenligne dere med foto.no, også noe jeg ikke helt forstår grunnen til; det er riktig med litt under 20 bilder på bildekritikken, men samtidig er det lagt ut nesten 300 bilder på bildegalleriet, og jeg syns kanskje Digit minner mest om bildegalleriet på foto.no... Totalt litt over 300 bilder på foto.no altså. Men det jo heller ikke så veldig viktig... :-) Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 15. august 2011 Forfatter Del Skrevet 15. august 2011 Jeg er litt usikker på hvorfor det er så viktig med mange bilder. Kanskje er det bra med færre...? Og når dere først skal sammenligne dere med foto.no, også noe jeg ikke helt forstår grunnen til; det er riktig med litt under 20 bilder på bildekritikken, men samtidig er det lagt ut nesten 300 bilder på bildegalleriet, og jeg syns kanskje Digit minner mest om bildegalleriet på foto.no... Totalt litt over 300 bilder på foto.no altså. Men det jo heller ikke så veldig viktig... :-) Det er jo et poeng det med antall bilder, men så lenge det står komersielle interesser bak, regner jeg med at det viktig med et visst aktivitetsnivå. Bildekritikken er faktisk ment som et sted hvor man skal drive bildekritikk, det gjelder vel både Digit.no og Foto.no. Når du synes det ligner på Bildegalleriet, har det kanskje med type kommentarer/tilbakemeldinger å gjøre. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Foto.no er jo den store gorillaen i klassen, så vi kan ikke regne med at vi blir like store. Men det er viktig at vi får stor nok kritisk masse til at digit.no holdes i live. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Foto.no er jo den store gorillaen i klassen, så vi kan ikke regne med at vi blir like store. Men det er viktig at vi får stor nok kritisk masse til at digit.no holdes i live. Har ingen problemer med å forstå det, men kritisk masse i forhold til hva? Noe av det foto.no opplever kritikk mot er at det legges ut alt for mange bilder. Faktisk såpass mange at det som opprinnelig må har vært hensikten, at fotografer skal få kommentarer på sine bilder, ikke lenger oppnås fordi bildemassen blir for stor. Så kanskje det heller skulle være et mål for digit å være litt anderledes enn sin(e) konkurrent(er). Begrense antall bilder slik at de som legger ut faktisk får kommentarer på sine bilder. Og at man gjennom det faktisk oppnår kritisk masse, som i denne sammenheng da kanskje vil være at antall brukere faktisk ØKER selv om antall bilder REDUSERES... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Har ingen problemer med å forstå det, men kritisk masse i forhold til hva? Noe av det foto.no opplever kritikk mot er at det legges ut alt for mange bilder. Faktisk såpass mange at det som opprinnelig må har vært hensikten, at fotografer skal få kommentarer på sine bilder, ikke lenger oppnås fordi bildemassen blir for stor. Nå har jo foto.no skilt bildekritikken fra galleriet; jeg er usikker på om ca 20. bilder i kritikkdelen er for mye. Ser heller ikke problemet at det er mange bilder og stor trafikk i galleriet. Tror heller at det bare fører til at man får forskjellige grupper med likesinnnede som kan ko-eksistere. Så kanskje det heller skulle være et mål for digit å være litt anderledes enn sin(e) konkurrent(er). Begrense antall bilder slik at de som legger ut faktisk får kommentarer på sine bilder. Og at man gjennom det faktisk oppnår kritisk masse, som i denne sammenheng da kanskje vil være at antall brukere faktisk ØKER selv om antall bilder REDUSERES... Kanksje, kanskje ikke. Hvis ikke de klarer det på foto.no, så lurer jeg på hvorfor digit.no skal klare det. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Hehe...for all del, kjør på med fokus på mange bilder. Kanskje dere etter hvert kan bli en kopi av foto.no...:-) Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 15. august 2011 Forfatter Del Skrevet 15. august 2011 Hehe...for all del, kjør på med fokus på mange bilder. Kanskje dere etter hvert kan bli en kopi av foto.no...:-) Kan ikke forstå at mange bilder i seg selv er noe problem. Jeg vet imidlertid at det har vært diskutert å begrense hvor mange bilder hver enkelt kan legge inn for om mulig å øke kvaliteten på det som legges inn. Det kan selvfølgelig være steg å ta fremover i tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg