Gå til innhold

FRAPS, stuttering

Anbefalte innlegg

Heisann

Ser det er postet en del forskjellige tråder her angående FRAPS og fps drop. Har forstått nå at FRAPS suger kraft ut av pcen og at en stor performance drop er forventet når man recorder. Men uansett hva jeg gjør så fryser bildet i underkant av et sekund omtrent hvert 5 sekund noe som gjør det umulig å spille. Har prøvde 30, 50 og 60fps på både full og halfsize. Har prøvd alle de 4 forskjellige HDD jeg har (ingen ssd) men ingen forskjell. Spiller med laveste innstillinger ingame (BFBC2) og har prøvd 1920*1080 (native) men også 1280*720 på alle de overnevnte fpsene. Fortsatt no luck.

Uten recording kjører jeg 120fps på laveste innstillinger. Har også prøvd med vsync enabled og den holder seg stabilt på 60fps hele tiden. Prøvde da og sette FRAPS til og recorde på 60fps men fikk akkurat samme stuttering problem.

Syns det er veldig rart at jeg får slike problemer. Hadde skjønt det om jeg fikk lavere fps, men den holder seg jo på rundt 50fps som er akseptabelt, er bare den stutteringen når den faller ned på under 10fps i et lite sekund.

i5 750 @ 4ghz

gtx 460 1gb oc

4gb ram

Forskjellige hdd'er på 7200rpm.

Spesifikasjonene mine burde vel være nok til å kunne recorde på hvertfall absolutt laveste innstillinger...?

EDIT: Har kjøpt FRAPS, så er fullversjonen. Den er også oppdatert til siste versjon.

Endret av siindre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med du har OS og spill installert på samme HDD, mens FRAPS peker til et seperat HDD for å ta opp på ja?

Hvis ja, så er det godt mulig at dine HDD er kraftig fragmentert. Kjør en defragment, se om det hjelper.

Om det ikke hjelper, så kan jeg anbefale Playclaw, som IMO er langt bedre enn FRAPS. Dessverre så sliter de med et lyd sync bug, men ikke alle er utsatt.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

OS/spill på en hdd og fraps lagrer til en annen i utgangspunktet ja. Har tre rene lagringshdd av variende hastigheter, det vil si to nye wd black disker som burde være raske nok. Men har også prøvd den siste lagringsdisken min, wd green som er tregere og til slutt har jeg prøvd c disken min. Alle diskene gir nøyaktig samme resultat og framerates uansett hvilke innstillinger jeg setter i FRAPS. Og det er det som forvirrer meg.

Godt forslag angående defragmentering, skal teste det ut. Det impliserer derimot at det gjelder alle hdd'ene mine, men det er jo ikke umulig. Skal hvertfall prøve det, takk for forslaget :)

Hvis det svikter meg skal jeg teste ut det programmet du forslo, takk for hjelpen :)

Er det noen her som recorder BC2 problemfritt med lignende hardware som meg? Gjerne interessert i å høre hvilke settings i fraps og ingame dere bruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...