NeEeO Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 (endret) Hallo, jeg har en Acer Aspire 5738ZG, når jeg ser på filmer hører noen ganger krasje lyd + filmen hakker litt. Hakker ikke veldig men sånn at du kan se at den blir litt forsen. Noen ganger hakker den litt mer andre ganger lite. Med krasje lyder mener jeg den lyden man hører da man akkuratt skal til å få opp bluescreen. Jeg har Windows 7, har reinstallert operativsystemet mange ganger. Installerte for noen uker siden en driver. jeg aner ikke hva som er grunnen. skal ikke denne pcen tåle filmer som f.eks Shutter island, hrry potter..osv? EDIT: Bruker VLC media player. Endret 14. august 2011 av Noreply Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Alternativ 1: harddisken begynner å ta kvelden og derfor kommer det en klikkelyd når disken resetter seg for å prøve å lese data på ny. Tiltak: bytte harddsik. Alternativ 2: Harddisken går i strømsparemodus og slår seg av, bruker derfor litt tid på å spinne opp og resette lesehodet (klikkelyd) som igjen gir litt lagg fordi VLC må vente på data fra filmfilen. Tiltak: endre strømsparingen på disken (Sette den til av den aldri skal slå seg av, eller øke tiden før den slår seg av under avanserte strømsparealternativer). hjelper ikke det; last ned quiet hdd: http://sites.google.com/site/quiethdd/ og slå av den innebygde strømsparingen i disken, er et kjent problem på WD disker diskens egen strømsparing gir lag blant annet. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 (endret) Alternativ 1: harddisken begynner å ta kvelden og derfor kommer det en klikkelyd når disken resetter seg for å prøve å lese data på ny. Tiltak: bytte harddsik. Alternativ 2: Harddisken går i strømsparemodus og slår seg av, bruker derfor litt tid på å spinne opp og resette lesehodet (klikkelyd) som igjen gir litt lagg fordi VLC må vente på data fra filmfilen. Tiltak: endre strømsparingen på disken (Sette den til av den aldri skal slå seg av, eller øke tiden før den slår seg av under avanserte strømsparealternativer). hjelper ikke det; last ned quiet hdd: http://sites.google.com/site/quiethdd/ og slå av den innebygde strømsparingen i disken, er et kjent problem på WD disker diskens egen strømsparing gir lag blant annet. hvorfor dør den snart? ?? jeg kjøpte pcen for kun 1 til 2 år sida, og nå tar harddisken natta ????? Du kødder? jeg trudde det var noe med memory.., hvordan kan jeg hin dre dette? jeg skjønte ikke helt strømsparings greia.. Btteriet mitt er allerede herpa, kan ikke ha pcen uten lader i mer enn 25-30 min. EDIT: HVOR MYE koster en harddisk? Endret 14. august 2011 av Noreply Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 Low battery lvl : ikke plugget inn = 29% plugget inn = 10% Reserve battery plugget inn = 7% (ikke maks) ikke plugget inn = 7% (ikke maks) Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 (endret) noen ganger går internett brosern litt tregt oxo, når jeg skal scrolle eller trykke på en annen fane..pcen bare fryser i noen sekunder. EDIT: Fikk opp noe sånt som at 2 tester hadde blitt "succeded" . når jeg kjorte det programmet..har ikke prøvd det du sa jeg skulle gjøre med batteriet . forsto ikke helt. Endret 14. august 2011 av Noreply Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå