AndersT2 Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 (endret) Sitter å vurderer vannkjøling på spill PCen min. Har hatt dette før, men fikk lekasje og var litt spektisk. Lekasjen var mest sannsynlig mine egne klåfingre sin skyld. Har vedlagt bilde av mitt nåværende kabinett: http://silverstonetek.com/product.php?pid=291&area=en Det er meget trangt. men som vedlagte bilde/tegning viser så tror jeg det skal gå. Har plass til Noctua D14 i dag. Samt AMDs 6970 med Arctic Cooler sin kjøler med 3 vifter. Det jeg lurer på. Vanntanken har jeg kun plass til i bunn. Radiator på stopp. Vanntanken blir da laveste komponent. Dette er tanken med pumpe jeg tror vil få plass: http://techbay.no/product.html/eheim/innovatek-vanntank-m/pumpe-pcps-1104?category_id=75 Bildet på Techbay sine sider er i liggende stilling. Fyllings hullet er på stoppen, lengst vekk på bilde. Når jeg fyller her, vil ikke alt vannet bare flyte ut? Det følger jo gravitasjonen? Eller vil pumpen greie å holde alt inne mens den fyller? Endret 14. august 2011 av AndersT2 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Kan du ikke bare sette på en slange på fyllingsporten og kjøre en fillport som du fyller på fra ett punkt som er over de andre delene? Evt. bare holde vanntanken oppe med hendene når du fyller for så å sette det på plass? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 Problemet med denne tanken er at den har ett større lokk, og ikke mulighet til å sette på en egen slange for fylling. Jeg gjorde det forrige gang, og det funket meget bra. Skal jeg holde pumpen høyere enn de andre komponentene, så må jeg ha mye ekstra slange vil jeg kanskje tro. Men det kan være en mulighet Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Sett maskinen på hodet. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Eller evt. legg den og vri på tanken litt? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 (endret) Jeg har også tank og pumpe i bunn(Aquastream XT med Aquainlet). Så lenge pumpen går vil jo ikke gravitasjonen forårsake at det renner over da det hele tiden vil gå lik mengde vann ut fra pumpen/reservoaret som det kommer inn. Så lenge du sørger for å ha lokket på når pumpen ikke går skal ikke dette by på problemer. I mitt tilfelle stiger kun vannstanden i reservoaret med ca. 1cm når pumpen skrus av og lokket ikke er skrudd på, men dette har en del å gjøre med loop-rekkefølgen min. Litt avhengig av hvor de ulike komponentene er plassert i loopen så kan det altså gå helt fint, men du bør dog prøve deg litt frem først. Endret 15. august 2011 av Komakino Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 16. august 2011 Forfatter Del Skrevet 16. august 2011 Tror ideen med å løfte den opp skal gå. Eventuelt legge kabinettet på siden er ikke noe problem. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå