idamariex Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Hei! Håper noen kan hjelpe meg litt med å velge kamera. Det skal være en konfirmasjonsgave til søsteren min, og max pris er 3000 kr. Hun er ikke veldig fotointeressert, så kameraet trenger ikke å være så avansert, men det er en fordel om kameraet tar gode bilder på de automatiske innstillingene. I tilegg vil ha et kamera som også kan filme i god kvalitet. Jeg har undersøkt litt og kommet til at kanskje panasonic lumix tz20 eller sony dsc hx9v kan være gode alternativer, men synes det er vanskelig å finne noe oppdatert informasjon om dette. Håper noen kan hjelpe meg. Er det noe mer jeg bør kjøpe sammen med kamera? Følger minnebrikke med eller må jeg kjøpe dette, hvilken størrelser lønner seg da i tilfellet. Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Har selv Sony DSC-WX9. Kan filme i "blue ray" kvalitet. Har greie autofunksjoner. Enkelt i bruk. Kan også ta "3D" bilder.. 1999 kr på elkjøp. Lenke til kommentar
idamariex Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 Hei og tusen takk for svar! Hva er hovedforskjellen på hx9v og wx9 da? Tror du at wx9 er et godt kjøp, eller burde jeg velge den litt dyrere modellen? Setter pris på all hjelp, syns det er veldig vanskelig å finne så mye om dette på nett Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 WX9 er et kompaktkamera, som er nesten halv størrelse og halv vekt av det andre. Mye av de samme spesifikasjonene, men det andre har 16X zoom, mens WX9 har 5X Zoom. Det er også dobbelt så lang batteritid på det store kameraet. WX9 er hendig og grei størrelse Er det behov for kraftig zoom, og veldig lang batteritid, så er det store kameraet greit. Lenke til kommentar
Blu-Boss Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Har selv Sony DSC-WX9. Jeg også Noen tips til gode innstillinger på kameraet? Spesielt video synes jeg blir veldig uskarpt ved bevegelse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå