Gå til innhold

[Løst] Klarte å knekke ny fiskestang.

Labelle

Anbefalte innlegg

Hei..

Var uheldig å knekke min nye beast master stang fra Shimano. Stanga er delt inn i 4 deler og den ble knekt i midten på den øverste delen.

Jeg lurer på om dette går ann å fikse eller eventuelt kjøpte 1 ny del uten å kjøpe ny stang :cry:

Endret av Megalomania
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo høre med de i butikken der du kjøpte stangen. Kan være at de kan erstatte delen gratis (om skaden oppsto under kast og ikke at du tråkket på den eller noe) eller de kan bestille den ødelagte delen for en billig penge. Favoritt stangen min er også en Beastmaster og det skal faktisk litt til for å knekke en under vanlig bruk.

Tror ikke det er mulig i det hele tatt å fikse en knekt del så blir nok ny del om du må betale eller får gratis. :)

Lenke til kommentar

Hei

Jeg hadde samme opplevelse med en 7-delt Beastmaster - kjøpt på Skitt Fiske. Der skulle de ha nærmere halve prisen for bare én del, men jeg ringte importøren (Elbe 67 16 74 00) og fikk en ny stangdel til mye lavere pris direkte. Lykke til!

Oja sier du det? Hvor mye skulle de ha? sparte du mye.

har vært nede på butikken og sagt ifra. men kjenner jeg personen rett har han garantert ikke bestilt den siden han er så treig.

Lenke til kommentar

Føler med deg trådstarter, det må være utrolig kjipt :(

En kompis av meg hadde også ei 4-delt stang og knakk tuppen da han sklei på noen berg eller noe.

Stanga kosta rundt 1500,- ny og jeg mener han sa de skulle ha rundt 600 spenn for bare en del. Det er jo helt latterlig, nesten bedre å bare kjøpe ei ny stang da og ha den gamle som "dele reserve". Han kjøpte hvertfall ei ny, men tror det var ei anna stang.

Mulig du har mer hell om du kontakter leverandør direkte som nevnt over. Lykke til!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Reparere ei fiskestang er ikke vanskelig, har gjort det flera ganger. Du tar et sylinderformet hardt stykke av noe slag, pass på at det har omtrent samme dimensjon som "hullet" der stanga har brekt. Noe i metall funker bra, for eksempel stål. Et solid trestykke funker sikkert også.

Sett inn halve stykket i stanga, og sett den andra halvparten av stanga over denne. Lim.

Stanga blir så god som ny igjen :)

Lenke til kommentar

Så god som ny ville eg ikke kalt det. Med den metoden du beskriver så forandrer det aksjonen helt til stangen. Regner med stangen blir stivere enn det som er meningen. Er det tunge sjøstenger til vanlig slukdenging så har det vel ikke så mye å si men til lettere og delikat fiske blir det vel jalla. Er en grunn til at "alle" får tak i ny del istedenfor.

Har selv nettop knekt midterste delen av min 3delte fluestang og nå har eg vist den til forhandleren min og ny del er bestilt. :) skulle eg ha reparert denne delen slik som du beskriver så spørs det kordan kaste egenskapene hadde blitt og dessuten tyngre stang. :S

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har før knekt stenger ,og har bare godord å si om importørene.

Butikkene blir for dyre.

Jeg knakk engang ei Tica 4 delt stang,og da den modellen ikke lengre var på lager,ja da fikk jeg kjøpe ei ny stang for 150kr(den kostet 900 i butikk).

Knakk også ei fiskestang fra Abu da jeg kastet,de sendte ny del med engang,butikken skulle ha 950kr for delen(de sa at slikt ikke gikk på garantien,en mail til Abu løste alt til min fordel).

Går aldri lengre til enkelte butikker når det gjelder slike saker lengre,importører er enklere å forholde seg til en folk uten kompetanse i en butikk.

Men finnes mange dyktige butikker også,blant annet en lokal liten butikk som bare skrudde en skrue av ei utstillingsnelle,da jeg hadde vært så heldig å miste en skrue på snella som jeg kjøpte der ei uke før,så bestilte de delen til seg selv.

-Det kaller jeg service

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...