Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Forelsket i min egen stemor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får å sette det litt i perspektiv da. Det er ganske åpenbart hva som er på ferde når en 20 år gammel jente gifter seg med en 81 år gammel mann som "tilfeldigvis" sitter på noen millioner dollar?

Sant det, men i dette tilfellet er det en 24 år gammel jente som er sammen med en 39 år gammel mann der ingen av oss vet om han sitter på millioner i det hele tatt.

Endret av Nurk
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Får å sette det litt i perspektiv da. Det er ganske åpenbart hva som er på ferde når en 20 år gammel jente gifter seg med en 81 år gammel mann som "tilfeldigvis" sitter på noen millioner dollar?

Sant det, men i dette tilfellet er det en 24 år gammel jente som er sammen med en 39 år gammel mann der ingen av oss vet om han sitter på millioner i det hele tatt.

Det er opplyst i tråden at han tjener 1,5 millioner i året.

Lenke til kommentar

Å diskutere pengene er litt dødfødt, for alle mennesker faktorer inn velstand, sosial status, kulturell kapital og lignende klassemarkører når de velger partner. "Alle" er oppdratt til å tro på den idealistiske forestillingen om at kjærlighet er viktigere enn penger, men menneskenaturen lyder ikke idealer og vi ser heller tvert imot en klar sammenheng mellom inntekt og hvor attraktiv man er. Nå vil ikke det nødvendigvis si at man må være direkte rik for å få en attraktiv partner, men hvis man ikke kan tilby en gjennomsnittlig økonomisk plattform vil man ha det langt vanskeligere.

Penger er alltid en forutsetning for kjærlighet og det er bare fornuftig av en kvinne å vurdere partnerens økonomi før hun forplikter seg. Det legger ikke bare grunnlaget for deres livskvalitet men også barna deres. Det avgjør om man skal leve et liv der man bekymrer seg for penger, krangler med kreditorer, ikke kan delta på sosiale arrangementer, kjøper first price-mat og klær på cubus, og der det er tynt med gaver under treet på julaften. Økonomiske problemer fører også til stigmatisering, dårlig helse, usikkerhet og sinne, som vil sette sitt preg på deg og familien din.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Selv om dette høres helt fantastisk ut i realiteten, hey jeg vil nesten heia på deg selv, så er det lurt å være litt realistisk her. Når man er "forelsket" med pikken sin så går det gjerne rett vest. Du sier at du har følelser for henne osv, men du er 17år. Det er veldig lett å bli helt stupforelsket i den alderen og plutselig så blandes hormoner/ren seksuelldrift og følelser å det blir vanskelig å holde skille. Når man er i din situasjon så er det også fort å tolke hver MINSTE ting som flørting og interesse fra den man er forelsket i. "OJ hun la hånden på låret sitt, det betyr at hun MÅ være interessert!!!" Hun bryr seg nok om deg, og så klart viser hun sikkert interesse for å bli kjent med deg, men det er ikke sikkert at det er på den måten du ønsker. Anyway, tror du burde prøve å holde fingrene av fatet. Hvis det skulle skje noe så får det nå bare være, men du burde absolutt ikke prøve deg på henne for å så å bli avvist, det er vel worst case scenario sånn som jeg ser det.

En litt lignende situasjon (Legg spesielt merke til tankegangen til Ross :p) :

http://www.youtube.com/watch?v=me6Y16NpDug

Endret av Carlgutt
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hehehe morsom video det, begynte å le faktisk. Kanskje det bare er meg som har mistolket det hele. Kan jo eventuelt bare sjekke ut hvor hun står. Og dessuten så skjønner jeg ikke helt hvorfor dere skal rakke ned på faren eller stemoren min. Som sagt så hr vel faren min over gjennomsnitts lønn, men han er ikke Kjell Inge Røkke rik heller. Dessuten er det mer vanlig enn dere tror. Har også en kompis, hvor faren er 45 eller noe sånt og stemoren er 26. Og de har ikke like høy lønn som faren min. Kjærlighet kan komme i mange varianter.

Uansett, så skal jeg prøve å holde meg i de to ukene fremover, men tror det kommer til å bli vanskelig. Spesielt siden hun har bil og lappen og vil kjøre meg rundt, til og fra venner. Og det er hovedsakelig i helgene hvor jeg kan "flykte" i form av overnatting.

Postet av anonym: c3a9076e6489153acd1ba09a5413e367

Lenke til kommentar

Hvis du klarer å holde deg i skinnet går det nok greit, men spørsmålet er om hun klarer å gjøre det samme. Siden at hun er sammen med din far, så går nok det i orden.

Hvis jenta ikke er spessielt intressert i deg allikevel, så blir det nok at du lager bråk om du prøver deg på henne, og det vil du jo ikke.

Endret av wil
Lenke til kommentar

Hærregud for noen idioter som finnes her på forumet! Beklager min frustrasjon her, men som flere ovenfor har påpekt, så er det mange av innleggene her som ikke på noen måte kommer til å hjelpe med tanke på forhold mellom far og sønn i normal forstand.

Jeg vil bare komme med et kort og godt: Nei, til det du spør om i førstepost. Du snakker ikke om dette med faren din. Kan ikke se for meg at noe godt kommer ut av dette, med mindre du har en uvanlig støttende far. Mitt tips er å komme seg ut, treffe andre folk, og prøve å fokusere på andre ting. Og om du får muligheten til å stikke bort ei helg eller noe lignende, så gjør det. Tror det vil hjelpe å komme seg ut av hjemmet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det kan kanskje være greit å komme seg bort en helg også for han, men så er det jo noe man ikke skal glemme å det er at de faktisk skal bo i samme hus, og da kan det hende at trådstarter glemmer henne mens han er borte, men at følelsene for henne kommer tilbake når han ser henne igjen. Dette kan jo skape problemer. Spessielt hvis han er så forelska i henne at han tilfeldigvis tar på henne når faren til trådstarter er i nærheten. Da kan det jo fort bli bråk.

Det er en kjedelig situasjon du har havna oppi. Uannsett hvordan dette er og blir, så tror jeg ikke dette fører noe særlig bra med seg den første tiden. Vi får bare håpe for trådstarter sin skyld at han klarer å holde seg i skinnet og ikke viser at han er forelsket i samboern til faren, iallefall ikke mens faren er i nærheten.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...