iPlay Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Ja, det er 20% rabatt på elkjøp, blant annet gjelder tilbudet bærbare datamaskiner, så jeg driver og tar en titt. Har hørt at Toshiba er gode produsenter, og kom over denne: Toshiba Satellite P750 Positive ting som jeg ser: Hybriddisk, kraftig prosessor, OK skjermkort. Mye RAM. Negative ting som jeg ser: Hørt at denne maskinen er av plastikk, den svikter en del (men ser fin ut på YouTube). Skjermoppløsning er et minus. Dell XPS Positive ting som jeg ser: Fin prosessor, nyeste brikkesett (?), OK skjermkort. Negative ting: Skjermoppløsning.. Ser ut som at tastaturet mangler æ,ø,å? Ser ut som at den er tykk, og veier en del.. Hvordan er DELL som produsent? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Begge disse er overpriset, selv med 20% rabatt. Lenke til kommentar
Willy Wonka Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Noen som får lagt rabattkupongen til i handlekurven? Får opp: "Beklager! En feil oppstod, vennligst prøv igjen." Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Begge disse er overpriset, selv med 20% rabatt. Finn gjerne noe tilsvarende (inkludert windows7-lisens) til 7000,-? Lenke til kommentar
vitty Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 http://www.dustinhome.no/asus-k53sv-ci7-20-4gb-640-gt540m-156-w7hp/product/5010600991 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 På lager om tidligst en måned, dårligere hdd-system, langt billigere chassis og skjermkvalitet, for ikke å snakke om halvparten så mye minne. Men for all del, mye for penga den også. Lenke til kommentar
vitty Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 legg på 500kr på grensa di og du har http://www.dustinhome.no/asus-n55sf-ci7-20-8gb-750-gt555m-156-w7hp/product/5010600760 Ja tregere disk, men bytt den ut med en ssd om et halvt-helt år og du sitter igjen med noe du har lenge Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 På lager om tidligst en måned, dårligere hdd-system, langt billigere chassis og skjermkvalitet, for ikke å snakke om halvparten så mye minne. Men for all del, mye for penga den også. Alle 3 PCene har da max oppløsning på 1366x768? Den koster også over 2000 kr mindre, og for det har du råd til å kjøpe en bedre SSD-disk og ekstra RAM å sette inn selv. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Oppløsning er ikke alt som avgjør hvorvidt en skjerm er god. P-serien til toshiba har skjermer med meget bra lysstyrke og kontrast. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 (endret) Begge disse er overpriset, selv med 20% rabatt. Finn gjerne noe tilsvarende (inkludert windows7-lisens) til 7000,-? Tilsvarende som ... Toshibaen? Mange. Om det ikke er like mye RAM, eller hybriddisk, så kan man kjøpe denslags selv og sette inn for noen få hundrelapper. Denne hybriddisken har det vært en del problemer med, forresten, og er ikke noen veldig stor fordel. Mest for de som ikke tar seg råd til en ordentlig SSD, men gjerne vil ha enkelte av fordelene en SSD har, som noe hurtigere oppstart av OS og de oftest brukte programmene. Utover dette er den som en helt vanlig snurredisk. Ikke noe "må ha". Her er listen. Noen av dem har enda bedre hardware enn Toshibaen hos Elkjøp, og noen har enda bedre oppløsning og/eller sterkere skjermkort. Alle har minimum Core i7-2630QM prosessor, minimum 4 GB RAM, minimum GT 540M skjermkort. De fleste er mye billigere, selv uten 20% rabatt Toshibaen kommer vel på en ca. 7200 kroner med rabatt? Se da på denne: Asus N55SF. Bedre på så og si alt. Eller ... vel. Bedre skjermkort, merkbart bedre ved spilling. Høy oppløsning på skjermen, som er matt! Hurra!. Har også sett at N55SF kommer med en liten ekstern subwoofer, for mer bunndrag i lyden, men er ikke sikker på om dette gjelder denne modellen hos Dustin. Dessuten tror jeg du har litt overdreven formening om Toshiba's fortreffelighet angående byggekvalitet og finish, samt skjermkvalitet - i hvert fall i forhold til Asus. Kan ikke se at det finnes noen konsensus omkring de påstandene dine. Endret 14. august 2011 av thomit Lenke til kommentar
Acurus Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Hvordan er DELL som produsent? DELL er veldig bra. Lenke til kommentar
iPlay Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 Tusen takk for svar alle sammen selv har jeg sett pÅ asus n55sf, og denne ser sykt bra ut. Så en unboxing video på YouTube av den hvite versjonen, og ble forelsket! Det eneste som plager meg er batterilevetiden, noe jeg antae er dårlig. Jeg skal på høgskole til høst og studere dataingeniør-faget, og der blir det en del programmering. Ikke alltid jeg vil få tilgang til stikkontakt heller. Vil denne maskinen klare å spille av en 2 timers film uten å slukne, eller om jeg kan programmere i tre timer før den vil rope om mer strøm, med minimum kontrast? Vil ikke batteriet bli svekket over tid tross kraftig hardware? Og hvis jeg bestiller den idag, når kan jeg forvente å få den hvis den kommer til lager 19 AUG? Når vil de eventuelt trekke penger fra kontoen, i tilfelle den blir utsolgt, eller om det ikke kommer nok maskiner til lager? Takk på forhånd, og unnskyld for skrivefeil, skriver fra iPod ;D Lenke til kommentar
thomit Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 (endret) Foreløpige tester ser ut til å gi Asus N55SF 3+ timer på batteriet ved lett bruk, 1 til 1 og en halv time ved svært stor belastning. Altså lignende de fleste høyt ytende bærbare. Men er man avhengig av å være uten strømnettet i lange perioder av gangen, er vel ingen av disse noe opplagt kjøp - da må man se på såkalt netbooks eller mini-bærbare ... men da får man selvsagt ikke ytelsen heller. Endret 14. august 2011 av thomit Lenke til kommentar
iPlay Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 Når jeg er uten strømnett, har jeg tenkt å bruke maskinen til programmering, spille GBA eller NDS (Emulator), FM 2011 og se på diverse serier. Når jeg har tilgang til strømnettet, vil jeg bruke maskinen til det jeg har nevnt ovenpå + litt kraftigere spilling (diverse spill man kan spille over LAN eller MMORPG). Kan si litt om spesifikasjonene for det MMORPG spillet jeg spiller idag; Low: 2,0 GHz processor og 768 MB RAM. Medium: 2.5 GHz processor og 1.0 GB RAM High: 3.0 GHz processor og 1.5 GB RAM. Spillet krever ikke så mye, men jeg kjører flere klienter samtidig. Min 6 år gamle stasjonær takler to klienter, og en 3 år gammel HP Pavilion DV9 takler minst. tre klienter. En klient = en account, og jeg har planer om å lage to nye. De fleste sier at en i5 og 4 GB ram vil være nok. I tillegg vil jeg begynne med lettere bilde- og videoredigering. Jeg har planer om å kjøpe en stasjonær om ca. et halvt år, med mindre jeg blir fornøyd med en laptop, så venter jeg et år. Anbefaler dere N55SF til den slags bruk? Har sett på U46SV, 500 kr billigere, og får bedre batteri, men dårligere skjerm/skjermoppløsning, RAM og prosessor. Er det eventuelt mulig å kjøpe et bedre batteri til N55SF? Hvis jeg stikker til utlandet, vil jeg muligens ha behov for batterilevetid ettersom strømmen forsvinner mye i hjemlandet mitt... Lenke til kommentar
Dr.Pepper Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Bestilte en MacBook Air 13" til 8323NOK, sendte Elkjøp en forespørsel om levering. Som svar fikk jeg, ''tidligst 22.sep.11'' Mener å huske at det sto ''100+'' på lager, eller husker jeg feil? Lenke til kommentar
terje k. Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 feks denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=639511#extra er en ganske lik pc, men til 2k mindre. Lenke til kommentar
iPlay Skrevet 17. august 2011 Forfatter Del Skrevet 17. august 2011 Bestilte en MacBook Air 13" til 8323NOK, sendte Elkjøp en forespørsel om levering. Som svar fikk jeg, ''tidligst 22.sep.11'' Mener å huske at det sto ''100+'' på lager, eller husker jeg feil? Kan være Elkjøp som har glemt å oppdatere nettsiden sin.. feks denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=639511#extra er en ganske lik pc, men til 2k mindre. Den ser ganske fin ut, men vet ikke om jeg vil trenge en i7 prosessor eller ikke. Har lyst til å studere i utlandet neste år, så den PCen jeg kjøper nå, er den jeg vil ta med meg Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Bestilte en MacBook Air 13" til 8323NOK, sendte Elkjøp en forespørsel om levering. Som svar fikk jeg, ''tidligst 22.sep.11'' Mener å huske at det sto ''100+'' på lager, eller husker jeg feil? Du husker nok dessverre feil, macbook air hadde oppgitt leveringsdato 22.09. Macbook pro derimot var på lager. Pappa kjøpte seg mac i helgen med hjelp fra meg, derfor jeg husker dette. Trøbbelet med leveringen er jo helt standard apple, sluser lite inn av nylanserte varer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå